Lus

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Re: Lus

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jun 2016, 18:08

Min frisør havde forresten en spray, der virkede forebyggende.
Jeg kan bare ikke huske, hvad den hedder.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 330

Indlægaf TomKah » 9. jun 2016, 18:42

Hun har fået to hedrinkure nu og efter den anden var der stadig lus i håret. Så endte jeg faktisk med at smøre det med en blanding af sprit og balsam som der står som huskeråd på nettet. Eksperter udtaler at det ikke virker, men nu har jeg ikke fundet lus på hende i to dage - ellers fandt jeg lus hver dag i to uger.
Jeg har i øvrigt kæmmet mig selv hver eneste dag. Og resten af familien har meget kort hår og kan hurtigt tjekkes, så vi smitter ikke hinanden indbyrdes.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3720

Indlægaf Novella » 10. jun 2016, 04:09

Vi har hårbørster med navn på af samme grund. De bliver skoldet eller frosset jævnligt.

Det er desværre hårdt og konstant arbejde. Jeg har selv meget tykt hår, som jeg har måttet ofre længden på, fordi jeg ikke kan kæmme det, når det er ned til skulderbladene. Vi har periodevis lus hver måned, og jeg er ved at blive sindssyg.

Hedrin virker, men du skal være over barnet igen og igen, for de bliver smittet udefra. Jeg har prøvet med alle mulige anvisninger om at de ikke må gnide hovedet mod hinanden, men jeg tror seriøst, at vores lokale lus kan springe ligesom lopper.

Hedrin smadrer mit hår hver gang, så jeg nærmest kan trække totter ud, men intet andet har effekt. Husk, at du skal komme shampoo i tørt hår, du vasker Hedrin ud. Eller tørt hår... I hvert fald før vand. Ellers er det umuligt at få ud.
0

Tilbage til "Børn"