Elastisk hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Elastisk hår

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 12:10

Jeg har fået et problem jeg ellers aldrig har stået med før.

Mit hår er simpelthen blevet så elastisk det er mig nærmest umuligt at redde ud. Mon nogle af de damer (eller herrer) har et godt råd til en kur mod elastisk hår :)?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Re: Elastisk hår

Indlægaf Sophies-mor » 6. jun 2016, 12:21

ShuruQ skrev:Jeg har fået et problem jeg ellers aldrig har stået med før.

Mit hår er simpelthen blevet så elastisk det er mig nærmest umuligt at redde ud. Mon nogle af de damer (eller herrer) har et godt råd til en kur mod elastisk hår :)?

Elastisk..? Statisk?
Jeg har aldrig hørt om elastisk hår....
:gruble:
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 12:23

Sophies-mor skrev:
ShuruQ skrev:Jeg har fået et problem jeg ellers aldrig har stået med før.

Elastisk..? Statisk?
Jeg har aldrig hørt om elastisk hår....
:gruble:

Nej, ikke statisk.

Med elastisk mener jeg når jeg fx vil redde det ud efter et bad, så kan jeg trække det helt vildt langt og det resulterer i det "hopper" og og sætter jeg sig i store filtkager. Håber det giver mening :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 6. jun 2016, 12:25

:genert: mener du elektrisk?
For det tænker jeg at balsam kan gøre noget ved, og hvad med dine tørklæder bruger du eddike/skyllemiddel i sidste hold skyllevand.

Hvis du mener elastisk, så se lige bort fra mit svar :genert: :fløjt:
0
:pompom:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 12:27

In_your_eyes skrev::genert: mener du elektrisk?
For det tænker jeg at balsam kan gøre noget ved, og hvad med dine tørklæder bruger du eddike/skyllemiddel i sidste hold skyllevand.

Hvis du mener elastisk, så se lige bort fra mit svar :genert: :fløjt:

Ikke elektrisk. Se eventuelt mit svar ovenfor til Sophies-mor :).
1
In_your_eyes

Indlægaf In_your_eyes » 6. jun 2016, 12:30

^^
Ja, kan godt se jeg var for langsom med mit svar. :lol:
1
In_your_eyes

Indlægaf In_your_eyes » 6. jun 2016, 12:33

http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=3139&p=176677&hilit=elastisk#p176677

Prøv lige at tjekke denne tråd
1
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 6. jun 2016, 12:34

Det er noget med, at hvis håret er elastisk og kan trækkes langt, så mangler det protein, og hvis det (let) kan knækkes, så mangler det fugt.

Jeg har ikke lige kunnet finde noget autoritativt på spørgsmålet. Muligvis nogle er klogere og/eller bedre til at Google end mig.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 12:37

Akehurst2 skrev:Det er noget med, at hvis håret er elastisk og kan trækkes langt, så mangler det protein, og hvis det (let) kan knækkes, så mangler det fugt.

Jeg har ikke lige kunnet finde noget autoritativt på spørgsmålet. Muligvis nogle er klogere og/eller bedre til at Google end mig.

Nemlig, lige præcis. Google er umiddelbart ikke den store hjælp lige her, men det kunne jo være nogle havde stået med problemet og derfor havde råd til at komme det til livs :).
0
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 6. jun 2016, 12:54

Produkter med en masse keratin i, kan afhjælpe det. Dit hår mangler protein.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 6. jun 2016, 13:44

For ca. ti år siden blev mit hår også til elastik, og jeg kunne ikke rigtig gøre noget med det. Det var slet ikke til at rede ud. Jeg klippede det af og sørgede for at sætte min kost sammen på en mere fornuftig måde - og holdt op med at slå det ihjel med parfumeholdige produkter, "kure" og farve.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 14:01

Kattefjæs skrev:For ca. ti år siden blev mit hår også til elastik, og jeg kunne ikke rigtig gøre noget med det. Det var slet ikke til at rede ud. Jeg klippede det af og sørgede for at sætte min kost sammen på en mere fornuftig måde - og holdt op med at slå det ihjel med parfumeholdige produkter, "kure" og farve.

Jeg tror hunden ligger begravet ved hårfarvning. For et par måneder siden, eller knap og nap, afblegede jeg håret for at få en anden farve i efterfølgende. I den lange periode hvor jeg nok har farvet håret indimellem, men altid samme nuance og ikke så tit har der aldrig været problemer, men den afbelgning slog vist mit hår ret meget ihjel. Jeg skal nok tilbage til mit sædvanlige, hvor jeg en sjælden gang farver det og ellers bare vasker det almindeligt (som jeg gør nu) og ikke bruger noget ellers.

Jeg har aldrig brugt en masse ting i mit hår, jeg bruger shampoo og balsam, aldrig kure og sådan og jeg har aldrig oplevet noget før nu.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 6. jun 2016, 14:03

Der har været en masse om det på den gamle debat. Jeg mener det især er Oxan der ved noget om lige det med elastisk hår. Kan ikke huske om hun er herinde også
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 6. jun 2016, 14:05

ShuruQ skrev:
Kattefjæs skrev:For ca. ti år siden blev mit hår også til elastik, og jeg kunne ikke rigtig gøre noget med det. Det var slet ikke til at rede ud. Jeg klippede det af og sørgede for at sætte min kost sammen på en mere fornuftig måde - og holdt op med at slå det ihjel med parfumeholdige produkter, "kure" og farve.

Jeg tror hunden ligger begravet ved hårfarvning. For et par måneder siden, eller knap og nap, afblegede jeg håret for at få en anden farve i efterfølgende. I den lange periode hvor jeg nok har farvet håret indimellem, men altid samme nuance og ikke så tit har der aldrig været problemer, men den afbelgning slog vist mit hår ret meget ihjel. Jeg skal nok tilbage til mit sædvanlige, hvor jeg en sjælden gang farver det og ellers bare vasker det almindeligt (som jeg gør nu) og ikke bruger noget ellers.

Jeg har aldrig brugt en masse ting i mit hår, jeg bruger shampoo og balsam, aldrig kure og sådan og jeg har aldrig oplevet noget før nu.

Afblegning er ofte synderen. Elastisk hår er meget skadet og det er netop næsten altid sådan noget som afblegning som gør udslaget. Hvis jeg var dig, så ville jeg få klippet det hurtigst muligt og så ellers gå tilbage til det, som virkede for dig før - og hold dig så ellers fra afblegeren i fremtiden. :)
1
In_your_eyes

Indlægaf In_your_eyes » 6. jun 2016, 14:06

:genert:
Frkvira skrev:Der har været en masse om det på den gamle debat. Jeg mener det især er Oxan der ved noget om lige det med elastisk hår. Kan ikke huske om hun er herinde også

Det er hun, for hun har givet svar i den tråd jeg henviser til
:)
0

Tilbage til "Skønhed"