Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 19:33

Guilded_Lily skrev:Velkommen til, Kathain, Rapfisk og Chungodongowongo (som jeg forvekler med Chumbawumba! :lol: )

Jeg kom aldrig ned at træne i weekenden, selvom det var den eneste plan, jeg havde for weekenden. Men varmen skyder simpelthen mit energiniveau i sænk, og selvom jeg har adgang til lokalerne 24 timer i døgnet, træner jeg selvfølgelig normalt mest effektivt mellem middag og aftensmad :rulle:

I øvrigt glemte jeg også at smide mit absolut gennemsvedte tøj til vask i torsdags, og det stank af....nærmest salmiakspiritus, da jeg åbnede tasken her til aften :badr:

Weekenden er gået med markedsdage fredag, hvor planen var at finde to par sommerbukser, men kom hjem med en bluse og to cardiganer i stedet - ingen af bukserne sad pænt. Øv. I går....øh...svedte jeg vist bare i haven et par timer, resten kan jeg faktisk ikke huske (endnu en varmeulempe) og i dag har jeg skiftet mellem at sidde i haven og i den kølige stue.
Det har så haft den konsekvens, at jeg glemte alt om vasketøj og styr på ungernes ting, så jeg skal lige have hængt en maskinfuld tøj op nu og tjekket, at ungerne kan komme til hhv. Universe og fødselsdag i morgen :stoned: Jeg kæmpe med øjnene, men der mangler også madpakker og hundeluftning.

Næste uge bliver en kamp. Jeg skal være eneste gennemgående lærer i en linjeuge med en linje, jeg normalt kun er gæstelærer i 5 uger om året med en årgang, jeg ikke "kender", og vi har ikke haft tid til at mødes i lærerteamet omkring ugen, så vi kommer alle med et eller andet, som vi så bare håber, kan sys sammen til noget, de unge kan bruge. Håbløst! Heldigvis er det sidste gang, jeg er med på den linje. Never again!
Fredag og lørdag skal vi til festival, så søndag skal VIRKELIG være fri for noget som helst praktisk!

Så bliver det bare spændende at se, om det skal lykkes at gennemføre en fastedag eller to, og hvor mange gange jeg kan få træning passet ind.

Tubthumping FTW :D
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2466

Indlægaf Pandesteg » 5. jun 2016, 19:38

Fedt med så mange nye, velkommen!! :pompom: jeg pipper som vanligt med fra sidelinjen :P Har ikke nogle deciderede mål andet end hvad der faktisk er min normale rutine. 3 x hold i fitness, 2 x løb a 6 og 10 km. Skal til Thai Bo event lørdag! :banan:
3
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 19:44

Pandesteg skrev:Fedt med så mange nye, velkommen!! :pompom: jeg pipper som vanligt med fra sidelinjen :P Har ikke nogle deciderede mål andet end hvad der faktisk er min normale rutine. 3 x hold i fitness, 2 x løb a 6 og 10 km. Skal til Thai Bo event lørdag! :banan:

Det er da også en virkelig imponerende rutine
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2466

Indlægaf Pandesteg » 5. jun 2016, 19:46

Rapfisk skrev:
Pandesteg skrev:Fedt med så mange nye, velkommen!! :pompom: jeg pipper som vanligt med fra sidelinjen :P Har ikke nogle deciderede mål andet end hvad der faktisk er min normale rutine. 3 x hold i fitness, 2 x løb a 6 og 10 km. Skal til Thai Bo event lørdag! :banan:

Tak! Jeg elsker bare at træne, så det gør det en del nemmere at komme afsted :-D
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 5. jun 2016, 20:04

Pandesteg skrev:
Rapfisk skrev:

Tak! Jeg elsker bare at træne, så det gør det en del nemmere at komme afsted :-D

Gid det var mig. Jeg hader at træne. Jeg kan godt være glad efter en god time, men træning står altid nederest på "gider" listen.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5918

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2016, 20:16

Mine mål:

- En kødfri dag.
- mindst 3 x 10 km på cykel.
- 2 x valgfri træning.
- Drikke vand dagligt.
- Ingen sødesager undtagen fredag og søndage (fødselsdage)
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 5. jun 2016, 20:50

Jeg hopper over denne måned, da min deltagelse i maj var ... Til at overskue. Men jeg hepper på jer andre på sidelinjen :pompom:

... Mens jeg spiser ibuprofenkur og antiinflammatiorisk mad på samme tid, så mine knæ forhåbentligt snart er ok igen.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 20:54

Muspel skrev:Jeg hopper over denne måned, da min deltagelse i maj var ... Til at overskue. Men jeg hepper på jer andre på sidelinjen :pompom:

... Mens jeg spiser ibuprofenkur og antiinflammatiorisk mad på samme tid, så mine knæ forhåbentligt snart er ok igen.

