Kvindeting koster mere end mandeting

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Kvindeting koster mere end mandeting

Indlægaf Akehurst2 » 13. jun 2016, 08:52

Daine skrev:
Karkluden skrev:Mht skrabere fx: er folk idioter? Altså seriøst?
Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan være uvidende om sådan noget.

Måske fordi vi ikke alle går så højt op i det? Jeg bruger skraber og køber typisk en æske med 4-6 skrabehoveder, de kan fint holde et års tid for mig. Jeg køber oftest når de er på tilbud et sted og nej, jeg havde ikke så meget som overvejet at dem til mænd var billigere og kunne bruges i min skraber. Jeg kigger så godt som aldrig på herreprodukter, hvorfor skulle jeg dog det? Det meste er jo ikke noget jeg kan bruge alligevel så jeg har da aldrig gidet spilde tid på det. Der er så mange lækre kvindeprodukter jeg hellere vil kigge på - og skulle jeg så give 10kr ekstra så overlever jeg nok også det.

Og nej. Jeg er ikke idiot. Bare ligeglad.

Jeg er heller ikke idiot, men også helt ligeglad med, at mænds skrabere koster mindre. Når jeg skal købe noget kigger jeg på det produkt, jeg vil have og overvejer om prisen på det er det, jeg vil give, uafhængigt af, hvad andet koster. Det er først, hvis jeg synes, noget jeg vil have, er for dyrt, jeg begynder at kigge efter alternativer.

For så vidt er det i øvrigt enormt logisk, for mænd skal jo købe mange flere, hvis de skal være glatbarberede på daglig basis, så det tænker producenterne jo også over når de sætter prisen.
3
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 13. jun 2016, 08:54

Mulan skrev:Jeg synes at det er fint, at der kommer noget spot på prisforskellene. Jeg var ikke klar over at der var den store prisforskel mellem hhv. dame og herreskrabere, så nu ved jeg det og vil fremover købe herre. Jeg kan ikke se det odiøse i at man sætter spot på noget, der lidt ligner bondefangeri. Så kan man kalde det kløgtig marketing eller segment targeting, whatever.

Det er vel et typisk emne, som fx Kontant og lignende programmer har haft taget op før. Den der lidt afvisende tone over at det er et emne, som kan være af interesse for den almene befolkning, ja, den irriterer mig sgu lidt. Det er jo fab hvis man, som mange her i tråden, har været klar over det siden Ruder Konge var knægt, men det var så ikke alle der var.

Jeg synes dog ikke umiddelbart, at det er noget, der skal lovgives om eller tages op af Etaten, medmindre det er i strid med allerede gældende lovgivning.

Enig - oplysning er godt og lad os da endelig have vakse forbrugerorganisationer og medier, der sætter spot på prissætning, der er kritisabel. Fx sådan noget som kviklån, der er helt horribelt prissat, eller mistænkeligt ens priser, der kan give mistanke om karteller.

Men det med at gøre det til et kønsspørgsmål og ville have statsindgreb - nej tak.
1
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 294
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Mulan » 13. jun 2016, 16:46

Karkluden skrev:
Novella skrev:
kidkomb skrev:Men deres priseksempel er jo på Always/tampax, som er det dyreste på markedet? :forvirret:
Så man kan roligt dividere med 3, for at få den pris, som man ikke kan snige sig helt uden om. Altså under 4000kr på et helt liv.
Jeg tror vi overlever.....

Og man kan skære virkelig langt ned med en mooncup til 200 kr + fragt. Det er også meget mere miljøvenligt. Jeg har vel sparet omkring 2500 kr på bind på de år, jeg har haft min. Der er heller ikke nogen, der siger, at man SKAL købe eau de cologne til 795 kr.

Eller stofbind, der nuvel er lidt dyrere pr styk og i vask, men stadig billigere end papirbind hvis man ønsker et bind..

Mht skrabere fx: er folk idioter? Altså seriøst?

Det kan du ved gud selv være? Så fordi jeg ikke havde lagt mærke til at herreskrabere var billigere, så er jeg ligefrem idiot. Godt så.
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 13. jun 2016, 16:57

Karkluden skrev:
Novella skrev:
kidkomb skrev:Men deres priseksempel er jo på Always/tampax, som er det dyreste på markedet? :forvirret:
Så man kan roligt dividere med 3, for at få den pris, som man ikke kan snige sig helt uden om. Altså under 4000kr på et helt liv.

