Holder DF fast på udsagn om skat ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10314

Re: Holder DF fast på udsagn om skat ?

Indlægaf icelady » 2. jun 2016, 12:14

Jeg forstår ikke, at man kan hænge politikere op på, hvad de siger under en valgkamp. Det er jo valgflæsk?

De kan sige noget generelt om, hvilke planer de har, men når de ligefrem går ud og lover at "X får tilført penge", så vil jeg personligt mene man er naiv, hvis man som vælger bagefter råber "Løftebrud."
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2116

Indlægaf eks-Maupassant » 2. jun 2016, 12:28

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Stadigvæk ikke - de kan jo ikke vælte en regering hver gang der skal ske noget der er mod partiets løfter.

Hvis alle partier virkeligt stod på deres løfter ville alle regeringer blive væltet på en uge og vi skulle have valg hver måned.

Så ville folk blive endnu mere sure.

Syns befolkningen er ligesom gnavne børn der vil have urealistiske ting, og bare tuder når man ikke kan købe en is midt inde i en skov, og også tuder hvis man går ud af skoven for at finde et sted hvor man kan købe en is.

Nja ... jeg er enig i, at mange sikkert er for lidt opmærksomme på, at et enkelt parti ikke kan gennemføre al sin politik.

Men altså det er jo heller ikke altid bare et spørgsmål om at "vælte regeringen". Hvis regeringen ikke kan få flertal for sine forslag, må de jo tilbyde noget andet at handle med, eller de må stille et helt andet forslag. Hvis regeringen altid bare spiller på "I tør ikke vælte os", så må det jo før eller senere gå galt. :)

Men nu tror jeg også det med at hæve bundskatten kom bag på de fleste - al den stund Venstre netop i valgkampen havde snakket meget om, at denne skulle sættes ned, "så det bedre kunne betale sig at arbejde".

Mht. at sænke topskatten har Thulesen jo allerede linet op til et kompromis, så vidt jeg forstår det. Han har flere gange sagt, at det var der ikke råd til pga. udgifter til flygtninge - så der kunne man jo godt forstille sig, at han ville kunne gå med til en vis sænkning, forudsat han kan sandsynliggøre, at flygtningeudgifterne vil blive nedsat pga. nye tiltag. Så det lyder da, som om han liner op til en handel der.

Jeg har ikke fulgt med i hvad det konkret er der sker med bundskat osv.

Men ja his Løkke vil ha bundskatten på, og DF går med på det, så er det jo ikke mere indviklet end at Løkke så gir DF et eller andet til gengæld. Så kan man som DFer glæde sig over det DF får for det.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 12:47

eks-Maupassant skrev:Jeg har ikke fulgt med i hvad det konkret er der sker med bundskat osv.
[...]

Det er noget med, at nogle energiafgifter (PSO) er ulovligt udformet ifølge EU. Og Venstre har så foreslået, at pengene i stedet for skal kradses ind vi at hæve den nederste trækprocent med 0.33 samt sætte bundfradraget ned med en tusse eller noget i den stil. Jeg har hele tiden været lidt i tvivl om, hvorvidt det var et rigtigt forslag eller et "noget-at-forhandle-med"-udspil.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"