Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 23. okt 2015, 06:50

Jeg er gået i gang med en trøje mere, denne til en 4½-årig pige. Har lavet den i to lilla nuancer i lækker alpaka-uld.
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 25. okt 2015, 19:40

Jeg har hæklet her i weekenden. Fik lavet et vinrødt loop halstørklæde og to huer, den ene med en pom pom i toppen, mens den anden har fået ører. Er også startet på en karklud
Jeg bruger garn fra Coop, det virker ok. Men nu må vi se hvad der sker, når jeg vasker det.
Mit næste projekt bliver et sjal, tror jeg skal have tjekket det mågesjal ud ;) Har også en drøm om at hækle sokker engang.

Jeg kan ikke læse opskrifter og har ikke hæklet i nogle år, så der er lidt skønhedsfejl, but I'll live.
Jeg ved ikke hvordan man slutter rigtigt, så der improviserer jeg også. Min mormor vender sig nok i graven :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3009

Indlægaf vibbsen » 26. okt 2015, 10:58

Mig og 3 veninder har lavet en strikkeklub. Først mødeaften er i morgen....Hold fast hvor jeg glæder mig. 2 har ikke strikket i mange år, men var totalt game da jeg kom med forslaget. Mig og den sidste er habile strikkere.

Jeg er pt. igang med en pixiehue til Emma men skal lige have trevlet lidt op da der gik kludder i det :cuss: Og så kom jeg til at købe noget Drops Paris i lækre pastel farver som skal være til et tæppe-hygge-projekt....
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 26. okt 2015, 18:57

Glæder mig så meget til jeg har afleveret speciale så jeg ikke behøver have dårlig samvittighed hver gang jeg bruger en halv time på at strikke (måske hver anden dag). Jeg nyder det selvfølgelig, men det er også lidt presset af at jeg har en julegaveliste som jeg skal i bund med, så det er ikke lige så hyggeligt som det kunne være, især fordi jeg også skal skynde mig med det. Men altså. Så længe resultatet bliver godt! Så er jeg jo stadig glad når jeg når til vejs ende. :) Kunne bare være rart med lidt mere fleksibilitet og sådan. Og ikke at skulle skynde sig fra den ene ting til den næste.
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 1. nov 2015, 09:13

Er der nogen her som er vant til at arbejde med det dér Hooked Zpaghetti?

Sent i går aftes da jeg lagde hovedet på puden (fåkking typisk :rulle:) fik jeg pludselig en åbenbaring, så nu er jeg nødt til at prøve noget. Derfor har jeg bestilt fire ruller på 120 meter i forskellige farver. Det kostede 240kr. i alt, hvilket jeg syntes var rimeligt, men jeg har ikke så meget sammenligningsgrundlag.

Nå, men egentlig pønser jeg mest på hvor langt sådan noget rækker. Nu har jeg snart 480 meter af det. :lol: Nogen som har et ca. overblik over hvor meget man kan lave af det? Altså hvis du fx har lavet en taske af det eller sådan noget, hvor meget brugte du så til sådan en?

Jeg har i øvrigt besluttet mig for at jeg vil lære at væve. Til at starte med bygger jeg nok bare en lille håndvæv selv for at prøve det af, men det kan jo udvikle sig sådan noget, hvis ikke man er forsigtig. :genert: Det er ikke dét jeg skal bruge Zpaghettien til, men jeg syntes bare lige at jeg ville sige det. :lol:
1
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 2. nov 2015, 16:56

Åh, den her tråd fik mig i gang igen i dag med at strikke/hækle. Jeg har holdt 1 års pause og det resulterede så i, at jeg i dag brugte 2 timer (!!) på at finde ud af hvordan jeg laver masker på en pind og strikker ret/vrang :rulle: For crying out loud, jeg kan simpelthen ikke forstå at min hukommelse ikke er bedre. Nå, jeg strikker (normalt, når jeg ikke er hukommelseshæmmet) sokker, og jeg hækler nuttede dyr og mormorfirkanter i massevis :D Poster nogle billeder senere.
2
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 2. nov 2015, 17:23

Jeg strikker mest om vinteren.

Nemme ting som jeg kan se TV med.