God bedring :kys:
0
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 6. jun 2016, 12:04

Aima sikke dog en grim kommentar,godt du fik sagt fra :gogo: ,det gjorde jeg ikke blev bare sådan wow sagde hun virkelig det-men nu bagefter har jeg det mere sådan, godt det ikke blev sagt til mig som 20 årig der var jeg mere sårbar.Jeg var ude på en løbetur igår hvor jeg brugte hendes dumme kommentar til at give den max gas så 3 km uden pause,så 1,3 lille pause og 1 km til slut 5,30 km løb på 29,32 (elsker allerede mit ur)

Startvægt 91,8 nu 61,8 og 164 cm høj dvs jeg skal ikke tabe mere bare holde vægten og komme i bedre form

Amini og Ballademager tak for jeres svar :kys: -jeg fatter heller ikke hvordan folk kan sige sådan til andre, hvad får de ud af det :alien:

Og velkommen til nye i tråden og hephep herfra til alle :pompom: :pompom: :pompom:
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 7. jun 2016, 19:11

Sælger har skrevet under i dag, så nu er jeg boligejer 1.august :love: Det blev fejret med vin og chips, og jeg har ikke dårlig samvittighed! :pompom: :pompom: :pompom:
7
x
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5679

Indlægaf Animi » 7. jun 2016, 21:30

Jeg kom hjem i dag fra et minicruise, så der blev ikke ligefrem trænet eller spist sundt - til gengæld drukket en masser øl :dance:
Men, jeg til gengæld holdt fast i at få gået mine skridt - går i gennemsnit 15.000 skridt om dagen. Og har i dag fået gået 21.000+ skridt. :pompom: Nu skal der bare spises sundt igen, og fortsætte på min bikini body guide program.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 8. jun 2016, 17:14

Jeg ser frem til, at der kommer mere ro på...

I indeværende uge er jeg alene med pigerne, da manden er bortrejst, men vi hygger os og nyder kvalitetstiden sammen :love: Dog får jeg snart grå hår (og dem har jeg altså ikke fået endnu!) af forberedelse af undervisning og eksamen, møder, elevopgaver m.m.
Til gengæld NYDER jeg at være sammen med mine elever; nogle af dem har fået en ganske særlig plads i mit hjerte, hvilket blot, igen-igen, bekræfter mig i, at elevgruppen er den helt rigtige for mig :love:
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3684

Indlægaf Novella » 8. jun 2016, 21:57

Nå, men jeg vil gerne være med igen :sarkasme: Jeg skal åbenbart ikke glæde mig over noget som helst, for det ryger bare på igen. Jeg har siden januar vidst, at jeg skulle til bryllup både her i maj og juni, og det ville jeg gerne tabe mig lidt til. Et kg om måneden - seks kg i alt.

Har jeg tabt mig siden januar? Cirka to kilo...
Har jeg væltet mig i kage og alkohol? Næ. Jeg har heller ikke været helt asketisk, men det har været et par gange om måneden for alkoholens vedkommende og et par gange i alt siden januar for kagens vedkommende.
Har jeg spiste tonsvis af grønt og protein og drukket masser af vand? Tjek
Har jeg dyrket kampsport to gange om ugen plus løbeture plus styrketræning plus 7.500-10.000 trackede skridt om dagen HVER DAG siden januar? Tjek.
Sover jeg godt? Nej.
Har jeg fastet? Jep. Virkede det? Nej.
Har jeg fået tjekket mit stofskifte? Jep. Noget unormalt? Nix.
Er der noget medicinsk i vejen? Jep. Jeg tager medicin, som burde ØGE forbrændingen.

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få succes med det her. Jeg overvejer at fyre penge efter Anna Bogdanovas 21 dage til sprød silhuet, men jeg ved ikke om det virker. Hvis jeg var sikker på effekt, gjorde jeg det lige med det samne.
1
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 8. jun 2016, 23:08

To ugers træningspause, pga. ferie, opgaveskrivning og varmen - ja, undskyldningerne kan være mange... Pausen sluttede i dag, og jeg kom igennem uge 10, dag 1 af mit "Lær at løbe 5 kilometer"-program, som tager 12 uger fra start til slut. Det var fedt. Det må gerne blive til en god stime igen.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 9. jun 2016, 05:34

Den her uge kan vi vidst godt bare strege fra kalenderen. SUK.
Lange dage i laboratorie i alt for meget varme har gjort mig slasket og ugidelig. Og igår endte det ud i en migræne. Jeg har tilmeldt mig til en omgang zumba i aften, men kommer næppe afsted. Får 12 gæster i morgen, og hjemmet sejler, men rengøring skulle vidst også forbrænde lidt :D
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"