Almindelig eller stavblender

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3313

Almindelig eller stavblender

Indlægaf Hunkat » 2. jun 2016, 08:19

Hvad foretrækker I?

Sagen er at jeg har fået en stavblender (Kitchenaid, så helt sikker god kvalitet), virkelig dejlig gave. Jeg havde ønsket mig den almindelige, stående blender dog.
Nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal bytte den eller ej. Egentlig har jeg altid syntes at stavblendere tog meget længere om at blende og aldrig fik det lige så fint som en 'rigtig' blender. Men to be fair har alle mine blendere altid være billige og sikkert ikke af særlig høj kvalitet.

Så, hvad gør en klog lige. Jeg tror mit primære formål med en blender er at lave supper men man kan jo blive overrasket :lol:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4261

Re: Almindelig eller stavblender

Indlægaf Flora » 2. jun 2016, 08:30

Jeg har både en stavblender og en almindelig og jeg bruger altså stort set kun den almindelige. Jeg tænker stavblenderen kan være god til meget små portioner, men til lidt større ting (som suppe f.eks) der vil jeg klart foretrække en almindelig blender. Så hvis suppe er dit primære formål med blenderen så ville jeg få den byttet.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3558

Indlægaf Lemonella » 2. jun 2016, 08:57

Jeg har begge typer. Jeg har kun én gang lavet varm suppe i min almindelige blender, det var ingen succes. Måske jeg skulle have ladet suppen køle af først, eller ikke hældt så meget i kanden. I hvert fald havde jeg varm suppe overalt inklusiv mig selv. :lol:

Jeg synes ikke det tager lang tid, at blende suppe med stavblenderen. Jo altså, det tager lidt længere tid, men ikke noget jeg synes er slemt. :)

Jeg bruger primært min store blender til kolde supper og det går hurtigt og nemt. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 09:56

Jeg har også begge dele og bruger stort set aldrig den almindelige blender. Jeg bruger mest min stavblender til humus og supper, og jeg synes, det går fint stærkt - og der er større spild ved min almindelige blender, for det er ikke til at grave de mere faste ting ud igen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 2. jun 2016, 10:05

Jeg synes stavblender er meget nemmere, og da især til suppe. I med blenderen, blend, færdig. Ikke noget med at køle af først, hælde på blender og så blende. Der er også meget mindre opvask
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 2. jun 2016, 10:08

Stavblender :gogo: Jeg har selv en Bamix - og den er guld værd!

Ville ikke gide et stort monstrum af en alm. blender...
1
Lismaens
Kort karma: 84
Likede indlæg: 468

Indlægaf Lismaens » 2. jun 2016, 10:11

Jeg bruger udelukkende min stavblender til suppe. Det synes jeg er nemmest, den skal bare ned i gryden med den varme suppe og blende. Synes ikke det tager lang tid.
Min almindelige blender bruges udelukkende til smoothies.
0
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 335

Indlægaf Fræksak » 2. jun 2016, 10:17

Hvis du primært skal bruge den til at blende suppe, ville jeg klart beholde stavblenderen. Det er 100 gange nemmere bare at stikke skidtet i og blende løs end at stå og vente på, at suppen køler af, evt. dele den op i mindre portioner for at blenderen ikke bliver for fuld osv. Stavblenderen er jo også lige til at skylle af i modsætning til den alm. blender, der skal skilles ad og vaskes separat og hvad har vi.
6
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2478

Indlægaf Pandesteg » 2. jun 2016, 10:26

HappyPaww skrev:Stavblender :gogo: Jeg har selv en Bamix - og den er guld værd!

Ville ikke gide et stort monstrum af en alm. blender...

Samme her.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5737

Indlægaf Animi » 2. jun 2016, 10:30

Jeg foretrækker helt klart en stavblender. Min alm blender bliver for det meste brugt til smoothies. Når jeg laver supper, er det altid altid altid en stavblender jeg bruger.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 610
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 2. jun 2016, 10:30

Har begge dele, men stavblender bruges 9 ud af 10 gange. Og til enhver tid ville jeg vælge Bamix. Der er tilbehør til så den kan bruges til snitte og hakke og andet gejl.
1
Whatever
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 2. jun 2016, 10:39

Efter at jeg for tre år siden fik min Bamix har min almindelig blender stået urørt i skuffen.

Jeg bruger den til alting.
0
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 642

Indlægaf Buller » 2. jun 2016, 10:54

bamix stavblender, og har aldrig ønsket andet... Og efter jeg endelig fik prøvet mayonnaise dimsen har jeg ikke købt mayonnaise siden. Det tager max 5 sekunder at lave frisk mayo uden alle de tilsætningsstoffer producenterne synes der skal i deres surrogatprodukter efterhånden.

Stavblenderen i sig selv klarer alt fra hummus til suppe uden nogensinde at være presset. Og den skummer endda også ret effektivt op med det mundstykke der kom med til det.
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1100

Indlægaf girl_beat » 2. jun 2016, 12:42

Lismaens skrev:Jeg bruger udelukkende min stavblender til suppe. Det synes jeg er nemmest, den skal bare ned i gryden med den varme suppe og blende. Synes ikke det tager lang tid.
Min almindelige blender bruges udelukkende til smoothies.

Samme hér - jeg ville nødig undvære nogen af delene :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 2. jun 2016, 12:48

Absolut stavblenderen. Jeg tror det er 3-5 år siden den almindelige blender er blevet brugt her i huset
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Mad og drikke"