Elastisk hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Elastisk hår

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 14:07

Kattefjæs skrev:
ShuruQ skrev:
Kattefjæs skrev:For ca. ti år siden blev mit hår også til elastik, og jeg kunne ikke rigtig gøre noget med det. Det var slet ikke til at rede ud. Jeg klippede det af og sørgede for at sætte min kost sammen på en mere fornuftig måde - og holdt op med at slå det ihjel med parfumeholdige produkter, "kure" og farve.

Jeg tror hunden ligger begravet ved hårfarvning. For et par måneder siden, eller knap og nap, afblegede jeg håret for at få en anden farve i efterfølgende. I den lange periode hvor jeg nok har farvet håret indimellem, men altid samme nuance og ikke så tit har der aldrig været problemer, men den afbelgning slog vist mit hår ret meget ihjel. Jeg skal nok tilbage til mit sædvanlige, hvor jeg en sjælden gang farver det og ellers bare vasker det almindeligt (som jeg gør nu) og ikke bruger noget ellers.

Jeg har aldrig brugt en masse ting i mit hår, jeg bruger shampoo og balsam, aldrig kure og sådan og jeg har aldrig oplevet noget før nu.

Afblegning er ofte synderen. Elastisk hår er meget skadet og det er netop næsten altid sådan noget som afblegning som gør udslaget. Hvis jeg var dig, så ville jeg få klippet det hurtigst muligt og så ellers gå tilbage til det, som virkede for dig før - og hold dig så ellers fra afblegeren i fremtiden. :)

Jeg får klippet nogle centimeter af, der hvor det er galt. Og dropper afblegeren. Det mørke hår, der er tæt på min naturlige klæder mig også bedre anyway :P.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 6. jun 2016, 14:08

In_your_eyes skrev::genert:
Frkvira skrev:Der har været en masse om det på den gamle debat. Jeg mener det især er Oxan der ved noget om lige det med elastisk hår. Kan ikke huske om hun er herinde også

Det er hun, for hun har givet svar i den tråd jeg henviser til
:)

:gogo:
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 328

Indlægaf Myresluger » 6. jun 2016, 19:54

Det er rigtigt at du mangler protein i håret. Der er masser af balsamer med protein i - det hjælper. Du kan også prøve at lave en hårkur med æg.. Google har flere forslag:)
2
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. jun 2016, 00:49

Protein - fx laver Redken og kerastase serier samt det vil være godt at spise rigeligt protein.
Stop al afblegning og kemisk behandling.
Klip det skadede af.
Minimerer varmebehandling.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 15:08

Da mit hår i sin tid var elastisk, skyldtes det talrige afblegninger, der havde ødelagt det. Alverdens kure kunne ikke genoprette sundheden. Skaden var sket. Så jeg fik klippet hele molevitten af og har idag hår, der er let at rede ud og aldrig bliver elastisk og knækker af, når jeg reder det.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jun 2016, 15:11

OberstNasig skrev:Da mit hår i sin tid var elastisk, skyldtes det talrige afblegninger, der havde ødelagt det. Alverdens kure kunne ikke genoprette sundheden. Skaden var sket. Så jeg fik klippet hele molevitten af og har idag hår, der er let at rede ud og aldrig bliver elastisk og knækker af, når jeg reder det.

Heldigvis er afblegninger ikke noget jeg har gjort mig meget i, 3 gange i alt tror jeg (ved tre lejligheder) og heldigvis lader det til det "kun" er ca. 3-5 cm der er skadet. Det får jeg klippet af her en af dagene og håber så på at det hjælper på det :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 15:17

ShuruQ skrev:
OberstNasig skrev:Da mit hår i sin tid var elastisk, skyldtes det talrige afblegninger, der havde ødelagt det. Alverdens kure kunne ikke genoprette sundheden. Skaden var sket. Så jeg fik klippet hele molevitten af og har idag hår, der er let at rede ud og aldrig bliver elastisk og knækker af, når jeg reder det.

Heldigvis er afblegninger ikke noget jeg har gjort mig meget i, 3 gange i alt tror jeg (ved tre lejligheder) og heldigvis lader det til det "kun" er ca. 3-5 cm der er skadet. Det får jeg klippet af her en af dagene og håber så på at det hjælper på det :).

Okay, så den elastiske del er kun det yderste stykke? Så bør det hjælpe at få klippet det af.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jun 2016, 15:19

OberstNasig skrev:
ShuruQ skrev:

Okay, så den elastiske del er kun det yderste stykke? Så bør det hjælpe at få klippet det af.

Det er i hvert fald sådan det umiddelbart føles. Det er forsøget værd i hvert fald og se om det er nok :).
0
SofieP
Kort karma: 8
Likede indlæg: 66

Indlægaf SofieP » 7. jun 2016, 21:11

Jeg havde en periode efter et par skrappe hårfarvninger med elastisk hår. Der gav jeg det nogle gode omgange med Matas' egen kreatin kur - det fungerede upåklageligt :)
1
Oxan
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Indlægaf Oxan » 8. jun 2016, 10:53

Proteinmangel, ingen tvivl!

Kan anbefale dig en stærk protein-hårkur frem for almindelige hårkure med lidt protein i. Fx Redken cat spray fra extreme serien, eller joico k-pak reconstructor (min favorit igennem mange år efterhånden)

Da en stærk protein-hårkur KUN giver protein, og ikke pleje, skal det efterfølges af en fugtkur :-) Hvis du køber en protein-hårkur online, så prøv at se om de har Osmo Essence Intensive Deep Repair Mask - den er nemlig fin som efterfølgende hårkur og ofte ret billig (35-40 kr ish) og ved at mange er glade for den.. Hvis du vil undgå silikoner, mineralske olier og lign, så er den fra Osmo ikke lige sagen - men jeg kender ikke nogle silikone-fri fugtkure i den billige ende af prisskalaen.. :) Men Rene Kordon super 88 er en velkendt fugt-givende klassiker til omkring 140 kr, som er fri for den slags (men har kun betydning hvis du vil undgå de nævnte indholdsstoffer, da en del herinde gør).
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2515
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. jun 2016, 12:28

Afblegning er en kælling. Da jeg gik fra mørkhåret tilbage til at være rødhåret fik jeg det afbleget. Jeg fik i løbet af det næste år klippet omkring 25 cm af - der var intet at gøre - det knækkede og spaltede i vildskab.

For mig gør det underværker at sove med hårkur eller olie i håret. Og altid sove med det i knold eller fletning.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. jun 2016, 10:38

Jeg er endnu ikke blevet klippet, men de sidste mange dage har jeg undladt at føntørre mit hår. Det er som om det har hjulpet :lun:.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 19. jun 2016, 12:38

Aphogee skulle være det bedste, men kun købes på amazon. Der var en tråd om det på gamle debat og mener joynips bruger det.
0

Tilbage til "Skønhed"