Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1088

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2016, 07:03

Hej pigerne!

Må man være med igen? :genert: Ved ikke helt, hvordan det her nye set up virker, men håber, I kan hjælpe mig lidt på vej :)

For dem der ikke ved det (og kan huske mig fra tidligere) går det ikke så godt med babyprojektet, og vi skal i gang med fertilitetsbehandling :( Meeeen, det tænkte jeg kunne være en god motivation til at få smidt nogle kg og sikre mig, at jeg holder mig under bmi-grænserne for behandling - også over sommerferien :blush: .

Jeg har generelt fået indarbejdet en del gode vaner og kører stadig 5:2, men taber mig ikke rigtig mere, så nu må der strammes op på nogle af de mange dårlige vaner, der også stadig er. Så jeg er klar til kamp :rock:

Har ikke fået fulgt så godt med herinde, men håber det går godt med alle jer seje damer!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 14. jun 2016, 07:23

MyGirl skrev:Hej pigerne!

Må man være med igen? :genert: Ved ikke helt, hvordan det her nye set up virker, men håber, I kan hjælpe mig lidt på vej :)

For dem der ikke ved det (og kan huske mig fra tidligere) går det ikke så godt med babyprojektet, og vi skal i gang med fertilitetsbehandling :( Meeeen, det tænkte jeg kunne være en god motivation til at få smidt nogle kg og sikre mig, at jeg holder mig under bmi-grænserne for behandling - også over sommerferien :blush: .

Jeg har generelt fået indarbejdet en del gode vaner og kører stadig 5:2, men taber mig ikke rigtig mere, så nu må der strammes op på nogle af de mange dårlige vaner, der også stadig er. Så jeg er klar til kamp :rock:

Har ikke fået fulgt så godt med herinde, men håber det går godt med alle jer seje damer!

Welcome back :kys:

Er ked af at høre, at det er så meget op ad bakke med projekt baby :ae: Men på den anden side er det skide hyggeligt, at du er tilbage her i tråden.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 14. jun 2016, 08:35

Iiiiih, velkommen tilbage! Du har været savnet!

Jeg er ked af at læse, det ender med fertilitetsbehandling. Men så håber og krydser jeg også for, det lykkes for jer! :kys: :kram:

Hvor meget er du endt med at tabe på 5:2? Jeg kom jo i mål i april sidste år, og har bare holdt ved lige; nu kan jeg nærmest ikke finde ud af at faste længere. Jeg savner det faktisk lidt, det med at det bare kørte og var det nemmeste i verden. Det lykkes sådan ind i mellem, men jeg skal ikke planlægge det for meget, så går det i vasken. Godt nok mærkeligt!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2016, 09:07

Guilded_Lily skrev:

Iiiiih, velkommen tilbage! Du har været savnet!

Jeg er ked af at læse, det ender med fertilitetsbehandling. Men så håber og krydser jeg også for, det lykkes for jer! :kys: :kram:

Hvor meget er du endt med at tabe på 5:2? Jeg kom jo i mål i april sidste år, og har bare holdt ved lige; nu kan jeg nærmest ikke finde ud af at faste længere. Jeg savner det faktisk lidt, det med at det bare kørte og var det nemmeste i verden. Det lykkes sådan ind i mellem, men jeg skal ikke planlægge det for meget, så går det i vasken. Godt nok mærkeligt!

Taark :kys: I har også været savnet.

Jamen det er faktisk lidt sjovt med det 5:2 og mig, for jeg tabte de der 10 kg-agtigt da jeg startede i efteråret, men siden jul har jeg ikke tabt mig - nok faktisk taget 3-4 kg. på alt i alt over et halvt års tid -, selvom jeg stadig kører på med fasten. Må have lært mig selv at kompensationsspise for meget de andre dage :genert: Pænt irriterende!

Men jeg tænker faktisk desværre, at jeg er nødt til at stoppe 5:2, når vi nu skal i behandling, da der er studier der tyder på, det kan påvirke fertiliteten negativt. Og tænker der ikke er nogen grund til at strække et behandlingsforløb længere end højst nødvendigt. Men tanken om at stoppe fasten gør mig lidt panisk, må jeg indrømme.

Ked af at høre, det er blevet op ad bakke for dig, men hvis du stadig vedligeholder vægten, så er det vel også ok? Man får selvfølgelig ikke alle de påståede sundhedsvirkninger, men jeg må da erkende, at det primært er tænkt som et vægttabsværktøj for mig, som så ikke kører skidefint længere.
0
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 14. jun 2016, 10:04

Jeg har total optur :banan:

Jeg har jo været til eksamen i dag, hvor jeg var oppe i mit semesterprojekt. Den mundtlige del gik virkelig dårlig. Eksaminator havde forskellige kritikpunkter til mit oplæg og efterfølgende havde jeg svært ved at svare på deres spørgsmål, så de måtte hive svarene ud af mig. Derfor regnede jeg med at få 4, måske 7, hvis jeg var heldig. Men jeg fik sgu 10, fordi selve projektet var virkelig godt. De roste det til skyerne. De sagde, at det var skåret ind til benet uden alt mulig fyld, og de var vilde med min teori og struktur. Det er bare så dejligt! :dance: Jeg overvejer lidt, om jeg skal købe en lille gave til mig selv, for jeg har afsluttet bacheloren nu. Det føles bare ikke sådan, fordi jeg skrev bachelorprojekt sidste semester, men ja, jeg fortjener vist en lille gave :-D

