Pædofil?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
BareEtSpørgsmål
Likede indlæg: 268

Pædofil?

Indlægaf BareEtSpørgsmål » 6. jun 2016, 18:11

Jeg havde lige en samtale med nogle venner, vedrørende min første kæreste som også var ham der var min første sexuelt.
Jeg var 13 og han var 19 (næsten 20) da vi blev kærester (han spurgte min mor om lov og hun godkendte ham) vi var kærester i kort tid og mødte hinanden 2 år efter hvor vi så havde sex da jeg var 15.
Jeg har aldrig nogensinde tænkt på ham som pædofil. Han var skide sød og jeg var rigtig glad for ham.
Mine venner synes alle det lyder klamt og kalder ham pædofil?
Hvad siger I? er der en alder eller måde man skal være på for at opfylde det?
Altså modenhedsmæssigt passede vi ret godt den gang og siger man ikke også at drenge ofte tager lidt tid om at modnes i forhold til piger, i den alder?
Har det bare helt skidt med at folk kan se ham sådan.
Men bliver samtidig lidt forvirret.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Re: Pædofil?

Indlægaf HappyPaww » 6. jun 2016, 18:19

Jeg vil ikke kalde ham pædofil, men undre mig over, hvorfor han ville være kæreste med en der var så ung.

Har han haft et mønster i at date meget unge piger, og bliver han ældre, men dater stadig meget unge/ungt udseende piger, har han måske en "fetish" for meget unge piger. Men det handler nok mest om modenhed i jeres tilfælde...

For at man er pædofil skal man decideret have lyst til at være sammen med børn. Der er vist en anden betegnelse for folk der tænder på kønsmodne unge.

Jeg har dog meget svært ved at forstå forældre, der lader deres unge teens være sammen med voksne mennesker (for at tage et eksempel med kendte, fx Kylie Kardashian der blev kæreste med Tyga da hun var 16 og han en 25-årig far, og Demi Lovato da hun som 17-årig blev kæreste med en voksen mand på 30)... Det er uforståeligt for mig hvorfor de vil være kærester med nogen så unge piger...
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6049

Indlægaf LadyFox » 6. jun 2016, 18:19

Pædofili vil jeg ikke kalde det, men jeg synes ikke det på nogen måde er Okay. Og jeg finder det frastødende at en MAND (for en dreng var han ikke) kan finde på at indlede noget med en så ung pige, og jeg køber ikke den med modenhed, sorry, hvis manden var normalt fungerende.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 6. jun 2016, 21:35

Jeg ville ikke kalde ham pædofil, det er ét meget stærkt ord.
0
Pacta Sunt Servanda :whip:
Jammerdalen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 6. jun 2016, 22:41

Jo ældre jeg selv bliver des yngre synes jeg mænd/drenge på 19 år er. Det er der måske ikke noget mærkeligt i :-p

Selvom det bestemt ligger på grænsen til, hvad jeg synes er moralsk okay, så kan jeg egentlig godt forestille mig en umoden 19 årig date en moden 13 årig uden at der ligger andet i det end at de to godt kan lide hinanden. På det fysiske plan har jeg set 19 årige, der virkelig ligner børn og 13 årige, der ser meget ældre ud end de er. Hvis det samme er tilfældet ift. den mentale modenhed, så er det måske ikke så stort et problem. Men altså sex må de jo vente med til det er lovligt.
0
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 9. jun 2016, 16:01

Mine kærester var alle en del ældre end mig og jeg startede også som 13½-årig (det halve år er meget vigtigt når man er så ung ;))

Ift. om der er noget galt med mændene eller ej, så mødte jeg faktisk også min mand da jeg var teenager og han er 9 år ældre end mig. Vi er stadig sammen i dag, hvor jeg næsten er 30. Så for ham har det nok ikke været en fetich for unge piger eller andet i den dur, der har gjort det :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4297

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2016, 13:38

Per definition er han ikke pædofil, hvis han ikke tændte på dig, fordi du havde en barnekrop, hvad det ikke lyder til, at han gjorde.

Når det er sagt, ville jeg ikke have været glad, hvis jeg var mor til en trettenårig, der kom hjem med en (i princippet) voksen mand.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 988

Indlægaf Anne Droid » 11. jun 2016, 13:57

Rapfisk skrev:Per definition er han ikke pædofil, hvis han ikke tændte på dig, fordi du havde en barnekrop, hvad det ikke lyder til, at han gjorde.

Når det er sagt, ville jeg ikke have været glad, hvis jeg var mor til en trettenårig, der kom hjem med en (i princippet) voksen mand.

Som mor til en ung mand på 18 og lærer for unge piger på 13, har jeg lidt svært ved at se de kunne tilbyde hinanden noget. Jeg ville slet ikke blive glad hvis min søn fandt en kæreste på 13.
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3947

Indlægaf Angelina » 11. jun 2016, 15:28

Man skal jo i første omgang beslutte sig for om man taler om pædofili i ordets egentlige forstand (at tænde på ikke kønsmodne personer) og lovgivningsmæssig pædofili (sex med en under 15 år) ... dog ser ingen af tingene til at være opfyldt i dette tilfælde, du var teenager og dermed i puberteten da I blev kærester - og I dyrkede først sex efter du var fyldt 15 år.

Jeg har altid haft væsentligt ældre kærester, også da jeg var 13/14 år - og jeg endte også op med at blive gift med en 21 år ældre mand. Jeg synes såvel i dag som dengang at jeg har været i jævnbyrdige forhold. Det er forskelligt hvor man befinder sig i sit liv hvornår (og man behøver heller ikke at være samme sted i livet for at have et godt forhold) ... altså bevares, det er da lidt morsomt når manden siger "Hørte du ikke også Led Zeppelin?" - men det er også nogenlunde det eneste sted hvor vores aldersforskel kommer til udtryk.
4
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Åbent forum"