Solskoldning.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 00:01

^ Tak! Jeg har sgu også lidt ondt af mig selv, selvom jeg mest er irriteret. Jeg skal i øvrigt på optagelse udendørs i morgen, mindst 3-4 timer, jeg dækker selvfølgelig kroppen med løst tøj og smører ansigtet ind i solcreme og forsøger at holde mig mest i skygge, men mere kan jeg vel reelt ikke gøre? Jeg vil meget, meget nødig melde mig syg, og hvis jeg ikke får det værre, skal det også nok gå, rent utilpashedsmæssigt, men jeg er jo nærmest lidt småparanoid ift. om jeg risikerer at gøre det endnu værre.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 00:03

Og der er vel forresten ingen make-up i verden der kan gøre noget ved et, nærnest selvlysende, tomat-ansigt, vel? Og slet ikke ovenpå et tykt lag solcreme? Kan jeg ikke nærmest lige så godt bare droppe alle tanker om at bruge energi på forfængelighed?
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 9. jun 2016, 00:17

Aima skrev:^ Tak! Jeg har sgu også lidt ondt af mig selv, selvom jeg mest er irriteret. Jeg skal i øvrigt på optagelse udendørs i morgen, mindst 3-4 timer, jeg dækker selvfølgelig kroppen med løst tøj og smører ansigtet ind i solcreme og forsøger at holde mig mest i skygge, men mere kan jeg vel reelt ikke gøre? Jeg vil meget, meget nødig melde mig syg, og hvis jeg ikke får det værre, skal det også nok gå, rent utilpashedsmæssigt, men jeg er jo nærmest lidt småparanoid ift. om jeg risikerer at gøre det endnu værre.

Nej, du kan ikke gøre mere, tænker jeg. Men hvis du FÅR det værre, så melder du dig syg. Ikke? Men ellers må du gøre de ting, og så prøv lige at stryg aktiviteter fra dagen ellers.

mht makeup - der er sådan set en del makeup, der kan skjule rødmen, men Aima, jeg synes det vil være så dumt for din hud. Den har brug for luft, luft, luft og fugt. Ikke makeup. Så må forfængeligheden lige lide lidt :)
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 9. jun 2016, 00:18

Hov, og lov mig lige ikke at træne liiige de første par dage, ikke? Sved er ret udtørrende for huden, og jeg tænker, det kan være temmelig irriterende for din pinte hud. Plus din krop i forvejen kæmper lidt.
2
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 00:26

Jow, du har ret. Luft og ro til huden er bedst, jeg dropper alt andet end mascara til det er ovre.

Det med træningen havde jeg slet ikke tænkt på, jeg sveder seriøst meget, når jeg træner. Ih! Jeg har faktisk lige holdt en lille mini-pause og har træningsaftaler de kommende fire dage, men ja, de næste dage skal sgu bare gå med mindst mulig utilpashed, så det må blive et par gåture i stedet for.

Ved du, hvor længe der går, før den røde farve er væk, Karklud? Og kommer jeg med garanti til at skalle?
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 9. jun 2016, 00:30

Aima skrev:Jow, du har ret. Luft og ro til huden er bedst, jeg dropper alt andet end mascara til det er ovre.

Det med træningen havde jeg slet ikke tænkt på, jeg sveder seriøst meget, når jeg træner. Ih! Jeg har faktisk lige holdt en lille mini-pause og har træningsaftaler de kommende fire dage, men ja, de næste dage skal sgu bare gå med mindst mulig utilpashed, så det må blive et par gåture i stedet for.

Ved du, hvor længe der går, før den røde farve er væk, Karklud? Og kommer jeg med garanti til at skalle?

Ja, det går altså ikke.

Da jeg lavede dét stunt, var jeg AV-rød med ubehag i 1,5-2 døgn. Derefter var huden aftagende rød og med aftagende ømhed (men uden andet fysisk ubehag) i ca 6 dage, før den var nogenlunde normal farve og uden ømhed igen. Ømheden tog dog af før farven.
Det med om man skaller er vist også ret individuelt. På trods af ekstreme mængder creme, olieshots, vand osv skallede jeg. Nogle skaller meget lidt. så sats på du er heldig. Spis lidt ekstra fedt i maden, så får kroppen også noget indefra.
1
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 795

Indlægaf Mangoness » 9. jun 2016, 00:49

Min hud er kun skallet af én gang - men der blev jeg også meget solskoldet. De andre gange, hvor jeg er blevet solskoldet, har min hud ikke skallet af :)

Men ellers er det et positivt tegn, at huden skaller:
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/s ... r-huden-af
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 9. jun 2016, 05:01

Hvordan går det her til morgen, Aima?

