Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 29. jun 2016, 09:05

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
Det er faktisk første gang jeg er kommet igennem en hel træning uden at have ondt i fødderne. Jeg har hælspore på begge fødder, og især slemt på den ene, og med de her var der bare intet. Jeg elsker min grimme sko. Jeg elsker bare ikke træning, hold kæft hvor det eneste jeg tænker på igennem den times træning, er at jeg kan se pænere ud i en brudekjole.

Hvilken type motion dyrker du? Lyder virkelig træls at have det sådan, især hvis du har ambitioner om at træne flere gange om ugen, så er det da ikke særlig fedt :(

Jeg dyrker mest "stram op". Zumba synes jeg er lidt sjovere, der er bare knap så mange hold. Jeg har prøvet at melde mig til et step fit intro hold, som jeg ellers har været afskrækket fra, grundet mine fødder. Jeg husker det som sjovt da jeg prøvede for 5 år siden, så håber det kan være det jeg bliver pjattet med. Overvejer også at prøve bikefit.

Men nej, det er mega træls at hade træning så meget. Jeg gør det nu alligevel, men skal tvinge mig selv afsted hver gang.

Hvilket center træner du i? Jeg træner i FW og dyrkede også en del styrkehold i starten, men det er noget som jeg hurtigt kører lidt sur i i det lange løb. Stepfit synes jeg også er sjovt, men føler ikke jeg forbrænder så meget ved det (=sveder næsten ikke :lol:) - lige nu dyrker jeg mest thai bo og det er virkelig sjovt og HÅRDT! Man er fuldstændig færdig og drivvåd af sved efter sådan en time, det er virkelig fedt. Hvis dit center udbyder det, så skulle du tage at prøve det (mener også body combat er noget i den stil - Ballademager må rette mig hvis det er forkert :D)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 10:28

Har ikke prøvet Thai Bo, men har hørt, at det er nogenlunde det samme som BodyCombat. Forskellen er vist primært, at i TB laver instruktøren selv programmet, mens man i BC modtager ny koreografi hver tredje måned.

BC er the shit for mig! Har knuselsket det i næsten ti år efterhånden. Højt tempo, attitude og fantastiske resultater. Du træner simpelthen hele kroppen på en gang. Faktisk findes der nok næppe bedre brudekjoletræning :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 29. jun 2016, 10:29

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
Det er faktisk første gang jeg er kommet igennem en hel træning uden at have ondt i fødderne. Jeg har hælspore på begge fødder, og især slemt på den ene, og med de her var der bare intet. Jeg elsker min grimme sko. Jeg elsker bare ikke træning, hold kæft hvor det eneste jeg tænker på igennem den times træning, er at jeg kan se pænere ud i en brudekjole.

Hvilken type motion dyrker du? Lyder virkelig træls at have det sådan, især hvis du har ambitioner om at træne flere gange om ugen, så er det da ikke særlig fedt :(

Jeg dyrker mest "stram op". Zumba synes jeg er lidt sjovere, der er bare knap så mange hold. Jeg har prøvet at melde mig til et step fit intro hold, som jeg ellers har været afskrækket fra, grundet mine fødder. Jeg husker det som sjovt da jeg prøvede for 5 år siden, så håber det kan være det jeg bliver pjattet med. Overvejer også at prøve bikefit.

Men nej, det er mega træls at hade træning så meget. Jeg gør det nu alligevel, men skal tvinge mig selv afsted hver gang.