Jeg har købt ind til at lave grønsagswok i aften, og så har jeg købt en stor bakke jordbær, som jeg vil smovse med. Nammenam :savl:
5
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 14. jun 2016, 13:37

orchid89 skrev:Jeg har total optur :banan:

Jeg har jo været til eksamen i dag, hvor jeg var oppe i mit semesterprojekt. Den mundtlige del gik virkelig dårlig. Eksaminator havde forskellige kritikpunkter til mit oplæg og efterfølgende havde jeg svært ved at svare på deres spørgsmål, så de måtte hive svarene ud af mig. Derfor regnede jeg med at få 4, måske 7, hvis jeg var heldig. Men jeg fik sgu 10, fordi selve projektet var virkelig godt. De roste det til skyerne. De sagde, at det var skåret ind til benet uden alt mulig fyld, og de var vilde med min teori og struktur. Det er bare så dejligt! :dance: Jeg overvejer lidt, om jeg skal købe en lille gave til mig selv, for jeg har afsluttet bacheloren nu. Det føles bare ikke sådan, fordi jeg skrev bachelorprojekt sidste semester, men ja, jeg fortjener vist en lille gave :-D

Jeg har købt ind til at lave grønsagswok i aften, og så har jeg købt en stor bakke jordbær, som jeg vil smovse med. Nammenam :savl:

Tillykke! :banan: :pompom:

Du fortjener SÅ meget en gave :D
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5999

Indlægaf LadyFox » 14. jun 2016, 14:59

Jeg kan slet ikke samle mig om noget som helt, der ha været fødselsdage i weekenden, så fredag har jeg drukket alt for mange cocktails, og søndag alt for meget grill, kage og sodavand, og i aften skal jeg ud og spise. Derudover er det skide koldt de her dage, og det kommer jeg lidt til at bruge som undskyldning for ikke at være mere aktiv end et par daglige gåture med hunden. Jeg er så træt af mig selv.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 14. jun 2016, 18:49

orchid89 skrev:Jeg har total optur :banan:

Tillykke med 10 tallet :blomst: du skal da finde en gave til dig selv :dance:
1
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 14. jun 2016, 19:01

Tak, hvor er I søde :kys: Jeg har stadig helt optur over det, for den mundtlige del gik vitterligt ikke særlig godt, så jeg er virkelig blevet reddet af den skriftlige del, som har været til et 12-tal.

Jeg tvang mig selv ud på en gåtur for et par timer siden. Jeg havde egentlig slet ikke lyst, fordi der er helt gråt og det småregner, men jeg iførte mig min regnjakke og daffede af sted. Det endte med at blive en rigtig dejlig tur. Det hele er så friskt, når det regner :lun:
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 14. jun 2016, 19:58

Jeg har haft en virkelig god dag, men nu har trætheden og migrænen meldt sig. Det gjorde mig svag i et øjeblik i netto, og der røg derfor en lille pose chips ned i kurven. Den ligger ude i køkkenet og skuler ind mod stuen :lol:
0
x
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 14. jun 2016, 20:57

Optur i dag! I går afleverede vi bachelor på pædagoguddannelsen og i dag har vi fået ret godt styr på vores fremlæggelse til eksamen i næste uge.

På træningsfronten har jeg gennemført uge 10, dag 3 af mit 12-ugers program, hvor man "lærer" at løbe 5 kilometer. Jeg har altid dyrket en hel del sport, men løb uden at have en bold at løbe efter har jeg hadet af et godt hjerte. Det er jeg dog godt og grundigt kommet mig over, og jeg glæder mig til at have gennemført programmet og sætte et nyt mål :)
5
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Ally » 15. jun 2016, 05:46

Usj, jeg er spændt og lidt nervøs - på to elevers vegne. De skal til eksamen kl. 12 og jeg håber så inderligt, at de begge består - de fortjener virkelig ikke andet...
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 15. jun 2016, 06:41

Ally skrev:Usj, jeg er spændt og lidt nervøs - på to elevers vegne. De skal til eksamen kl. 12 og jeg håber så inderligt, at de begge består - de fortjener virkelig ikke andet...

Pøj pøj med dem :kryds:
1

Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 13:20

Ally skrev:Usj, jeg er spændt og lidt nervøs - på to elevers vegne. De skal til eksamen kl. 12 og jeg håber så inderligt, at de begge består - de fortjener virkelig ikke andet...

Gik det godt? :)
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 13:23

Jeg er i gang med ugens anden fastedag. Improviseret faktisk, for skulle egentlig først faste i morgen, men det startede med, at jeg ikke rigtig havde nogen appetit til morgen, og så var chefen lidt en idiot, så jeg fik travlt og ikke har haft så meget tid til at spise, så besluttede at lade være :)

Jeg har ikke rigtig besluttet mig for mål endnu - inspirationen skal nok komme til mig. Men er inde i nogle ret gode vaner med blandt andet at gå gennemsnitligt 10.000 skrift hver dag, drikke godt med vand og spise grønt til stort set alle måltider - så langt så godt!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"