Må ikke bede i skolen.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 79
Likede indlæg: 703

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Precaseptica » 11. jun 2016, 13:24

Animi skrev:Jeg kan virkelig ikke se problemet, hvis de beder i pauserne, og evt i et tomt lokale. At forbyde det, synes jeg er latterligt.
I en anden artikel læste jeg også, at de sagde at det var fordi at religion og uddannelse ikke passer sammen. Jamen, så må man da håbe at de ikke markerer julen på nogen som helst måde i december :lol2:

Der skal nok være nogen der er dybt dobbeltmoralske når det kommer til alle andre indsigelser end de der kommer fra muslimer.

Men det er også muligt at være konsistent i modstanden imod religion i de offentlige institutioner.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 77
Likede indlæg: 902

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 15:37

Sangius skrev:Hvad tænker I?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-1 ... at-faa-lov

Umiddelbart synes jeg det er dybt mærkeligt, at forsøge at bestemme hvad eleverne laver i deres pauser. Hvorfor overhoved begynde på det? Det virker bare som en anti-muslim ting, uden videre årsag, synes jeg.

Jeg synes ikke man overhoved skal være forpligtet til at give et lokale til rådighed. Men hvad folk gør i deres pauser, i lokaler/områder der ikke lige anvendes - det er vel fløjtende ligegyldigt?

Din mening?

Som jeg forstår det, drejer det sig om at de pågældende kræver ret til at bede NÅR de MENER de skal bede fordi de følger de bestemte "bedetider"
Det mener jeg godt de kan skyde en hvid pind igennem, for sådan fungerer samfund ikke - heller ikke de muslimske.
Senest rettet af Bimmerdyret 11. jun 2016, 15:41, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 15:40

Bad Samaritan skrev: Det var det i hvert fald ikke da jeg gik i gymnasiet - og jeg ser heller ikke de store indvendinger mod konfirmationsforberedelse og alt muligt andet jazz, som danske skoleelever får lov til at bruge deres (skole)tid på.

Til det markerede
Det er IKKE en del af skolegangen.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 431
Likede indlæg: 7696

Indlægaf Animi » 11. jun 2016, 15:43

Bimmerdyret skrev:Som jeg forstår det, drejer det sig om at de pågældende kræver ret til at bede NÅR de MENER de skal bede fordi de følger de bestemte "bedetider"
Det mener jeg godt de kan skyde en hvid pind igennem, for sådan fungerer samfund ikke - heller ikke de muslimske.

Nej, hende artiklen handler om, vil gerne have lov til at bede i pauserne:

- Jeg forstår fuldstændig, at det ikke skal ske i undervisningstiden, men jeg forstår ikke, at det er forbudt i pauserne.
For mig giver det ikke mening, at man ikke må bruge pauserne på, hvad man vil. Nogen sidder i klassen og spiser, andre går ud og ryger, og jeg vil så gerne have lov til at bede.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1070
Likede indlæg: 7832

Indlægaf ShuruQ » 11. jun 2016, 15:47

Bimmerdyret skrev:
Bad Samaritan skrev: Det var det i hvert fald ikke da jeg gik i gymnasiet - og jeg ser heller ikke de store indvendinger mod konfirmationsforberedelse og alt muligt andet jazz, som danske skoleelever får lov til at bruge deres (skole)tid på.

Til det markerede

Er det ikke?

Altså da jeg gik til konfirmationsforberedelse var det tirsdag formiddag, hvor der ellers ville have været normal skolegang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 887
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8538

Indlægaf Daine » 11. jun 2016, 15:51

ShuruQ skrev:
Bimmerdyret skrev:

Til det markerede

Er det ikke?

Altså da jeg gik til konfirmationsforberedelse var det tirsdag formiddag, hvor der ellers ville have været normal skolegang.

Det er lavet om for nogle år siden/indenfor de sidste par år.
1
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1070
Likede indlæg: 7832

Indlægaf ShuruQ » 11. jun 2016, 15:54

Daine skrev:
ShuruQ skrev:
Bimmerdyret skrev:

Til det markerede

Er det ikke?

Det er lavet om for nogle år siden/indenfor de sidste par år.

Okay. Jeg var bare bange for jeg misforstod for jeg vidste at det var sådan i min skoletid for en 19 *mimre* år siden da jeg skulle konfirmeres. Jeg var bare ikke lige opdateret på at det nu var anderledes :).

Men hvordan foregår det så nu?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 16:18

ShuruQ skrev:
Bimmerdyret skrev:

Til det markerede

Er det ikke?

Konfirmationsforberedelse har intet med skolen at gøre, selvom den ligger INDENFOR skoleTIDEN.
Skoletiden har altid være mellem 8-16, men så mange timer skal eleverne ikke have undervisning.
DEt man har gjort er at placere en "privat hobby" inden for tidsrammerne, men ikke i den tid eleverne reelt går i skole.

