Sol og solbeskyttelse

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Re: Sol og solbeskyttelse

Indlægaf LadyFox » 7. jun 2016, 12:51

Jeg elsker solen - og bruger massere af tid i den, men solcreme bruger jeg ikke medmindre jeg er i udlandet. Jeg bliver aldrig rød. Solarie bruger jeg ikke.

Min hund bruger tilgengæld Factor 50. :lol:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1891

Indlægaf Vira » 7. jun 2016, 12:53

Jeg plejer at bruge en dagcreme med høj SPF året rundt. Jeg er dog kommet lidt væk fra det igen, det burde jeg nok lige stramme op på.

Dyrker ikke solen som sådan, men plejer at gå en tur hver dag, midt på dagen. Og det er altid kun i ansigtet jeg bruger solcreme, kan ikke huske hvornår jeg sidst har smurt arme eller ben ind i noget med faktor
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 7. jun 2016, 14:08

Jeg er først i år blevet bedre til at bruge solcreme i ansigtet. Jeg har aldrig tænkt meget over det herhjemme i DK, men sidste år fik jeg nogle pigmentforandringer og nu bruger jeg hver dag faktor 30 i ansigt og på bryst og skulder.
Jeg arbejder i en børnehave, så er meget ude i løbet af dagen.
Før i tiden var jeg bedst til at smøre mig ind, hvis jeg var på ferie i syden. Og når jeg solbader herhjemme, er det stadig ikke altid hele kroppen får. Jeg har ikke tendens til at blive rød.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Lakika
Kort karma: 12
Likede indlæg: 108

Indlægaf Lakika » 7. jun 2016, 21:33

Jeg bruger året rundt mindst faktor 30 i ansigtet, kroppen får faktor 50 et par gange dagligt i sommerperioden. Min hud reagerer efter ca. 30 minutter i direkte sol, så opholder mig aldrig ud med det formål bare at sole mig. Jeg har ofte hat på også, jeg har ikke kunnet finde en ordentlig beskyttelse til min hovedbund på anden vis.

Jeg undrer mig ofte over mange danskeres forhold til sol og solbadning, specielt solskoldede børn går mig på. En solskoldning gør da ondt?! For ikke at tænke på skaderne på sigt...
Tidligere måtte jeg af og til høre på kommentarer fra veninder om solcreme og "bleghed" (jeg kalder det ikke-solskoldet). Jeg kan så konstatere, at jeg er den eneste af os, der ikke har rynker og pigmentfejl endnu, hvilket jeg er ret godt tilfreds med.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 7. jun 2016, 21:42

Min hud er god til ar tage imod sol og jeg bliver sjældent forbrændt. Da jeg var ung brugte jeg aldrig solcreme og stegte hele dagen, når vejret var til det.

De sidste par år er jeg begyndt at bruge solcreme og bruger faktor 30 i ansigtet året rundt. Jeg dyrker heller ikke solen mere og gider ikke bruge min tid på at ligge og stege en hel dag. Men jeg savner at være brun.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9620

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2016, 21:57

Min mor har hudkræft flere steder.
Jeg bruger faktor 50 i ansigtet året rundt. Altid. Hver dag. Det til trods tager jeg imod farve i ansigtet :rulle: Jeg har mange pigmentforandringer i ansigtet. Også flere virkelig mørke. Og jeg tager ikke p-piller og har ikke gjort det i mange år. Ifølge min botox-dame har jeg noget der hedder melaplasma, så det er ligemeget hvad jeg gør, så bliver det værre med tiden. Det er noget med den hormonbalance man har. Effing øv :(
På kroppen bruger jeg faktor 20 og 30, når jeg er ude i solen. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at solbade og bade, men jeg bliver hurtigt rød :(
Det bliver derfor højst til en times tid ad gangen.
Jeg plejer at dække dele af min krop, når jeg solbader og så flytte tøjet rundt, sådan at jeg kan være i solen længere. Så udsætter jeg et område af gangen for solen :lol:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 8. jun 2016, 19:12

Jeg har en lys hud, som nemt bliver rød og får fregner, men ikke bliver brun, så jeg er gode venner med min solcreme ;) Jeg bruger faktor 30 og solbader ikke, men er ofte ude i solen og bevæge mig rundt.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2130

Indlægaf sigge » 9. jun 2016, 12:35

Jeg bryder mig ikke ret meget om at opholde mig i solen, så jeg bliver indendøre eller søger skygge så meget som muligt. Hvis jeg ved, at jeg ikke kan undgå at være i solen (f.eks. har jeg lige været på endagstur til Oslo, hvor jeg gerne ville se nogle udendørs ting - også midt på dagen), smører jeg mig ind i solcreme min. faktor 30. Og da jeg tidligere på året var i New Zealand, hvor de har et tårnhøjt UV-indeks pga. et hul i ozonlaget, havde jeg faktor 50 på hver dag, også selvom det var overskyet fra morgenen af.

