Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ballademager » 9. jun 2016, 06:17

Jeg har ikke trænet siden søndag, og de tre dages pause har virkelig gjort min godt. Både anklen og den smadrede lægmuskel er i kraftig bedring :pompom: Det er dejligt. Har cyklet på job mandag og gået tur og cyklet lidt de andre dage, men sammenlignet med mit normale aktivitetsniveau, har ugen været stille.

Weekenden bliver krævende med en del træning, men det skal nok blive godt :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 9. jun 2016, 06:18

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:
Rapfisk skrev:
Pandesteg skrev:Fedt med så mange nye, velkommen!! :pompom: jeg pipper som vanligt med fra sidelinjen :P Har ikke nogle deciderede mål andet end hvad der faktisk er min normale rutine. 3 x hold i fitness, 2 x løb a 6 og 10 km. Skal til Thai Bo event lørdag! :banan:

Det er da også en virkelig imponerende rutine

Tak! Jeg elsker bare at træne, så det gør det en del nemmere at komme afsted :-D

Gid det var mig. Jeg hader at træne. Jeg kan godt være glad efter en god time, men træning står altid nederest på "gider" listen.

Det må kræve meget at komme af sted, så? Er der slet ikke noget træning, som du synes er sjovt?
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 9. jun 2016, 06:28

Jeg har fejret boligkøb og veloverstået mundtlig eksamen med vin og chips både tirsdag og onsdag. Og så var der lige en durumrulle med falafel. Jeg ser det som okay, for det er store ting for mig, der krævede lidt ekstra på kaloriefronten :lol:
I dag er jeg tilbage i de sunde vaner - har taget kyllingebryst ud af fryseren til aftensmaden, så skal broccolien bare blancheres og bulguren koges :D
6
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 9. jun 2016, 06:54

Sophaya skrev:Jeg har fejret boligkøb og veloverstået mundtlig eksamen med vin og chips både tirsdag og onsdag. Og så var der lige en durumrulle med falafel. Jeg ser det som okay, for det er store ting for mig, der krævede lidt ekstra på kaloriefronten :lol:
I dag er jeg tilbage i de sunde vaner - har taget kyllingebryst ud af fryseren til aftensmaden, så skal broccolien bare blancheres og bulguren koges :D

Ekstra kalorier er helt OK, når man fejrer boligkøb og veloverstået mundtlig eksamen :kys:

Uhm! Kylling, broccoli og bulgur - det lyder lækkert; tror, det skal på næste uges madplan :D
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 9. jun 2016, 06:56

Ally skrev:Ekstra kalorier er helt OK, når man fejrer boligkøb og veloverstået mundtlig eksamen :kys:

Uhm! Kylling, broccoli og bulgur - det lyder lækkert; tror, det skal på næste uges madplan :D

:kys: jeg har heller ikke spildt et sekund på dårlig samvittighed :lol:

Det er virkelig min go-to ret for tiden, det er så lækkert og nemt :D
3
x
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 9. jun 2016, 14:11

Jeg synes virkelig at det at gå 15.000+ skridt om dagen, ser ud til at virke. I hvert fald synes jeg at jeg ser mindre oppustet ud. Jeg ved dog ikke om jeg har tabt mig, da jeg har besluttet mig for kun at veje mig én gang om måneden. Men jeg føler mig i hvert fald bedre tilpas i min krop!
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 9. jun 2016, 20:21

Ballademager skrev:
Filipai skrev:
Gid det var mig. Jeg hader at træne. Jeg kan godt være glad efter en god time, men træning står altid nederest på "gider" listen.

Det må kræve meget at komme af sted, så? Er der slet ikke noget træning, som du synes er sjovt?

Altså jeg synes da stepfit og zumba er sådan nogenlunde sjovt, og kan også godt lide at løfte tungt i nogle stram op hold. Men der er ingen ting jeg virkeligt virkeligt gider, og vil til en hver tid foretrække sofaen, film og hæklegrej fremfor træningen.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 03:55

Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

Så mailen her for et par minutter siden. Er SÅ glad! :D
9

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 10. jun 2016, 04:16

Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

TILLYKKE med bestået instruktøruddannelse, Ballade! :banan: :banan: :banan:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 04:18

Ally skrev:
Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

TILLYKKE med bestået instruktøruddannelse, Ballade! :banan: :banan: :banan:

Tak :blomst:

Kan ikke helt sætte ord på, hvorfor det betyder så meget, men det er noget med, at jeg endelig har gjort noget ved den usikkerhed, der har været min trofaste følgesvend hele mit liv :genert:
2

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 04:24

Filipai skrev:
Ballademager skrev:
Filipai skrev:

Altså jeg synes da stepfit og zumba er sådan nogenlunde sjovt, og kan også godt lide at løfte tungt i nogle stram op hold. Men der er ingen ting jeg virkeligt virkeligt gider, og vil til en hver tid foretrække sofaen, film og hæklegrej fremfor træningen.

Så kan jeg altså godt forstå, hvis det er svært at komme af sted. Min kæreste og min søster har det på samme måde, at træning er noget, man bør, men dybest set interesserer det dem egentlig ikke. Sådan ville jeg nok også have det, hvis min træning f.eks. kun var styrke, som jeg finder umådelig kedeligt.

Har desværre ikke så mange gode råd andet end at blive ved med at prøve, også nogle forskellige ting. Måske finder du en dag det, der er så meget dig, at du får lyst til at tage af sted?
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 04:44

Animi skrev:Jeg synes virkelig at det at gå 15.000+ skridt om dagen, ser ud til at virke. I hvert fald synes jeg at jeg ser mindre oppustet ud. Jeg ved dog ikke om jeg har tabt mig, da jeg har besluttet mig for kun at veje mig én gang om måneden. Men jeg føler mig i hvert fald bedre tilpas i min krop!

