Skal jeg sladrer om utroskab?

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Re: Skal jeg sladrer om utroskab?

Indlægaf kidkomb » 8. jun 2016, 11:13

utroskab skrev:Det skL Siges at det er en voksen skole. (min veninde er 32) han girver hende desunden altid topkarakterer.
Jeg tror dog at hun fortjener dem (der var bare en i skolen der nævnte hun nok får dem fordi de har et eller andet kørende) ja de er altså ikke gode til at skjule de har følelser for hinanden synes jeg ikke.
Har sagt min mening igen til hende, hun er stadig kold.

Jeg trækker det tilbage. Jeg troede hun var omkring 20år og han 37 år ældre.
Jeg ville heller ikke blande mig.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2016, 11:16

kidkomb skrev:
utroskab skrev:Det skL Siges at det er en voksen skole. (min veninde er 32) han girver hende desunden altid topkarakterer.
Jeg tror dog at hun fortjener dem (der var bare en i skolen der nævnte hun nok får dem fordi de har et eller andet kørende) ja de er altså ikke gode til at skjule de har følelser for hinanden synes jeg ikke.

Hvorfor gør det en forskel for dig? Altså, jeg er personligt enig, men jeg er nysgerrig.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 8. jun 2016, 11:19

Rapfisk skrev:
kidkomb skrev:

Hvorfor gør det en forskel for dig? Altså, jeg er personligt enig, men jeg er nysgerrig.

Jeg forsøgte faktisk at komme frem til det selv, men jeg har ingen god forklaring.
Måske betragter jeg ikke 20-årige som værende fuldt ud i stand til, at overskue konsekvenserne af deres valg, ej heller om de i virkeligheden bliver udnyttet.
Det er en følelse :blush:
Hvorfor er du enig?
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2016, 11:33

kidkomb skrev:
Rapfisk skrev:
kidkomb skrev:

Jeg forsøgte faktisk at komme frem til det selv, men jeg har ingen god forklaring.
Måske betragter jeg ikke 20-årige som værende fuldt ud i stand til, at overskue konsekvenserne af deres valg, ej heller om de i virkeligheden bliver udnyttet.
Hvorfor er du enig?

Det er mere på det generelle plan, at jeg synes, trådstarter skal blande sig udenom. Det syntes jeg nu også, da jeg troede, hun var 20.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 8. jun 2016, 11:48

Hvordan ved du at de har en aftale om ikke at være utro? Hvis du ikke kender hende, så ved du vel reelt ikke, om de måske har en aftale om at det er ok at være sammen med andre.

Derudover; jeg ville klappe kaje.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 8. jun 2016, 11:51

Jeg ville blande mig udenom.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2016, 11:54

icelady skrev:Hvordan ved du at de har en aftale om ikke at være utro? Hvis du ikke kender hende, så ved du vel reelt ikke, om de måske har en aftale om at det er ok at være sammen med andre.

Derudover; jeg ville klappe kaje.

Altså, hvis veninden siger, at han er meget bange for, at det bliver opdaget, er det vel en nærliggende antagelse. At en anden så kunne mene, at han så burde lade være, er i den sammenhæng underordnet.

Derudover synes jeg, at du, TS har gjort det helt rigtige og tager fat i din veninde. Det er hende, der bliver såret i sidste ende, hvis hun har følelser med i det.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3004

Indlægaf vibbsen » 8. jun 2016, 12:48

Nej. Du skal ikke sladre.

Hvad fremmede mennesker (aka en lærer på en skole for voksne) foretager sig af udenomsægteskabelige fiksfakserier rager ikke andre. Og da slet ikke "veninder" til de kvinder han knalder.

Jeg kunne forstå hvis det var dig der knaldede ham. Eller hvis du var veninder med hans kone. Men det er ikke tilfældet.....Hvorfor jeg synes at du skal finde noget andet at gå op i....Det er jo helt tydeligt at din indblanding IKKE er ønsket.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2184

Indlægaf Moxy-lady » 8. jun 2016, 13:56

Jeg havde i øvrigt sagt det. Jeg vil gerne selv vide sådan noget og derfor ville jeg som udgangspunkt vise en anden kvinde det hensyn jeg gerne selv ville have.