På den måde har elever, der ikke skal konfirmeres "fri" og møder først når de andres konfirmationsforberedelse er færdig.

well... altså før reformen that is.
I nogle kommuner får konfi-eleverne "fri" til deres hobby, mens resten skal have alm. skoletimer.
0
fisken80
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2144

Indlægaf fisken80 » 11. jun 2016, 16:22

Animi skrev:Jeg kan virkelig ikke se problemet, hvis de beder i pauserne, og evt i et tomt lokale. At forbyde det, synes jeg er latterligt.
I en anden artikel læste jeg også, at de sagde at det var fordi at religion og uddannelse ikke passer sammen. Jamen, så må man da håbe at de ikke markerer julen på nogen som helst måde i december :lol2:

Når man ikke kan se problemet er det fordi man ikke er klar over, hvor meget social kontrol der finder sted muslimer imellem på uddannelsesstederne. Det er som om ingen forholder sig til, at dét rent faktisk er et stort problem og ganske givet ligger til grund for bl.a. den her beslutning.
3
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 18:03

Bimmerdyret skrev:
ShuruQ skrev:
Bimmerdyret skrev:

Til det markerede

Er det ikke?

Konfirmationsforberedelse har intet med skolen at gøre, selvom den ligger INDENFOR skoleTIDEN.
Skoletiden har altid være mellem 8-16, men så mange timer skal eleverne ikke have undervisning.
DEt man har gjort er at placere en "privat hobby" inden for tidsrammerne, men ikke i den tid eleverne reelt går i skole.

På den måde har elever, der ikke skal konfirmeres "fri" og møder først når de andres konfirmationsforberedelse er færdig.

well... altså før reformen that is.
I nogle kommuner får konfi-eleverne "fri" til deres hobby, mens resten skal have alm. skoletimer.

:forvirret: :forvirret: :forvirret:

Vil ikke hænge nogen ud (ved hvem det er) men æhh.. forstår ikke lige hvorfor jeg får rødt kort for at forklare hvordan de faktuelle regler er :ad!:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 18:19

Bad Samaritan skrev:
Bimmerdyret skrev:
Vil ikke hænge nogen ud (ved hvem det er) men æhh.. forstår ikke lige hvorfor jeg får rødt kort for at forklare hvordan de faktuelle regler er :ad!:

Det skal du ikke være ked af. Jeg har givet dig et grønt som kompensation. Så kan vedkommende give mig et rødt istedet. :)

:) takker

Nu har jeg spurgt vedkommende direkte, og det kan jo være man har ramt en nerve, og det er jo ok, men igen, så forstod jeg ikke hvorfor.
Man kan jo være blind, og måske kunne andre se hvor man havde fejlet :)
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 54
Likede indlæg: 966

Indlægaf BlueBunny » 11. jun 2016, 19:01

Jeg ville finde en klassekammerat/kollega voldsomt belastende, hvis hun pludselig på klokkeslæt bedte.
Det er mig ubegribeligt når folk lader deres liv styre på den måde.

Hvis ritualet er diskret og privat (jeg ved ikke hvordan det foregår), kan jeg dog ikke se noget belæg for at forhindre det når det foregår i pausen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jun 2016, 19:16

Bimmerdyret skrev:
Bad Samaritan skrev:
Bimmerdyret skrev:

Det skal du ikke være ked af. Jeg har givet dig et grønt som kompensation. Så kan vedkommende give mig et rødt istedet. :)

:) takker

Nu har jeg spurgt vedkommende direkte, og det kan jo være man har ramt en nerve, og det er jo ok, men igen, så forstod jeg ikke hvorfor.
Man kan jo være blind, og måske kunne andre se hvor man havde fejlet :)

Og forklaring givet- snak udvekslet og så kører vi videre :D
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3004

Indlægaf Sangius » 11. jun 2016, 22:04

Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:Hvad tænker I?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-1 ... at-faa-lov

Umiddelbart synes jeg det er dybt mærkeligt, at forsøge at bestemme hvad eleverne laver i deres pauser. Hvorfor overhoved begynde på det? Det virker bare som en anti-muslim ting, uden videre årsag, synes jeg.

Jeg synes ikke man overhoved skal være forpligtet til at give et lokale til rådighed. Men hvad folk gør i deres pauser, i lokaler/områder der ikke lige anvendes - det er vel fløjtende ligegyldigt?

Din mening?

Som jeg forstår det, drejer det sig om at de pågældende kræver ret til at bede NÅR de MENER de skal bede fordi de følger de bestemte "bedetider"

Hun siger hun beder i pauserne. Hvad er problemet så?
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 381
Likede indlæg: 4221

Indlægaf vibbsen » 12. jun 2016, 09:45

Yes :klap: :klap: :klap: :klap: ....Jeg gik faktisk bare og ventede på DF's reaktion...

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-1 ... r-at-prale

Hvor må det altså bare være dejligt at leve i sådan en simpel verden.....
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"