Er i gang med et pandebånd på rundpind, derudaf i ret.
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 2. nov 2015, 18:28

Her er en blandet landhandel af hvad jeg har lavet :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 2. nov 2015, 18:29

Og mere:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 3. nov 2015, 09:15

Og så ville jeg gerne i gang med et mormortæppe (som I kan se længere oppe i billederne, så er jeg startet :D ). Det er kun prisen som holder mig tilbage, fordi jeg vil ikke bruge så lang tid på et projekt ud af akrylgarn, så jeg laver dem i strømpegarn som er 70% uld og 30% nylon, som koster i omegnen af 30kr per nøgle (50g=77m). Så det bliver et stjernedyrt tæppe, men firkanterne er bare så tykke og bløde :love: Jeg ved ikke om man kan gøre det billigere i uld. Nå, jeg overvejede at holde hele tæppet i sort/hvid/grå/brun ligesom på billedet, det tror jeg faktisk kunne blive rigtig fint.

Tilføjelse: I går aftes gik jeg så i gang med en granny Square (husk på, jeg har ikke hæklet/strikket i 1år), og det første forsøg blev også nærmere en granny circle :Dd
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 3. nov 2015, 09:29

Jeg vil også vildt gerne lave et tæppe, men det er jo absurd dyrt. :stoned: Så det har jeg heller ikke kastet mig ud i.

Gad godt kunne lave granny squares. :gruble:
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 3. nov 2015, 09:52

Kattefjæs skrev:Jeg vil også vildt gerne lave et tæppe, men det er jo absurd dyrt. :stoned: Så det har jeg heller ikke kastet mig ud i.

Gad godt kunne lave granny squares. :gruble:

Alt hvad jeg kan, har jeg lært af Youtube (og diverse guides). Den her var måske et meget godt sted at starte (20 minutters tutorial til granny Squares) https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 1Wh7IOT9BI
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 984

Indlægaf Anne Droid » 3. nov 2015, 18:47

Jailbird skrev:Og så ville jeg gerne i gang med et mormortæppe (som I kan se længere oppe i billederne, så er jeg startet :D ). Det er kun prisen som holder mig tilbage, fordi jeg vil ikke bruge så lang tid på et projekt ud af akrylgarn, så jeg laver dem i strømpegarn som er 70% uld og 30% nylon, som koster i omegnen af 30kr per nøgle (50g=77m). Så det bliver et stjernedyrt tæppe, men firkanterne er bare så tykke og bløde :love: Jeg ved ikke om man kan gøre det billigere i uld. Nå, jeg overvejede at holde hele tæppet i sort/hvid/grå/brun ligesom på billedet, det tror jeg faktisk kunne blive rigtig fint.

Tilføjelse: I går aftes gik jeg så i gang med en granny Square (husk på, jeg har ikke hæklet/strikket i 1år), og det første forsøg blev også nærmere en granny circle :Dd

Har du købt garn?
Ellers kan du kigge lidt på kauni. Det er uldgarn og fås i mange lækre farver. Det kan købes ret billigt her: http://www.maler-lene.dk/
0
My hovercraft is full of eels
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 3. nov 2015, 19:10

Anne Droid skrev:
Jailbird skrev:Og så ville jeg gerne i gang med et mormortæppe (som I kan se længere oppe i billederne, så er jeg startet :D ). Det er kun prisen som holder mig tilbage, fordi jeg vil ikke bruge så lang tid på et projekt ud af akrylgarn, så jeg laver dem i strømpegarn som er 70% uld og 30% nylon, som koster i omegnen af 30kr per nøgle (50g=77m). Så det bliver et stjernedyrt tæppe, men firkanterne er bare så tykke og bløde :love: Jeg ved ikke om man kan gøre det billigere i uld. Nå, jeg overvejede at holde hele tæppet i sort/hvid/grå/brun ligesom på billedet, det tror jeg faktisk kunne blive rigtig fint.

Har du købt garn?
Ellers kan du kigge lidt på kauni. Det er uldgarn og fås i mange lækre farver. Det kan købes ret billigt her: http://www.maler-lene.dk/

Ikke andet end 10 uldnøgler fra "dengang" (for 1 år siden) hvor jeg hæklede. Jeg kigger på linket :D

Edit: De skriver det er tyndt uldgarn, jeg vil have tykt, tykt garn :love: Poster lige billeder af mine granny Squares senere.
Dobbelt edit: Jeg kan se at Kauni garnet vejer 3 gange mindre end mit ca. :D

Jeg ved godt, at nogen (flertallet?) hækler deres mormortæppe af garnrester, men jeg vil bare gerne have en gennemført tæppe i de samme 4-5 farver af samme (lækre) garntype, og så må jeg jo betale for det. Det kunne jo bare være andre debattører kendte til noget tykt strømpegarn, som ikke kostede min højre arm :)
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 4. nov 2015, 12:13

Jeg vil starte med at lave et mormortæppe i efterårsfarver. Jeg overvejer dog at skifte den sorte farve ud med en brun.
Se hvor dejligt bløde og tykke firkanterne er :love:
2

Tilbage til "Hobby"