Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3553

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 11:12

Animi skrev:
Ballademager skrev:
Animi skrev:Jeg synes virkelig at det at gå 15.000+ skridt om dagen, ser ud til at virke. I hvert fald synes jeg at jeg ser mindre oppustet ud. Jeg ved dog ikke om jeg har tabt mig, da jeg har besluttet mig for kun at veje mig én gang om måneden. Men jeg føler mig i hvert fald bedre tilpas i min krop!

Sådan af ren nysgerrighed: Hvad er 15.000 skridt pr dag? Altså, er det en gåtur, foruden det, man ellers går, eller hvad skal der til? Har aldrig talt skridt, så har ingen ide om, hvor meget, der skal til for at gå 10 eller 15.000 skridt.

For mig er 15.000 skridt 11km, og ja 5km af dem er en gåtur, da jeg lige nu er meget stillesiddende og ikke får gået så meget i dagligdagen, medmindre jeg selv sørger for det som med en gåtur :)

Tak for info :)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 10. jun 2016, 14:43

Her går det lidt op og ned. I sidste uge var det meningen, at jeg skulle gøre grundigt rent og få styr på min søvnrytme igen (og ingen elektronik inden sengetid), men det lykkedes bare slet ikke. Varmen gjorde mig virkelig utilpas og ugidelige. Der var 25-27 grader i min lille lejlighed døgnet rundt, så det hjalp selvfølgelig ikke. Jeg orkede ikke at gøre rent, og jeg kunne heller ikke sove. De fleste dage sov jeg først mellem 1-3, fordi jeg var ved at gå til i varmen. Varmen gjorde også, at jeg havde meget lidt appetit. Desuden fik jeg heller ikke gået en aftentur hver dag, da varmen som sagt gjorde mig meget ugidelig. Sidste uge skal vist bare puttes i glemmebogen :sarkasme:

Jeg har følt mig noget mere tilpas i den her uge, hvor vejret har været knap så varmt. Jeg havde en rigtig dejlig dag i går, hvor jeg fik gået to lange ture i flot natur. Om eftermiddagen kom jeg lidt sent hjem, og på vej hjem blev jeg virkelig sulten, så jeg overvejede at smutte forbi det nærmeste pizzeria og købe en pita kebab, men jeg fik talt mig selv til fornuft. I stedet købte jeg ind til at lave en lækker omelet med spinat og champignon. Om aftenen lukkede jeg ned for al elektronik kl. 21 og gik i seng omkring 23.30, så det var da en godkendt dag :gogo:
2
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 10. jun 2016, 14:43

Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

Så mailen her for et par minutter siden. Er SÅ glad! :D

Tillykke med det :blomst:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 16:48

topmadras3 skrev:
Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

Tillykke med det :blomst:

Tak :blomst:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 10. jun 2016, 16:53

Kæmpe stort tillykke!! :kys: Hvor er du sej :pompom: :banan:
1
x
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 10. jun 2016, 16:55

Tak, altså, for alle jeres søde kort og tillykker :kys: :blomst:
1

orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 11. jun 2016, 15:08

Jeg var på vægten i morges, og det var et opløftede syn :klap: Jeg taber mig stille og roligt. Jeg tror dog noget af det har været væske, for jeg har altid meget vand i kroppen, når der er rimelig varmt (seriøst, mine ankler var virkelig fede sidste uge, hvor der var latterligt varmt). Det er lidt pinligt, men jeg har også været seriøst forstoppet… :genert: Nu er jeg begyndt på Movicol, og der er så småt hul igennem igen… :genert:

Eftermiddagen har jeg brugt på at forberede til min projekteksamen på tirsdag. Jeg er ret nervøs, og jeg ved ikke hvorfor. Min vejleder og eksaminator virker utrolig rar, og jeg har ikke en masse høje forventninger. Jeg har nemlig skrevet inden for mit sidefag for første gang, og derfor er jeg fint tilfreds med en middelkarakter. Argh… Det bliver så dejligt, når den eksamen er overstået, for så har jeg nemlig sommerferie.

Her til aften får jeg besøg a en veninde, og vi skal se film og spise junk food, hvilket måske ikke er det bedste valg.
3
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 11. jun 2016, 18:04

I dag løb jeg sgu 5 km uden pause :dance: (for første gang)på 28.01 troede det ville tage længere tid inden jeg kunne og hvor er det vildt at jeg faktisk godt kan lide at løbe - hvor er jeg glad for tråden, det har lige givet mig et spark -er der nogen der har gode øvelser til at træne ben, jeg vil gerne have faste lår eller kommer det når jeg har løbet et stykke tid?

Forventer at min kæreste giver noget massage og så er der fodbold :klap: god weekend
4
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. jun 2016, 18:12

topmadras3 skrev:I dag løb jeg sgu 5 km uden pause :dance: (for første gang)på 28.01 troede det ville tage længere tid inden jeg kunne og hvor er det vildt at jeg faktisk godt kan lide at løbe - hvor er jeg glad for tråden, det har lige givet mig et spark -er der nogen der har gode øvelser til at træne ben, jeg vil gerne have faste lår eller kommer det når jeg har løbet et stykke tid?

