Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Charly » 11. maj 2016, 11:03

MissDitte skrev:Island i morgen aften - efter at have fejret fødselsdag for min ene datter :)

Glæd dig! :)
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2509
Kontakt:

Indlægaf Annione » 14. maj 2016, 13:05

Danmark :shock:
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 15. maj 2016, 06:24

Vi har lige bestilt billetter til Rom i går... Vi skal afsted om under 2 uger og være der i små 4 dage. Vi skal bo nærmest klods op af Den Spanske Trappe. I kan tro jeg glæder mig til at nyde den fine arkitektur og den italienske gastronomi. :banan: Bliver så godt!

Billede
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 15. maj 2016, 06:27

achillaxedprune skrev:Vi har lige bestilt billetter til Rom i går... Vi skal afsted om under 2 uger og være der i små 4 dage. Vi skal bo nærmest klods op af Den Spanske Trappe. I kan tro jeg glæder mig til at nyde den fine arkitektur og den italienske gastronomi. :banan: Bliver så godt!

Billede

Området er så hyggeligt lige der. Rigtig god fornøjelse :D
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 15. maj 2016, 06:33

Tiger skrev:
achillaxedprune skrev:Vi har lige bestilt billetter til Rom i går... Vi skal afsted om under 2 uger og være der i små 4 dage. Vi skal bo nærmest klods op af Den Spanske Trappe. I kan tro jeg glæder mig til at nyde den fine arkitektur og den italienske gastronomi. :banan: Bliver så godt! ]

Området er så hyggeligt lige der. Rigtig god fornøjelse :D

Fedt, godt du siger det! Jeg har kun været i Rom én gang i 9. klasse, hvor vi så Vertikanet... Min mand har aldrig været der. Vi aner ingenting, og har købt Politikkens rejsebog om Rom og håber, den kan hjælpe. :lol: hvis du har tips og anbefalinger tager jeg imod med kyshånd!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 15. maj 2016, 07:14

achillaxedprune skrev:Fedt, godt du siger det! Jeg har kun været i Rom én gang i 9. klasse, hvor vi så Vertikanet... Min mand har aldrig været der. Vi aner ingenting, og har købt Politikkens rejsebog om Rom og håber, den kan hjælpe. :lol: hvis du har tips og anbefalinger tager jeg imod med kyshånd!

Det er desværre også en del år siden, jeg var der. Men det er jo tæt på terminien, hvis I vil med tog. Og så husker jeg det som, der var fine restauranter tæt på. Og at det var hyggeligt med et firkantet stykke håndpizza på den spanske trappe hehe.

Hvis I orker at gå lange dage på brosten, så kan man også sagtens GÅ rundt til alle de spændende attraktioner. Vi gik i hvert fald til Colloseum, Forum Romanum (ved siden af), Vatikanet osv.

Jeg tror I vil opleve at halvdelen af jeres oplevelse vil være at stå under historiens vingesus. Der er SÅ mange fine springvand, huse, pladser osv :lun:
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MissBailey
Kort karma: 35
Likede indlæg: 578

Indlægaf MissBailey » 17. maj 2016, 20:08

Udover et lille smut til Tyskland i den kommende weekend og Sri Lanka til sommer, har jeg bestilt billetter til Riga i efteråret. Min mission/nytårsforsæt om at opleve nye lande fortsætter :glad: Fandt flybilletter til 450kr retur, det kommer jeg jo dårligt til Jylland for :D
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1977

Indlægaf lillebjoern » 17. maj 2016, 21:29

Jeg skal til Litauen på torsdag. Der har jeg aldrig været, så det bliver spændende :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Camilla D
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Indlægaf Camilla D » 18. maj 2016, 07:05

Vi er fortsat meget i tvivl. Det har lykkedes os at få tre ugers samlet ferie i år, og endda på samme tid! :D
Derfor går vores overvejelser nu på, om vi skulle rejse længere væk, og eksempelvis tage på safari-ferie i Afrika.
Vi har kigget lidt på den her rejse: http://www.kiplingtravel.dk/rejser/afri ... g-zanzibar, som er safari i Tanzania med et bureau der hedder Kipling Travel. Er der nogle, som har rejst med dem før? Det lyder ret spændende :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 12:15

Jeg har lige booket en lille sommerferie i Nyborg.
Jeg har i mange år haft lyst til at besøge deres borg og opdagede lige, at Glorup Slotspark, som jeg også meget gerne vil se, ligger en time i bus + på gåben fra byen.

Jeg har fundet en Orange-billet til 72 kr. til udturen og et, ser det ud til, hyggeligt, lille hotel/pensionat med meget central beliggenhed. Værtinden var enormt sød at tale med og opgraderede mig uden videre til et værelse med eget bad og toilet (koster ellers ifg. prislisten 250-300 kr. ekstra pr. nat) og ville smøre madpakke til mig, når jeg skulle på udflugt :P
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 19. maj 2016, 11:37

Pt. har jeg nærmest ingen (planlagte) rejseplaner :8:

Gudskelov skal jeg til Oslo i november til Kent koncert, hvor jeg skal på på lækkert hotel med min søde, norske veninde :-D

Og så er der en bryllupsrejse - den ved jeg endnu ikke hvor skal gå hen.

Overvejer også et smut til Ærø her til sommer. Ærøskøbing skulle være så fin.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 19. maj 2016, 11:44

Annione skrev:Pt. har jeg nærmest ingen (planlagte) rejseplaner :8:

Gudskelov skal jeg til Oslo i november til Kent koncert, hvor jeg skal på på lækkert hotel med min søde, norske veninde :-D

Ærø er helt fantastisk :)
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1101

Indlægaf girl_beat » 19. maj 2016, 11:44

Annione skrev:Pt. har jeg nærmest ingen (planlagte) rejseplaner :8:

Hvaaaad?! :ad!: :D

Næste rejseplaner hér var egentlig Polen, men der ser ud til at snige sig lidt London og evt. Budapest ind i mellem... Fint med mig :fløjt:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. maj 2016, 12:42

DetSorteCirkus skrev:Jeg har lige booket en lille sommerferie i Nyborg.
Jeg har i mange år haft lyst til at besøge deres borg og opdagede lige, at Glorup Slotspark, som jeg også meget gerne vil se, ligger en time i bus + på gåben fra byen.

Jeg har fundet en Orange-billet til 72 kr. til udturen og et, ser det ud til, hyggeligt, lille hotel/pensionat med meget central beliggenhed. Værtinden var enormt sød at tale med og opgraderede mig uden videre til et værelse med eget bad og toilet (koster ellers ifg. prislisten 250-300 kr. ekstra pr. nat) og ville smøre madpakke til mig, når jeg skulle på udflugt :P

Nu fandt jeg minsandten også en Orange-billet til hjemturen :banan:

Og prøv lige at se de her billeder fra Glorup :dåne:
Det bliver SÅ godt at sidde midt i alt det med en stor, velassorteret madpakke fra hotellet.

Billede

Billede

Billede
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 20. maj 2016, 17:01

Nå. Vi skal vist til Bali på bryllupsrejse. Ved ikke helt om vi rejser i ugen efter brylluppet (i august), eller om vi venter til september/oktober.

:lun:
4

Tilbage til "Rejser"