Og man kan skære virkelig langt ned med en mooncup til 200 kr + fragt. Det er også meget mere miljøvenligt. Jeg har vel sparet omkring 2500 kr på bind på de år, jeg har haft min. Der er heller ikke nogen, der siger, at man SKAL købe eau de cologne til 795 kr.

Eller stofbind, der nuvel er lidt dyrere pr styk og i vask, men stadig billigere end papirbind hvis man ønsker et bind..

Wow, ok... Så man er simpelthen idiot hvis man ikke har været bekendt med denne prisforskel? Det var da alligevel noget af en anklage :forvirret:

Jamen tak for det label :stoned:

Men idioten her vil nok alligevel blive ved at købe skrabere til kvinder, da jeg rent faktisk gerne vil give lidt ekstra for at min skraber er pink :D
5
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 13. jun 2016, 19:15

Tilly skrev:
Karkluden skrev:
Novella skrev:

Wow, ok... Så man er simpelthen idiot hvis man ikke har været bekendt med denne prisforskel? Det var da alligevel noget af en anklage :forvirret:

Jamen tak for det label :stoned:

Men idioten her vil nok alligevel blive ved at købe skrabere til kvinder, da jeg rent faktisk gerne vil give lidt ekstra for at min skraber er pink :D

Der er jo KÆMPE forskel på aktivt at købe noget dyrere og så på ikke at kende til prisforskel.
Jeg erkender den måske var skrevet lidt for hurtigt i nat, men jeg forstår det virkelig ikke. I min verden er det fuldkommen almen viden på linje med, at coca cola er dyrere end discountmærket, at de fleste "kvindeprodukter" er dyrere end "mandeprodukter", og jeg forstår ikke, at folk ikke har afsøgt markedet. Men det er nok, fordi jeg selv afsøger længe og bredt, før jeg køber noget.
Igen erkender jeg, at jeg var lidt for hurtig, og ikke tænkte over, at jeg ville støde nogen. Det er jeg ked af.

PS jeg køber også pepsi max og ikke discount cola. Aktivt. Fordi det smager bedre. Ligesom du bedre kan lide de pink skrabere.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 14. jun 2016, 12:37

Lige mht. barberskrabere har jeg vist været opmærksom på prisforskellen, og der er jeg i princippet også ligeglad med, om de er "til mænd" eller "til kvinder". Jeg køber alligevel de billige Bic for det meste og har ikke et særligt stort forbrug (the joy of being single).

Men jeg var ikke opmærksom på, at der også var prisforskelle på tilsyneladende ens ting som tøj, som var det, artiklen i Metro Expres fokuserede på. Jeg ville ikke have gættet på, at Ralph Lauren lavede fuldstændig identiske trøjer (også hvad snit angik at dømme ud fra billedet i avisen) til mænd og kvinder, men solgte den til kvinder med 8-10% overpris til trods for, at den faktisk var en smule mindre (=mindre materialeforbrug). Og det var det samme med Levi's 501, Adidas sneakers og hvide basis T-shirts fra H&M. Mht. T-shirt og jeans er der selvfølgelig også en forskel i pasform, men generelt er dametøj jo lidt mindre end herretøj, og dermed bruges der mindre materiale til dem, så der har jeg svært ved at se argumentet for, at de skal være dyrere. Og der kan man så netop ikke bare købe herremodellen, selvom jeansene er 200 kr. billigere, medmindre selvfølgelig, at man ikke har kvindelige hofter og talje. Ligesom man ikke bare kan købe sneakers i str. 42 i stedet for str. 38 for at spare penge.

Men jeg synes nu ikke, det er noget staten skal gå ind og regulere, selvom jeg synes, det er fint, der kommer fokus på det i medierne, så der kan blive lagt lidt pres på producenterne.

Mht. momsfritagelse på bind, tamponer o.lign. ville det da være meget fedt for mig som enkeltperson at spare de penge, men som andre også skriver, hvad bliver det næste så?
0

Tilbage til "Livets forhold"