Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kyle » 12. okt 2015, 06:25

Fru Sunshine skrev:Jeg får sådan en lyst til at forsøge igen, når jeg kigger i tråden, men sådan et strikkekit er godt nok dyrt, når risikoen for, at jeg fucker det hele op, er pænt stor. Og jeg skulle jo også have en pom-pom.
http://www.christel-seyfarthwebshop.dk/ ... r-tweed-ny

Min kone bestiller på garnudsalget.dk (mener jeg det hedder) og det skulle eftersigende være samme kvalitet til langt bedre pris. Ham der har det har været længe inden for branchen før han selv startede op og opkøber restlagre og fejlproduktioner. Det har ikke indflydelse på kvaliteten men betyder, at det er langt billigere end Christels fuldstændig ublu priser.(Ja, jeg har været vedhæng på strikkefestival på Fanø, og de priser er ublu).
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 09:08

Tak. Er det så opskrifter, som en som mig kan læse?
De der ugebladsopskrifter kunne lige så godt være russisk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kyle

Indlægaf Kyle » 12. okt 2015, 09:14

Fru Sunshine skrev:Tak. Er det så opskrifter, som en som mig kan læse?

Tror du ikke folk herinde vil hjælpe. Min kone bruger en engelsk sproget side og hævder at strikkere er det mest hjælpsomme folkefærd. Og når jeg ifører mig nogle af hendes gaver er jeg sådan set enig.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 09:31

Det er selvfølgelig en mulighed :)
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 136
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 12. okt 2015, 16:45

Garnstudio er opskrifter til forskellige niveauer. Og de har videoer, der forklarer. Ganske simpelt. Jeg har dog lært at strikke via youtube.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 12. okt 2015, 16:59

Jeg kan heller ikke læse opskrifter - jeg spørger altid om hjælp og strikkere ER rigtig søde. Jeg har endnu ikke mødt én som ikke ville hjælpe mig videre, om det så var en fremmed på en café eller en venindes veninde eller whoever. :D
2
Lumin
Kort karma: 1
Likede indlæg: 15

Indlægaf Lumin » 12. okt 2015, 17:04

Enten vasker man inden eller efter man strikker, aldrig halvvejs det vil give forskel i strikkefastheden. Du kan enten vaske hele nøgler i nylonstrømper eller vinde dem op i fed.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 13. okt 2015, 12:24

Kyle skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg får sådan en lyst til at forsøge igen, når jeg kigger i tråden, men sådan et strikkekit er godt nok dyrt, når risikoen for, at jeg fucker det hele op, er pænt stor. Og jeg skulle jo også have en pom-pom.
http://www.christel-seyfarthwebshop.dk/ ... r-tweed-ny

Min kone bestiller på garnudsalget.dk (mener jeg det hedder) og det skulle eftersigende være samme kvalitet til langt bedre pris. Ham der har det har været længe inden for branchen før han selv startede op og opkøber restlagre og fejlproduktioner. Det har ikke indflydelse på kvaliteten men betyder, at det er langt billigere end Christels fuldstændig ublu priser.(Ja, jeg har været vedhæng på strikkefestival på Fanø, og de priser er ublu).

Der er mange der sælger samme slags garn. Der er også garnguf, garngaragen, ulstrupgarn og et par stykker mere jeg ikke kan huske lige nu.

Og jeg er helt enig i at CS har nogle ublu priser. I hvert fald for garnet alene.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 13. okt 2015, 12:28

Så det er ikke bare mig, der synes at 150,- for garn til en hue og 135, - for en kvast er lidt pebret?
0
Brugeravatar
Kyle

Indlægaf Kyle » 13. okt 2015, 12:45

Fru Sunshine skrev:Så det er ikke bare mig, der synes at 150,- for garn til en hue og 135, - for en kvast er lidt pebret?

Nej. Jeg synes det er ok, at der skal betales for opskrifter. Det er jo det en designer lever af, et design. Og selvfølgelig må man også gerne tjene penge på det garn man sælger i sin butik. Men de priser hun tager for garnet er fuldstændig vilde. Og heldigvis findes der andre forhandlere med lige så gode garner.
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 13. okt 2015, 19:12

Fru Sunshine skrev:Så det er ikke bare mig, der synes at 150,- for garn til en hue og 135, - for en kvast er lidt pebret?

EJ hvor vildt. Det gad jeg altså kun hvis huen var lavet af det pureste guld. :lol:

Jeg er lidt allergisk overfor de der butikker hvor alt koster det dobbelte af hvad det behøver fordi man "køber en livsstil/et koncept". Altså jeg vil jo bare gerne have noget garn.
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 13. okt 2015, 19:14

Jeg har lige fået fire nøgler ren lækker uld i sådan en koksgrå farve af min mor. Det er til pind 8-9 stykker. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre med det - måske en hue til min kæreste til jul? :gruble: Men så skal det altså seriøst blive koldt, for ellers er det jo ulideligt at gå med. På den anden side skal han gerne have noget ordentligt, for han er skaldet... Den gamle mand. :lol:
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 15. okt 2015, 08:56

Så blev jeg færdig med en meget pink bluse i bambus til min store niece til jul. Jeg håber at den passer. Hun er vist lidt høj ifht. sin alder men min søster er en spade til at sende mig mål (samtidig med at hun har urealistiske forventninger til hvad jeg kan nå og har råd til at lave til dem...), så jeg er nødt til at kigge på standard-mål og tage chancen.

Jeg havde forestillet mig at den skulle have en lille blomst ved kraven, men jeg mistænkte at der nok ville være en del overskudsfarve i garnet, så jeg tænkte at jeg lige ville skylle den op... Nu har jeg skyllet den og håndvasket den med shampoo MINDST fem milliarder gange og vandet bliver VED med at være helt pink. :tie: Jeg tror at jeg smider den i et pudebetræk og tager den med i den næste sorte vask jeg starter - ellers bliver den da aldrig fri for farve. Og der er vist ikke meget fidus i at sætte en hvid blomst på hvis farven giver sig til at løbe en masse. :gruble:

Men den blev OK fin ellers. Jeg kan godt lide garnet. :)
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Smiling_Goat » 17. okt 2015, 23:39

Jeg har lavet ham her:
Kay Bojesen fugl.jpg
men jeg har lavet den efter et billede, så jeg ved faktisk ikke, hvor godt den ligner. Jeg kan dog se, at Kay Bojesens fugl er 16 cm lang, om min er kun 12.. Suk. Gør det noget? Virker den?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Linda2062
Kort karma: 3
Likede indlæg: 187

Indlægaf Linda2062 » 23. okt 2015, 05:29

Jeg har gang i en masse projekter lige nu.. En cardigan til mig selv.. Så jeg ved at hækle harlekin håndklædet samt grydelapper og karklude plus der er købt ind til det populære måge sjal..
0

Tilbage til "Hobby"