Forståelse for en morder?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Forståelse for en morder?

Indlægaf ShuruQ » 11. jun 2016, 12:39

lulu-p skrev:Jeg har ingen forståelse for det drab. Andre motiver til drab kan jeg til dels forstå, uden at billige selve handlingen.

Men i denne tråd undrer jeg mig mest over den åbenbart store tillid til folk i deres forskellige erhverv. Hvis man bare udfører sit job så er man uskyldig? Der er jobs hvor det er svært at træde ved siden af, men lige i forhold til advokatstanden, så har jeg meget svært ved at se hvordan nogle advokatens arbejde kan ses som 100% uvildig og objektiv. Det er virkelig en meget meget stor tillid til menneskeheden at udråbe advokatstanden som uskyldige blot fordi de udfører deres arbejde.

Og også andre erhverv...men nu var det lige advokater der blev vendt.

Det er man ikke pr. definition i mine øjne. Slet ikke. Men han passede stadig blot sit lovlydige levebrød.

Det er klart han har været partisk, det er en del af det han får sit salær for.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 11. jun 2016, 12:42

ShuruQ skrev:
Det er man ikke pr. definition i mine øjne. Slet ikke. Men han passede stadig blot sit lovlydige levebrød.

Så er vi tilbage ved at det ikke er ensbetydende med at man ikke kan være skyldig. De ansatte i KZ-lejrene passede også bare deres lovlydige levebrød.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 11. jun 2016, 12:46

Advocatus-Diaboli skrev:
ShuruQ skrev:

Så er vi tilbage ved at det ikke er ensbetydende med at man ikke kan være skyldig. De ansatte i KZ-lejrene passede også bare deres lovlydige levebrød.

Og som jeg skrev, man er ikke pr definition uskyldig i alt blot fordi man passer sit arbejde. Advokaten her bliver groft sagt betalt for at tage parti, måske har han taget parti for et kugleskør far, det ved jeg ikke og det ved ingen herinde går jeg ud fra. Det kunne være en hvilken som helst advokat der havde repræsenteret faderen i den her sag og grundet selve sagen endte lige præcis han i skudlinjen.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 17. jun 2016, 17:59

1
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 17. jun 2016, 19:25

Culpøs skrev:http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-06-17-hojesteret-giver-morfar-livstid-for-advokat-drab?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV_2_News&utm_medium=Social

Synes det er lidt vildt, han endda har optaget hele forløbet på en diktafon. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"