Sådan af ren nysgerrighed: Hvad er 15.000 skridt pr dag? Altså, er det en gåtur, foruden det, man ellers går, eller hvad skal der til? Har aldrig talt skridt, så har ingen ide om, hvor meget, der skal til for at gå 10 eller 15.000 skridt.
0

Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 10. jun 2016, 06:53

Ballademager skrev:
Animi skrev:Jeg synes virkelig at det at gå 15.000+ skridt om dagen, ser ud til at virke. I hvert fald synes jeg at jeg ser mindre oppustet ud. Jeg ved dog ikke om jeg har tabt mig, da jeg har besluttet mig for kun at veje mig én gang om måneden. Men jeg føler mig i hvert fald bedre tilpas i min krop!

Sådan af ren nysgerrighed: Hvad er 15.000 skridt pr dag? Altså, er det en gåtur, foruden det, man ellers går, eller hvad skal der til? Har aldrig talt skridt, så har ingen ide om, hvor meget, der skal til for at gå 10 eller 15.000 skridt.

For mig er 15.000 skridt 11km, og ja 5km af dem er en gåtur, da jeg lige nu er meget stillesiddende og ikke får gået så meget i dagligdagen, medmindre jeg selv sørger for det som med en gåtur :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jun 2016, 07:35

Hvis jeg er heldig, får jeg trænet på søndag - eneste gang i denne uge. Træls, for vi har anderledes uge, og dermed tidligere fri hver dag (dog ikke tirsdag, som er fast til kl. 17), men tid og overskud har manglet.
Onsdag skulle jeg med ungerne til klassefest på en privat strand - mægtig hyggeligt, men også småkedeligt. Jeg har ikke det store til fælles med de andre forældre, så jeg havde fokus på min søn, der snorklede rundt og min datter, der er lidt smågenert i selskab med ukendte mennesker.

Natten til i går vågnede jeg med den vildeste hjertebanken og tænkte, jeg måtte tage det alvorligt og blive hjemme fra arbejde. Så kunne jeg få gjort lidt forskelligt klar til den festival, vi skal til i dag og i morgen og måske få trænet lidt og farvet hår. Jeg fik kun vasket to tæpper.

I morges vågnede jeg så med migræne, fik den slået ned med medicin, men den ligger og ulmer lidt i højre side af panden. Jeg håber dælme godt nok, den holder sig væk. Vi skal høre Djämes Braun, Dodo and the Dodo's, Joey Moe og Patrick Dorgan (Kim Larsen står lidt hen i det uvisse - det kommer an på, hvem der kører hjem med børnene) i dag. I morgen er udvalget elendigt, så det bliver kun til Stig Møller og Peter Ingemann, Johnny Madsen og så slutter jeg af med Magtens Korridorer. Jeg frygter, det bliver koldt i dag...

Men noget positivt er der dog. Jeg hoppede på vægten i tirsdags. Jeg var overbevist om, jeg havde taget på og nærmede mig de 64-65 igen, men næh, 62,4 kg :banan: Så det lykkes mig trods manglende træning at holde vægten. Jeg er bare for blød at røre ved, til jeg kan være ordentligt tilfreds...

Mht. skridt, så går jeg mellem 15 og 17.000 skridt på almindelige dage, hvor de ca. 12.500 opnås på arbejde. De dage jeg træner, ender jeg ofte på 18-21.000.
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 11:11

Guilded_Lily skrev:Hvis jeg er heldig, får jeg trænet på søndag - eneste gang i denne uge. Træls, for vi har anderledes uge, og dermed tidligere fri hver dag (dog ikke tirsdag, som er fast til kl. 17), men tid og overskud har manglet.
Onsdag skulle jeg med ungerne til klassefest på en privat strand - mægtig hyggeligt, men også småkedeligt. Jeg har ikke det store til fælles med de andre forældre, så jeg havde fokus på min søn, der snorklede rundt og min datter, der er lidt smågenert i selskab med ukendte mennesker.

Natten til i går vågnede jeg med den vildeste hjertebanken og tænkte, jeg måtte tage det alvorligt og blive hjemme fra arbejde. Så kunne jeg få gjort lidt forskelligt klar til den festival, vi skal til i dag og i morgen og måske få trænet lidt og farvet hår. Jeg fik kun vasket to tæpper.

I morges vågnede jeg så med migræne, fik den slået ned med medicin, men den ligger og ulmer lidt i højre side af panden. Jeg håber dælme godt nok, den holder sig væk. Vi skal høre Djämes Braun, Dodo and the Dodo's, Joey Moe og Patrick Dorgan (Kim Larsen står lidt hen i det uvisse - det kommer an på, hvem der kører hjem med børnene) i dag. I morgen er udvalget elendigt, så det bliver kun til Stig Møller og Peter Ingemann, Johnny Madsen og så slutter jeg af med Magtens Korridorer. Jeg frygter, det bliver koldt i dag...

Men noget positivt er der dog. Jeg hoppede på vægten i tirsdags. Jeg var overbevist om, jeg havde taget på og nærmede mig de 64-65 igen, men næh, 62,4 kg :banan: Så det lykkes mig trods manglende træning at holde vægten. Jeg er bare for blød at røre ved, til jeg kan være ordentligt tilfreds...

Mht. skridt, så går jeg mellem 15 og 17.000 skridt på almindelige dage, hvor de ca. 12.500 opnås på arbejde. De dage jeg træner, ender jeg ofte på 18-21.000.

Hjertebanken lyder ikke godt :ae: Er du ok?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"