DR/TV's mega tidsrøveri OG andre småting

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
andersmalling
Likede indlæg: 268

DR/TV's mega tidsrøveri OG andre småting

Indlægaf andersmalling » 4. jun 2016, 13:22

DR-nyhederne har meget travlt med at dække DSB's og andres uregelmæssigheder, men glemmer altid at feje for egen dør.
DR spilder jo potentielt millioner af timer hver eneste dag, af de tvungne licensbetaleres tid, i forholdet mellem DR's egen 'køreplan', programoversigten, og de faktiske udsendelsestider, og er jo derved en mange gange større tidssynder end alle andre.

Jeg forsvarer ikke DSB, men forventer bare, at Nyhederne går efter sandheden, også når det gælder egen virksomhed, og ikke bare bliver en 'pegen fingre af'-funktion ud af huset. Selve 'katastrofe'-værdien om DR er da stor nok til at tage fat i emnet i stedet for at forbigå det i tavshed, - og er det egentlig ikke også en del af DR's opgave som kulturformidler? Men læssevis af år har vist, at DR hverken magter kulturel kulturformidling (objektiv information) eller indordning af/i egne rækker.

Noget har DR dog haft succes med, nemlig at overbrodere med reklamer i reklamefrit tv, og min opfattelse er, at det er bevidst at tidsforskyde udsendelserne, så reklame-indoktrineringen bliver perfekt. Sådan er altså de ansattes (Folketinget og DR-medarbejderne) opførsel mod arbejdsgiverne (licensbetalerne).

Hvorfor kom licensen og DR-direktionen ikke i/under statsbudgettet/Folketinget, da DR blev pålagt at reklamere for det offentlige, ligesom sygekasserne blev inddraget tidligere til fordel for sygesikring, og hvorfor er der ikke oprettet skattebetalt internet/telefonnet, når det offentlige pådutter alle at være i besiddelse af det. Betaler vi ikke skatten for at løse opgaver i fællesskab? - Og er det ikke det, vi har en regering til at sørge for?

DR's ineffektivitet kommer hovedsageligt af en overordnet folketingsstyring, der nærmest kritikløst lader institutionen optræde som en ikke kontrolleret privat virksomhed uden formålsparagraf, i stedet for konstant at lade de folkevalgte holde DR til ilden i henhold til formålet.
Hvad er det for en kulturformidling der tillader pragtfulde slotte og koncertsale for licenspengene, som majoriteten af licensbetalerne ingen nytte har af, mens de bare må nøjes med 80-90% genudsendelser? (Kultur?)

Selvom Folketinget skulle træffe at vedtage noget bæredygtigt, ville det bare være et heldigt tilfælde, for folketinget er i bund og grund et udueligt værktøj, strikket sammen af uharmoniske etiketter uden påstået indhold. Én etiket er 'repræsentativt demokrati', ikke 'demokrati', for det er uladsiggørligt, men 'repræsentativt', for det neutraliserer 'demokrati', for så er det ikke demokrati mere, men bare et vrøvleord, for det betyder, at repræsentanterne skulle ud og høre baglandet før hver eneste ytring de ville komme med, hvilket er umuligt. En anden etiket er 'afstemning i folketingssalen', men stort set alt er vedtaget i forvejen i udvalg og som korridorsnak, hvor handler indgås og formuleringer forhandles, alt for ofte, hvis ikke sædvanligvis, med ikke-fungerende eller skævvridende love og regulativer til følge. Lovsamlingen er fyldt med sådant makværk, og det værste er, at hvis alt skal følges bogstaveligt, så må man skønne at Grundloven er ophævet forlængst.

Fortsættes eventuelt ..., der er stof nok at tage fat i ...
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Re: DR/TV's mega tidsrøveri OG andre småting

Indlægaf Rakel » 5. jun 2016, 08:01

Jeg kan slukke for DR. Der er masser alternativer, men det gælder sørme ikke for DSB.
6
andersmalling

Indlægaf andersmalling » 7. jun 2016, 04:58

Det var vist et sidespor.
Jeg kan hverken være enig eller uenig med dig, for det er en personlig indstilling og oplevelse.
Jeg kan også slukke for DR, men ikke undgå licensbetaling! - for jeg har både computere, tv og smartphone, noget der forventes af lovgivningen, og bare med en af tingene skal man betale licens. Det er derfor jeg spørger: er det ikke en oplagt skattesag?
Jeg kan ikke bruge DSB, for de dækker ikke nogen af mine transportbehov. Men ethvert statstilskud til DSB er jeg jo alligevel med til at betale.

Jeg brugte bare (det uheldige) DSB som et eksempel på DR-nyheders skævvredne nyhedsformidling.
0
andersmalling

Indlægaf andersmalling » 7. jun 2016, 05:03

apropos:
til orientering er ovenstående indlæg indsat kl. 6.58, og dette ca. 7.03.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 8. jun 2016, 05:50

andersmalling skrev:apropos:
til orientering er ovenstående indlæg indsat kl. 6.58, og dette ca. 7.03.

Og det er vigtigt fordi?
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
andersmalling

Indlægaf andersmalling » 12. jun 2016, 06:21

fordi det hos mig står som 2 timer før
0
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 13. jun 2016, 05:28

andersmalling skrev:fordi det hos mig står som 2 timer før

Igen, og det er vigtigt for det du gerne vil diskutere fordi?
1
anders malling

Indlægaf anders malling » 15. jun 2016, 16:20

for at give flere eksempler på tidsunøjagtighed der strider mod vor normale danske tid. hvorfor bruge gmt som dokumentation? hvorfor have en køreplan eller en programoversigt, hvis de ikke følges alligevel? skal arbejdstider og åbningstider og aftaletider og alle andre tidsbestemte emner, som timeløn, håndværksregninger, lønudbetalinger gøres lige så tilfældige? og hvad med tidsmålinger under den kommende olympiade?
jeg kan ikke gennemskue, hvilket svar, du forventer, men jeg kan oplyse, at i mine purple haze tider oplevede jeg ofte tilværelsen som stille flydende og tidløs, men kom alligevel på arbejde til tiden.
0
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 15. jun 2016, 16:30

Well. På mig lyder det som om at der vist stadig er noget purple Haze indenover?

Faktisk lyder det ret meget som noget af det min skizofrene ex. udbredte sig om når han var skæv.
Pseudo-filosofisk, usammenhængende og uden nogen rød tråd.

Men det er nok bare mig der slet ikke er på de der bølgelængder.
Selvom emnet (alt efter hvad det egentlig er?) muligvis er meget interessant, hvis det ikke var så udefinerbart.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 15. jun 2016, 16:42

Du kan jo bare indstille din profil til dansk tid. Tidspunkterne står fint hos mig.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'

Tilbage til "Åbent forum"