Forventer at min kæreste giver noget massage og så er der fodbold :klap: god weekend

Ej, men det er da super godt gået :klap: Du fortjener helt sikkert massage og fodbold.
1

Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 11. jun 2016, 18:32

Hvor er i gode :pompom:

Jeg har tabt mig 1 kg i denne uge, så jeg er ret glad :)
Her til aften rengør jeg ovn, hvilket også er en workout i sig selv..
5
x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1720

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jun 2016, 18:47

Ballademager skrev:
Hjertebanken lyder ikke godt :ae: Er du ok?

Jeg har lidt svært ved at overskue vores dagsprogrammer pt. Det er for en gangs skyld ikke så meget arbejdet, der driller, det er familielivet. Juni er et helvede med diverse sommerarrangementer i børnehave og skole (i denne uge var det sommerfest i sønnens klasse, på mandag skal børnehaven på heldagstur til en campingplads, hvor det forventes, forældre kommer til kaffe og kage, og torsdag er der skolefest, hvor børnehaven deltager - og vi skal både bage til en bod og stå to vagter i to boder - jeg giiiiiider ikke den slags tvang!)

I går blev jeg ledt i fordærv af min kusines kæreste, som fik drukket mig en pukkel til til festival. Det var skidesjovt, men puh, altså! Jeg kører derop og hører Magtens Korridorer om lidt, men det bliver på vandvognen i dag. Jeg har en træls, lurende hovedpine, som medicinen ikke rigtig kan få has på. I morgen skal jeg kun rydde op, planlægge et nyt engelskforløb om street art og ellers bare slappe af!

SÅdan en festivaldag giver 23420 skridt, apparently :lol:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. jun 2016, 19:23

Har trænet omkring 2,5 timers hård boksefitness i dag. Målte puls, og har forbrændt omkring 1000 kcal på det. For mig er det meget. Det var fedt, og der er ingen tvivl om, at det bliver langt mere krævende at træne de næste måneder.

Ellers er Fitbit-vægten nu in da house :panik: Kæresten har fået en, så nu skal der gode undskylninger til, hvis jeg ikke skal holde styr på vægt, BMI og fedtprocent :shock: Selvom jeg ikke fylder alverden, så bidrager mine hofter ikke positive til at holde fedtprocenten nede, men glæder mig til at se, hvad der sker over de næste ugers træning.
2

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 11. jun 2016, 19:29

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:

Jeg har lidt svært ved at overskue vores dagsprogrammer pt. Det er for en gangs skyld ikke så meget arbejdet, der driller, det er familielivet. Juni er et helvede med diverse sommerarrangementer i børnehave og skole (i denne uge var det sommerfest i sønnens klasse, på mandag skal børnehaven på heldagstur til en campingplads, hvor det forventes, forældre kommer til kaffe og kage, og torsdag er der skolefest, hvor børnehaven deltager - og vi skal både bage til en bod og stå to vagter i to boder - jeg giiiiiider ikke den slags tvang!)

I går blev jeg ledt i fordærv af min kusines kæreste, som fik drukket mig en pukkel til til festival. Det var skidesjovt, men puh, altså! Jeg kører derop og hører Magtens Korridorer om lidt, men det bliver på vandvognen i dag. Jeg har en træls, lurende hovedpine, som medicinen ikke rigtig kan få has på. I morgen skal jeg kun rydde op, planlægge et nyt engelskforløb om street art og ellers bare slappe af!

Pyha, det lyder dæleme også krævende. Håber, at du kommer godt igennem det. Gad vide, om dem, der planlægger det der, tænker over, hvad det kræver af jer forældre?

Blev personligt temmelig skræmt, da en af mine tidligere kolleger følte sig presset til at præstere en kage med fondant til børnehaven. Sådan en mor bliver jeg aldrig :genert:
0

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1720

Indlægaf Guilded_Lily » 12. jun 2016, 08:51

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:

Pyha, det lyder dæleme også krævende. Håber, at du kommer godt igennem det. Gad vide, om dem, der planlægger det der, tænker over, hvad det kræver af jer forældre?

Blev personligt temmelig skræmt, da en af mine tidligere kolleger følte sig presset til at præstere en kage med fondant til børnehaven. Sådan en mor bliver jeg aldrig :genert:

Jeg tror, det kommer meget an på geografisk placering. Hvis jeg sammenligner med min egen skole/skoledistriktet og det, vi hører til herude på landet, så går man ufatteligt højt op i, at man deltager i lokalsamfundet her. Og det dur jeg simpelthen ikke til. Alle kender alle, vi er outsiderne. Lev med det. Men næh nej, og mit pleasergen kan ikke finde ud af at sige fra, når man får stukket en seddel op under hagen med et "Skriver du jer lige på?" Jeg skrev først på til kageboden, som i i forvejen skal bage til. Så vender hun guddødme papiret "Også lige her til basketboden!" Goddammit!

Fondantkager bliver det aldrig, neverever! Ungerne er glade, bare det er fars chokoladekage med farvet glasur og slik på. Taknemmelige børn, jeg har :lol:
1
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 12. jun 2016, 17:25

Mens og oppustethed har meldt sin ankomst, men det har kun givet et plus på 200 gram på vægten. Normalt er det 1-1,5 kg. Uanset, så er mit mål med at tabe mig holdt :D
Jeg har gået en tur og lavet wok til aften, og der er også til frokost i morgen og tirsdag, så jeg slipper for kantine-fælden på arbejde.

Lige nu forkæler jeg mig selv lidt:

image.jpeg

Mit mål for næste uge er at holde fast i de sunde vaner og bedre alternativer og at tabe mig. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"