Må ikke bede i skolen.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Karkluden
Kort karma: 250
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2488

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Karkluden » 14. jun 2016, 02:34

Det kan faktisk ikke rigtigt ophidse mig. Hvis det gøres i pauser, og hvis de ude på arbejdsmarkedet/i praktikker formår at tilpasse sig, så det ikke på nogen måde tilsidesætter andre gøremål eller generer, så kan jeg faktisk ikke se problemet.
Jeg laver sgu også andet end at arbejde, når jeg er på job (i sundhedsvæsenet). Pt har jeg kun nattevagter. Nogle nætter stæser vi rundt. andre nætter, som i nat, har jeg set adskillige afsnit alt muligt på DR online og Tv2 play + lavet indkøbsliste og prisoverslag til næste uges fest og flyttet vores adresser. For ingen patienter har haft behov for os og alt det praktiske (både det faste og det ekstra) er ordnet, og så skal vi ligesom lave et eller andet.

Hvis hun kan tilpasse sig og ikke SKAL bede på klokkeslæt kan jeg ikke se problemet. Udover evt det med dne sociale kontrol, men det er nu ikke noget, jeg har oplevet blandt muslimske venner og kolleger. så det vil jeg ikke udtale mig om.

Hvis man mener man har ret til at bede på klokkeslæt, skal man finde en anden karriere. I sundhedsvæsenet kan man ikke gøre ting på bestemte tidspunkter. Nogle dage får vi ikke engang tid til toiletbesøg eller vand altså..

Nogle sammenligner med rygning. Jeg vil sammenligne med mobilkiggeri og "ringe hjem til børnene". Det bruger nogle kolleger deres pause på. Nogle snakker med de andre på vagten. Nogle glor ud af vinduet. Nogle hækler. Der sker meget i pauserne. Om man vil bede, hækle eller ringe hjem og sige godnat til børnene, kan jeg faktisk ikke lige tage mig af.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 405
Likede indlæg: 7130

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Animi » 14. jun 2016, 05:46

Frode L. skrev:og vi ska heller ikk have mosker i danmark. vi er et kristent land.

Hvad med andre religiøse bygninger - som synagoger? Må de heller ikke være her?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"