Du er godt nok blevet rød, stakkels dig. :ae:
Jeg til at tænke om du har en svømmehal eller lign i nærheden af dig. Blev nemlig også en gang, næsten lige så selvlysende, som dig, hvor jeg gik i poolen for at få kølet huden ned og det hjalp en del på den brændende fornemmelse.
1
:pompom:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3437

Indlægaf HappyPaww » 9. jun 2016, 05:04

Din reaktion med hovedpine, feber osv tyder på solstik :(
Jeg har oplevet det en gang, og søvn og masser af væske er vist eneste kur...

God bedring!
1
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 9. jun 2016, 06:46

Stakkel :(
Jeg tror altså ikke du slipper for at skalle med den skoldning. Men så er huden til gengæld superfin bagefter :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 9. jun 2016, 07:49

Måske skal du tage en hat på, når du skal ud, så du har skygge i ansigtet.

Håber det er bare lidt bedre nu, der ser virkelig ubehageligt ud :ae:

Til en anden gang, så er jeg ret sikker på vagtlægerne kører ud om natten.
Jeg har i hvert fald brugt en nat på at vente på en, og jeg går ud fra I er under samme ordning.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 07:51

Jeg har det faktisk ok, tak. Da jeg vågnede havde jeg hovedpine, kvalme og feber-agtige smerter i kroppen igen, men det første jeg gjorde var at tage to panodil, så nu er der faktisk kun den brændende fornemmelse på huden tilbage. Det er ubehageligt, men jeg er sluppet billigere, end jeg frygtede og jeg er lettet over det ikke var et problem at sove.

Til gengæld ser jeg jo herrens ud. Jeg sidder og prøver at tage mig sammen til at smutte på apoteket, men jeg synes helt oprigtigt det her tomat-look er så pinligt. Jeg har også et møde over middag og skal mødes med kollegaer bagefter, og jeg føler virkelig bare, jeg lige så godt kunne skrive 'idiot' i panden på mig selv.

Kan man købe aloe vera-gel på apoteket, mon?
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 9. jun 2016, 08:21

Aima skrev:Jeg har det faktisk ok, tak. Da jeg vågnede havde jeg hovedpine, kvalme og feber-agtige smerter i kroppen igen, men det første jeg gjorde var at tage to panodil, så nu er der faktisk kun den brændende fornemmelse på huden tilbage. Det er ubehageligt, men jeg er sluppet billigere, end jeg frygtede og jeg er lettet over det ikke var et problem at sove.

Til gengæld ser jeg jo herrens ud. Jeg sidder og prøver at tage mig sammen til at smutte på apoteket, men jeg synes helt oprigtigt det her tomat-look er så pinligt. Jeg har også et møde over middag og skal mødes med kollegaer bagefter, og jeg føler virkelig bare, jeg lige så godt kunne skrive 'idiot' i panden på mig selv.

Kan man købe aloe vera-gel på apoteket, mon?

Det burde du kunne, ja - og hvis du har tid, så læg den i køleskabet før du påfører den. Det er mirakelmidlernes mirakel no. 1.
1
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 09:50

Min kollega (og ven) var forbi for at aflevere noget, så jeg fik ham til at smutte på apoteket for mig. Det ville han gerne, efter han lige havde brugt fem minutter på at dø af grin over, hvor meget det kunne være en scene i Klovn, at jeg kom vraltende ind på apoteket med armene lidt ude fra kroppen, tomatrød over det hele og kridhvide solbrille-cirkler om øjnene, og bad om aftersun.

Og da jeg sagde "Ik' sjovt! :( " sammenlignede han mig med et lille egern der blev proppet i en stor kanon og fyret til Norge..? "Ret synd, men også lidt sjovt". Hmrph!

Nå, men nu har jeg fået fat i den der after sun fra Avené, en hydrocortison-creme og en aloe vera-gel, så nu tager jeg et køligt bad og prøver med de produkter, og så prøver jeg også lige, om jeg i det mindste bare lige kan camouflere eller dæmpe de skarpe kanter fra solbrillerne. Jeg skal åbenbart lave to interviews i dag men jeg frygter sgu, det her look distraherer mine cases. Jeg prøver med en smule primer.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 9. jun 2016, 09:51

Bare sørg for at der ikke er alkohol eller parfume i de produkter du bruger. Det kan gøre det meget værre. :(
0

Tilbage til "Helbred"