Skal jeg sladrer om utroskab?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Utroskab
Likede indlæg: 268

Skal jeg sladrer om utroskab?

Indlægaf Utroskab » 7. jun 2016, 19:22

Bør man sladrer til konen, hvis man ved hendes mand har en affære med en 31 yngre kvinde?
Kender ikke konen, men ved de har været gift i ca 37 år og kendt hinanden altid. Ved også de ikke har en aftale om at utroskab er ok og ved at han er meget bange for at det bliver opdaget.
Synes det er amoralsk da han er hendes lærer. Må lærer på skoler for voksne overhovedet det?
Har det simpelthen så dårligt med jeg ved det. Ved konen er meget holdt af blandt lærerne på skolen og synes virkelig det er tarveligt sådan noget. Min veninde har ik selv fortalt det til mig, jeg opdagede dem. Han ved ik jeg ved det, men min veninde gør og jeg har sagt hva jeg mener. Hun er ligeglad.
Hvad ville i gøre?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2233

Re: Skal jeg sladrer om utroskab?

Indlægaf Moxy-lady » 7. jun 2016, 19:46

Hvilken slags skole er det? Hvor gamle er de respektive parter?

For det der er ikke bare moralsk anløben, jeg tror at det er ulovligt! Jeg ville på den baggrund nok gå til ledelsen, for det er godt nok under al kritik.
Men du skal nok gøre op med dig selv at du kan miste din veninde på det. Hun vil jo nok vide at det er dig der har sladret.
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 7. jun 2016, 19:49

Ift utroskab og om man skal sige noget til konen så er der to ret modsatrettede holdninger til det (hvis vi nu ser bort fra det ulovlige ) nogle vil ikke selv vide det og vil derfor opfordre dig til at holde din kræft, og andre ville sætte pris på at vide sandheden og vil opfordre dig til at sige det (eller få ham til det.)
Da du ikke kan vide om konen r en der ønsker besked eller ej, må du gå efter din egen overbevisning. Ville du selv ønske at vide det? Har du svært med at sidde med den viden uden at gøre noget?
3
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3931

Indlægaf Angelina » 7. jun 2016, 20:12

Jeg ville fortælle konen det - fordi jeg som kone ville have nogen fortalte mig det hvis det var mig. (At hun er yngre / de har lærer/elev forhold synes jeg er irrelevant)
5
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 7. jun 2016, 20:13

Moxy-lady skrev:Ift utroskab og om man skal sige noget til konen så er der to ret modsatrettede holdninger til det (hvis vi nu ser bort fra det ulovlige ) nogle vil ikke selv vide det og vil derfor opfordre dig til at holde din kræft, og andre ville sætte pris på at vide sandheden og vil opfordre dig til at sige det (eller få ham til det.)
Da du ikke kan vide om konen r en der ønsker besked eller ej, må du gå efter din egen overbevisning. Ville du selv ønske at vide det? Har du svært med at sidde med den viden uden at gøre noget?

Det kan godt være det er i mod skolens regler, men det er altså ikke ulovligt for to voksne at have et forhold.
2
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 7. jun 2016, 20:19

Må man som lærer godt have et forhold til en elev? Det troede jeg egentlig var, hvis ikke ulovligt så i hvert fald mod de fleste skolers regler! Der er jo en kæmpe forskydning i magtforholdet i en sådan relation.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 7. jun 2016, 20:26

Moxy-lady skrev:Må man som lærer godt have et forhold til en elev? Det troede jeg egentlig var, hvis ikke ulovligt så i hvert fald mod de fleste skolers regler! Der er jo en kæmpe forskydning i magtforholdet i en sådan relation.

Der er jo GIGANTISK forskel på ulovligt, og i mod skolens egne regler.

Du må ikke hvis eleven er under 18 år, fordi det så går ind under en bestemt paragraf, så er det ulovligt, men det er lovligt hvis begge er over 18 år (ligesom du også gerne må have en affære med din chef ...selvom det er en dum ide og kan være i mod arbejdspladsens egne regler)

Jeg fotograferede et bryllup sidste år - hun havde været hans elev og han læreren - det ser jeg ikke et reelt problem i, så længe begge er voksne, brylluppet blev i øvrigt holdt på skolen.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Purple Haze » 7. jun 2016, 21:15

Angelina skrev:Jeg ville fortælle konen det - fordi jeg som kone ville have nogen fortalte mig det hvis det var mig. (At hun er yngre / de har lærer/elev forhold synes jeg er irrelevant)

Dette.

Men jeg er også klart sådan en der vil vide sådanne ting.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2016, 21:32

Jeg er normalt ikke den der er fortaler for at blande sig i andre folks sager på den måde.
Men somehow, så er det her over min grænse. Så ja, jeg ville sladre.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4285

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2016, 05:03

Jeg ville ikke sige noget til konen og synes egentlig ikke, at du skal blande dig. Føler du dig forskelsbehandlet af læreren, er du part i sagen, og så ville jeg gå til ledelsen.

Jeg synes, aldersforskellen er ret ligegyldig. Ville du overveje at gå til konen, hvis det var en jævnaldrende kollega?
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Jacobsen81
Kort karma: 8
Likede indlæg: 68

Indlægaf Jacobsen81 » 8. jun 2016, 05:27

Bland dig udenom.
1
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 419

Indlægaf Orchidea » 8. jun 2016, 06:10

Han er en røv overfor sin kone, og din veninde burde holde sig fra gifte mænd.

Når det er sagt, så mener jeg at din loyalitet bør være hos din veninde i denne situation, hvor du ikke kender den forsmåede kone. Du kan fortælle din veninde hvordan du ser på det, men så mener jeg faktisk ikke at du bør gøre mere.
4
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 8. jun 2016, 06:14

Moxy-lady skrev:Må man som lærer godt have et forhold til en elev? Det troede jeg egentlig var, hvis ikke ulovligt så i hvert fald mod de fleste skolers regler! Der er jo en kæmpe forskydning i magtforholdet i en sådan relation.

Ja det må du gerne sålænge eleven er mere end 18 år gammel
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
utroskab
Likede indlæg: 268

Indlægaf utroskab » 8. jun 2016, 11:06

Det skL Siges at det er en voksen skole. (min veninde er 32) han girver hende desunden altid topkarakterer.
Jeg tror dog at hun fortjener dem (der var bare en i skolen der nævnte hun nok får dem fordi de har et eller andet kørende) ja de er altså ikke gode til at skjule de har følelser for hinanden synes jeg ikke.
Har sagt min mening igen til hende, hun er stadig kold.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8385
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. jun 2016, 11:12

Jeg ville blande mig udenom i dette tilfælde. Den må de selv ligge og rode med.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Åbent forum"