Jeg er blevet ekstra opmærksom på at bruge solcreme efter, at jeg fik konstateret hudkræft for 3 år siden. Det var ganske vist basalcellehudkræft, som ikke var livstruende på nogen måde, men så sjovt var det heller ikke at blive skåret i og få en hudtransplantation. Så selvom jeg heller ikke var den store soldyrker før, passer jeg ekstra godt på nu.

Jeg hader dog den klistrede fornemmelse af solcreme på min hud - særligt når det bliver blandet med sved og eventuel høj luftfugtighed. Derfor foretrækker jeg mange gange bare at blive inde - uden dog at blive helt isoleret socialt i sommermånederne. Og så synes jeg, at Clinique skulle tage sig sammen og fyre noget solbeskyttelse i deres Dramatically Different fugtighedscremer, så jeg kunne få den gode virkning af dem samtidig med noget daglig solbeskyttelse uden at skulle have gang i et andet produkt også.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jun 2016, 17:44

Jeg er en spade til at huske solcremen, men min mand er efter mig, så jeg får noget faktor 20 på.
Jeg kan vel godt kaldes soldyrker, om end jeg ikke mere ligner en branket roastbeef.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1814

Indlægaf Sangius » 9. jun 2016, 18:33

Jeg dyrker absolut ikke solen. Klæder mig så jeg kan beskytte mig, og undgår som regel altid solen så vidt som muligt.
Kan jeg ikke undgå solen, så bruger jeg solcreme.

Jeg bliver ikke rød/skoldet særlig nemt, men jeg får lyn hurtigt soleksem så snart jeg har været i solen i få minutter.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 10. jun 2016, 18:13

Er der nogen som kan anbefale en solcreme som ikke giver udslæt? Jeg bliver solskoldet på 15 minutter hvis jeg ikke bruger solcreme og får udslæt hvis jeg gør. Som bonus har jeg opdaget at solcremen ikke går af i vask, så jeg har fået ødelagt noget sengetøj / tøj. Lige nu hælder jeg til at være solskoldet, det er da i det mindste kun 1 dårlig ting i stedet for 2. (Jeg bruger derma 30 uden parfume osv. lige pt.)
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 10. jun 2016, 19:01

Jailbird skrev:Er der nogen som kan anbefale en solcreme som ikke giver udslæt? Jeg bliver solskoldet på 15 minutter hvis jeg ikke bruger solcreme og får udslæt hvis jeg gør. Som bonus har jeg opdaget at solcremen ikke går af i vask, så jeg har fået ødelagt noget sengetøj / tøj. Lige nu hælder jeg til at være solskoldet, det er da i det mindste kun 1 dårlig ting i stedet for 2. (Jeg bruger derma 30 uden parfume osv. lige pt.)

En børnesolcreme måske? :gruble:

Vi er rigtig glade for den fra Nivea til vores søn
Billede
Den får også altid grønne kolber hos kemi test mm, så der er knap så meget smuds i, som i mange andre. Jeg har for nyligt set at de er begyndt at lave dem i rejsestørrelser også, så måske du kan starte med at købe sådan en størrelse og se om den virker for dig, og hvis ikke, skal du ikke kæmpe med en kæmpe dunk solcreme du ikke rigtig gider.

p.s. Wow et kæmpebillede, det undskylder jeg lige for!
1
Brugeravatar
selfie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Indlægaf selfie » 10. jun 2016, 19:06

Jailbird skrev:Er der nogen som kan anbefale en solcreme som ikke giver udslæt? Jeg bliver solskoldet på 15 minutter hvis jeg ikke bruger solcreme og får udslæt hvis jeg gør. Som bonus har jeg opdaget at solcremen ikke går af i vask, så jeg har fået ødelagt noget sengetøj / tøj. Lige nu hælder jeg til at være solskoldet, det er da i det mindste kun 1 dårlig ting i stedet for 2. (Jeg bruger derma 30 uden parfume osv. lige pt.)

Jeg kan heller ikke tåle solcreme overhovedet, og får også udslæt. Det eneste der virker for mig er Melissas, som jeg har brugt siden jeg var barn.
0
:fløjt:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2283

Indlægaf Studsgaard » 10. jun 2016, 19:59

Jeg elsker solen og kan godt smide mig en time bare for at slappe af og nyde at blive varmet af solen.
Førhen kunne jeg ikke ret godt tåle solen, blev kun rød, selv med solcreme og så hvid igen. Men der er sket et eller andet med min hud, så nu bliver jeg brun, ikke sådan mørk, men en fin gylden farve og jeg bliver slet ikke nær så skoldet.
Jeg prøver at huske solcremen, og syntes det går ok, (men der sker da smuttere, oftest er det i sådanne situationer der måske ikke lige er helt planlagte og man kommer til at side og snakke med naboerne eller går ude og bliver overrasket over hvor skarp solen er først på året) men må indrømme at når først min hud er blevet brun og ikke er så sart, så er jeg ikke så god til at huske mig selv. Men jeg husker altid ungerne, men der er de to af dem også meget sart i huden.
0

Tilbage til "Skønhed"