Tak for uddybningen ift reglerne.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5028

Indlægaf Aima » 8. jun 2016, 13:59

Det er dig ikke moralsk pålagt at blande dig, men det er dig heller ikke moralsk pålagt ikke at gøre det. Folk her i tråden svarer med udgangspunkt i egne følelser, og det kan du måske bruge til at få udvidet perspektivet, men i bund og grund er det fuldstændigt op til dig selv, med 100% hensynstagen til DIN mavefornemmelse, at afgøre hvad der er bedst.

Hvis du føler, det her overskrider dine moralske grænser at gå rundt med viden om, eller hvis du i konens sted selv havde foretrukket at få besked fra udefrakommende tredjeperson, så sladr løs.

Hvis det ikke føles som dit bord eller en kagedåse du har behov for at stikke hånden i, så glem det og kom videre og fortæl din veninde, at du ikke ønsker at høre mere om hendes beskidte affære.

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med, om fremmede mennesker ligger og boller med andre udenfor deres parforhold. Jeg gider generelt sjældent forholde mig til personlige ting, der hverken vedkommer mig eller har indflydelse på mit liv, men derfor har jeg stadig grænser, også når det gælder viden, jeg ikke gider slæbe rundt på uden at reagere, og blot fordi det pågældende scenarie ikke ville være grænseoverskridende for mig, kan det jo være det for andre.

Hvis folk ikke ønsker, man sladrer om deres fuck-ups, må de selv sørge for, de ikke bliver afsløret, så simpelt er det faktisk, og du skal sådan set bare gøre, præcist som DU har behov for.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 8. jun 2016, 14:08

kidkomb skrev:
Rapfisk skrev:
kidkomb skrev:

Hvorfor er du enig?

Så er det sørme godt de i den alder ikke har ansvar for deres eget liv, kan stemme, må køre bil, vælge uddannelse, blive gift, få børn og alt sådan noget voksent noget (min datter fylder 20 i denne måned - og jeg synes hun er fuldt i stand til at overskue konsekvenserne af hendes valg, på lige fod med alle andre voksne) .
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 8. jun 2016, 15:27

Easy tiger.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2016, 15:33

Aima skrev:Det er dig ikke moralsk pålagt at blande dig, men det er dig heller ikke moralsk pålagt ikke at gøre det. Folk her i tråden svarer med udgangspunkt i egne følelser, og det kan du måske bruge til at få udvidet perspektivet, men i bund og grund er det fuldstændigt op til dig selv, med 100% hensynstagen til DIN mavefornemmelse, at afgøre hvad der er bedst.

Hvis du føler, det her overskrider dine moralske grænser at gå rundt med viden om, eller hvis du i konens sted selv havde foretrukket at få besked fra udefrakommende tredjeperson, så sladr løs.

Hvis det ikke føles som dit bord eller en kagedåse du har behov for at stikke hånden i, så glem det og kom videre og fortæl din veninde, at du ikke ønsker at høre mere om hendes beskidte affære.

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med, om fremmede mennesker ligger og boller med andre udenfor deres parforhold. Jeg gider generelt sjældent forholde mig til personlige ting, der hverken vedkommer mig eller har indflydelse på mit liv, men derfor har jeg stadig grænser, også når det gælder viden, jeg ikke gider slæbe rundt på uden at reagere, og blot fordi det pågældende scenarie ikke ville være grænseoverskridende for mig, kan det jo være det for andre.

Hvis folk ikke ønsker, man sladrer om deres fuck-ups, må de selv sørge for, de ikke bliver afsløret, så simpelt er det faktisk, og du skal sådan set bare gøre, præcist som DU har behov for.

Meget enig, dog med det lille men, at jeg synes, du skal overveje, om du vil sladre for konens skyld eller for din egen. Hvis du mener, at det er det bedste for hende, er det, hvad din samvittighed byder dig,og så skal du gøre det. Hvis du mest føler, at du gør det, fordi utroskab er forkert, og du ønsker, at det skal opdages, synes jeg, at du skal blande dig udenom og fokusere på loyaliteten til din veninde.
3

Tilbage til "Åbent forum"