Lus

TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 328

Lus

Indlægaf TomKah » 2. jun 2016, 19:31

Vi har fået lus og har ikke prøvet det før. Men hvordan slipper vi af dem med?
Jeg gav hende en hedrin Once kur tirsdag for 10 dage siden, men hun havde stadig en lus dagen efter og to torsdag. Men jeg troede måske det var døde lus for jeg tjekkede ikke om de levede. Men nu har hun i hvert fald lus igen.

Virker det der hedrin overhovedet eller skal jeg bare blive ved med at kæmme hver dag og håbe vi slipper af med dem igen? Synes godt nok det er dyrt og besværligt Hvis det ikke slår den ihjel.
0
Debra1
Kort karma: 2
Likede indlæg: 19

Re: Lus

Indlægaf Debra1 » 2. jun 2016, 19:46

Jeg synes, at Hedrin Once virker rimelig godt. Det kræver dog, at der kæmmes hver 2. dag for at sikre, at behandlingen er anvendt korrekt, og at barnet/den voksne ikke smittes på ny igen. Hvis der bare er én i barnets omgangskreds, som ikke bliver behandlet eller kæmmet, så smittes barnet igen og igen.
0
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 2. jun 2016, 19:48

Vi har også god effekt af hedrin once, men ja, er der nogen der ikke tjekker/kæmmer...så har vi lus igen (også mig :gisp: )
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9191

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 19:50

Min datter havde tit lus. Jeg plejede at smøre håret grundigt ind i madolie og lade det sidde i et par timer eller tre. Det kvæler lusene.
Så blev hun kæmmet og kæmmet og så lige kæmmet igen, så vi fik alle æggene med.

En lusekur slår sjældent æggene ihjel, så hvis man bruger det, skal man behandle igen efter en uge (tror jeg det er), så man får gjort kål på de nyudklækkede nymfer. Lus lægger først nye æg, når de er voksne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sigga
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Indlægaf Sigga » 3. jun 2016, 04:06

Diverse shampooer virkede ikke da vi havde lus. I stedet kæmmede vi håret grundigt hver anden dag i 14 dage. Det fik bugt med lusene.

Håret gøres vådt og tilsættes en stor mængde balsam. Så redes det igennem almindeligt og deles og i sektioner. Kæm hver sektion grundigt. Det tager lang tid hvis håret har lidt længde.
I mellem hvert strøg med kammen, tørres den af i noget køkkenrulle eller lignende.
2
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Angelina » 3. jun 2016, 04:55

Sigga skrev:Diverse shampooer virkede ikke da vi havde lus. I stedet kæmmede vi håret grundigt hver anden dag i 14 dage. Det fik bugt med lusene.

Håret gøres vådt og tilsættes en stor mængde balsam. Så redes det igennem almindeligt og deles og i sektioner. Kæm hver sektion grundigt. Det tager lang tid hvis håret har lidt længde.
I mellem hvert strøg med kammen, tørres den af i noget køkkenrulle eller lignende.

Det er også den eneste metode vi fandt effektiv da mine var små.
0
~indsæt smart signatur her~
TomKah

Indlægaf TomKah » 3. jun 2016, 07:49

Debra1 skrev:Jeg synes, at Hedrin Once virker rimelig godt. Det kræver dog, at der kæmmes hver 2. dag for at sikre, at behandlingen er anvendt korrekt, og at barnet/den voksne ikke smittes på ny igen. Hvis der bare er én i barnets omgangskreds, som ikke bliver behandlet eller kæmmet, så smittes barnet igen og igen.

Se det er jo sådan et indlæg jeg finder lidt selvmodsigende. Hvis man har anvendt Hedrin Once efter foreskriften bag på, så er det jo anvendt korrekt. Ellers er vejledningen forkert. Så jeg føler mig altså snydt, når lusene ikke er væk.
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 3. jun 2016, 07:50

Sigga skrev:Diverse shampooer virkede ikke da vi havde lus. I stedet kæmmede vi håret grundigt hver anden dag i 14 dage. Det fik bugt med lusene.

Det er sådan jeg gør. Hver dag endda. Men de ikke væk :(
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 3. jun 2016, 07:50

Fru Sunshine skrev:Min datter havde tit lus. Jeg plejede at smøre håret grundigt ind i madolie og lade det sidde i et par timer eller tre. Det kvæler lusene.
Så blev hun kæmmet og kæmmet og så lige kæmmet igen, så vi fik alle æggene med.

En lusekur slår sjældent æggene ihjel, så hvis man bruger det, skal man behandle igen efter en uge (tror jeg det er), så man får gjort kål på de nyudklækkede nymfer. Lus lægger først nye æg, når de er voksne.

Hedrin Once skulle ifølge vejledningen også virke på æggene. Derfor navnet Once.
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 3. jun 2016, 07:51

Dybest set - er det rigtig træls at det skal være så forbandet hårdt arbejde. Og hvis det så virkede. Men tvivlen om det virker.
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 3. jun 2016, 08:34

Hvad gør du i hjemmet? Sengetøj, bamser, tøj osv. skal også have en tur jo...
0
Brugeravatar
lulu-p
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 3. jun 2016, 10:16

Vi har god erfaring med Hedrin once. Men vi kæmmer altid hver anden dag 1-2 uger efter. Primært fordi der ikke er en præventiv effekt, så risikoen for gensmitning er stor hvis de andre forældre ikke lige får kæmmet og behandlet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 3. jun 2016, 10:21

ajnaM skrev:Hvad gør du i hjemmet? Sengetøj, bamser, tøj osv. skal også have en tur jo...

Lus kan ikke overleve mere end et lille døgn væk fra hovedbunden. Det nemmeste er bare at lægge barnet i en anden seng eller værelse for en enkelt nat. Derefter er eget værelse garanteret lusefrit..eller i hvert fald fri for levende lus.

Det er i øvrigt forbløffende få lus jeg har fundet udenfor mine børns hår. Og de har alle været døde. De kan virkelig ikke lide at forlade håret.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 3. jun 2016, 10:34

TomKah skrev:
Debra1 skrev:Jeg synes, at Hedrin Once virker rimelig godt. Det kræver dog, at der kæmmes hver 2. dag for at sikre, at behandlingen er anvendt korrekt, og at barnet/den voksne ikke smittes på ny igen. Hvis der bare er én i barnets omgangskreds, som ikke bliver behandlet eller kæmmet, så smittes barnet igen og igen.

Se det er jo sådan et indlæg jeg finder lidt selvmodsigende. Hvis man har anvendt Hedrin Once efter foreskriften bag på, så er det jo anvendt korrekt. Ellers er vejledningen forkert. Så jeg føler mig altså snydt, når lusene ikke er væk.

Min erfaring er, at Hedrin Once virker.
MEN min yngste havde lus året rundt pånær ferier i 1.- 3. klasse, for der skulle bare være een lus på hele skolen - så havde hun den med hjem :nerve:

Karse-kort hår eller fletninger suppleret med et tørklædebredt hårbånd er løsningen.
0
Sigga
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Indlægaf Sigga » 3. jun 2016, 18:56

Så må der næsten være mange børn med lus i nærheden af barnet; familie, venner, skolen osv.
Det er noget pokkers noget af få bugt med
0

Tilbage til "Børn"