Hvilket center træner du i? Jeg træner i FW og dyrkede også en del styrkehold i starten, men det er noget som jeg hurtigt kører lidt sur i i det lange løb. Stepfit synes jeg også er sjovt, men føler ikke jeg forbrænder så meget ved det (=sveder næsten ikke :lol:) - lige nu dyrker jeg mest thai bo og det er virkelig sjovt og HÅRDT! Man er fuldstændig færdig og drivvåd af sved efter sådan en time, det er virkelig fedt. Hvis dit center udbyder det, så skulle du tage at prøve det (mener også body combat er noget i den stil - Ballademager må rette mig hvis det er forkert :D)

Jeg træner også i FW, men der er ingen bodycombat i "mit" center
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 10:30

PS FW har vist begge dele.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 29. jun 2016, 10:32

Men kan se at der er et thai bo hold, det har jeg engang set da jeg var der oppe, det så ret sjovt ud. Måske skulle jeg melde mig til det i morgen.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 10:38

Filipai skrev:Men kan se at der er et thai bo hold, det har jeg engang set da jeg var der oppe, det så ret sjovt ud. Måske skulle jeg melde mig til det i morgen.

Jaaaaaaaaaaa :banan:

Brudekjolekropstræning ftw :pompom:

Min kæreste er noget træg med at få friet, så jeg forbereder bare kroppen på det :D
1

Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jun 2016, 10:49

Filipai skrev:Men kan se at der er et thai bo hold, det har jeg engang set da jeg var der oppe, det så ret sjovt ud. Måske skulle jeg melde mig til det i morgen.

Det er virkelig fedt (efter min mening), så synes helt klart du skal prøve det af! Det kan godt være lidt svært lige de første par gange, men man kommer lynhurtigt efter det :D Ih, nu glæder jeg mig helt til thai bo i morgen. :lol2:

Forresten er det vist ikke ret mange FW-centre i KBH, der har body combat. Jeg har trænet i mange forskellige centre og der støder jeg kun på thai bo. Ved så heller ikke helt hvad forskellen er - er bodycombat Les Mills?
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 11:05

Pandesteg skrev:

Forresten er det vist ikke ret mange FW-centre i KBH, der har body combat. Jeg har trænet i mange forskellige centre og der støder jeg kun på thai bo. Ved så heller ikke helt hvad forskellen er - er bodycombat Les Mills?

Det er Les Mills, ja.
0

Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jun 2016, 11:08

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:

Det er Les Mills, ja.

Hvordan er timerne opbygget? Ligesom thai bo (altså 4 blokke og en finale)?
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 11:18

Pandesteg skrev:
Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:

Det er Les Mills, ja.

Nej, det er ti tracks, der fokuserer på forskellige ting undervejs. Cardio, intervaltræning og afsluttende styrke / udstrækning.
0

Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 29. jun 2016, 11:22

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:
Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:

Det er Les Mills, ja.

Nej, det er ti tracks, der fokuserer på forskellige ting undervejs. Cardio, intervaltræning og afsluttende styrke / udstrækning.

OK tak :) Jeg gad godt at prøve, men der er som sagt ingen centre i nærheden af mig, der udbyder det.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 29. jun 2016, 11:36

Jeg har hermed meldt mig på thai bo. Og været på vægten, og indtil videre er det blevet 1 kg på de to uger. Dog ikke helt lige fordelt, men så længe det bare udarter sig til 500 gram om ugen er alt godt. 1 kg tabt, 15 to go. Og 15 måneder til bryllup. Det er i hvert fald muligt at nå på en god og fornuftig måde
4
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 29. jun 2016, 12:40

Har indtil videre afslået Baresso-kaffe og romkugler på job i dag - burde have en f...ing medalje som jeg sidder her og tygger i gulerødder!
6
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1114

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 13:36

MyGirl skrev:Har indtil videre afslået Baresso-kaffe og romkugler på job i dag - burde have en f...ing medalje som jeg sidder her og tygger i gulerødder!

Du er kæmpesej. Jeg var til nachos-komsammen i går. Jeg tog én lille portion. :afro:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 13:46

Pandesteg skrev:
Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:
Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:

Det er Les Mills, ja.

OK tak :) Jeg gad godt at prøve, men der er som sagt ingen centre i nærheden af mig, der udbyder det.

Tror godt, at du kan få en prøvetime hos Fitness.dk, hvis du har et center, der tilbyder det i nærheden?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"