Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pixie88 » 4. nov 2015, 14:06

Jeg er også gået i gang med et tæppe af granny squares, men jeg bruger bomuld fordi jeg ikke er så øvet endnu. Gider ikke bruge mange penge på uld, for så bare at lave noget der ligner lort :-D

Nå, men så opdagede jeg granny stripes, så nu er jeg startet på sådan et tæppe i stedet for. Det er simpelthen så nemt - næsten! Jeg har måtte pille det op 4 gange, fordi jeg laver maskerne for stramt i starten, inden jeg går i gang med stangmaskerne :rulle: jeg har åbenbart virkelig svært ved at lave løse masker :stoned:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 4. nov 2015, 14:42

Jailbird skrev:
Anne Droid skrev:
Jailbird skrev:Og så ville jeg gerne i gang med et mormortæppe (som I kan se længere oppe i billederne, så er jeg startet :D ). Det er kun prisen som holder mig tilbage, fordi jeg vil ikke bruge så lang tid på et projekt ud af akrylgarn, så jeg laver dem i strømpegarn som er 70% uld og 30% nylon, som koster i omegnen af 30kr per nøgle (50g=77m). Så det bliver et stjernedyrt tæppe, men firkanterne er bare så tykke og bløde :love: Jeg ved ikke om man kan gøre det billigere i uld. Nå, jeg overvejede at holde hele tæppet i sort/hvid/grå/brun ligesom på billedet, det tror jeg faktisk kunne blive rigtig fint.

Tilføjelse: I går aftes gik jeg så i gang med en granny Square (husk på, jeg har ikke hæklet/strikket i 1år), og det første forsøg blev også nærmere en granny circle :Dd

Har du købt garn?
Ellers kan du kigge lidt på kauni. Det er uldgarn og fås i mange lækre farver. Det kan købes ret billigt her: http://www.maler-lene.dk/

Ikke andet end 10 uldnøgler fra "dengang" (for 1 år siden) hvor jeg hæklede. Jeg kigger på linket :D

Edit: De skriver det er tyndt uldgarn, jeg vil have tykt, tykt garn :love: Poster lige billeder af mine granny Squares senere.
Dobbelt edit: Jeg kan se at Kauni garnet vejer 3 gange mindre end mit ca. :D

Jeg ved godt, at nogen (flertallet?) hækler deres mormortæppe af garnrester, men jeg vil bare gerne have en gennemført tæppe i de samme 4-5 farver af samme (lækre) garntype, og så må jeg jo betale for det. Det kunne jo bare være andre debattører kendte til noget tykt strømpegarn, som ikke kostede min højre arm :)

Jeg vil godt slå et slag for yarnliving.dk. Jeg købte merino uld til 19,5 kr. For 50 gram. Det kostede 45 kr. I de fysiske butikker jeg kiggede i, og 35 kr. Andre steder på nettet. 30 kroners porto og et par dages leveringstid.
1
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 4. nov 2015, 15:25

Jailbird skrev:Jeg vil starte med at lave et mormortæppe i efterårsfarver. Jeg overvejer dog at skifte den sorte farve ud med en brun.
Se hvor dejligt bløde og tykke firkanterne er :love:

Min kone plejer at finde ud af hvor drops er på tilbud på drops.dk eller hun køber uld ved garnudsalget.dk
Jeg synes ikke hun bruger så meget igen på garn ifht. hvor dyrt alle snakker om det er.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 655

Indlægaf Jailbird » 6. nov 2015, 15:55

Tak for forslagene, Yarnliving er godt nok billige, de har desværre bare ikke noget i den tykkelse/blanding som jeg bruger. Eller det skulle da lige være "DROPS Karisma" i 100% uld, men jeg har engang læst, at det var bedst hvis det var en blanding af uld + et andet materiale, for så holdt det bedre?
Det jeg bruger hedder Hjertegarn, og der er så få steder som fører det (og dem der står listet som forhandlere på deres hjemmeside fører det heller ikke :gruble: )

Kyle skrev:Min kone plejer at finde ud af hvor drops er på tilbud på drops.dk eller hun køber uld ved garnudsalget.dk
Jeg synes ikke hun bruger så meget igen på garn ifht. hvor dyrt alle snakker om det er.

Er det http://www.garnstudio.com/ du mener? Jeg synes ikke lige jeg kan se hvordan man skulle finde ud af hvor man kan købe det billigst. Og http://garnudsalg.dk synes jeg ikke er specielt billigt? (Ikke at jeg har købt så meget så jeg har et ordentligt sammenligningsgrundlag :gruble: )

Men nu er "dyrt" jo også forskelligt fra person til person. Jeg er på SU og synes derfor et mormortæppe som ender på 2.000kr-3.000kr er dyrt, det er jo hvad jeg bruger på mad på 1år :p

Nå, jeg er i en svær overvejelse, sort eller brun? (skodbillede, intet lys).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 6. nov 2015, 16:34

Jailbird skrev:Tak for forslagene, Yarnliving er godt nok billige, de har desværre bare ikke noget i den tykkelse/blanding som jeg bruger. Eller det skulle da lige være "DROPS Karisma" i 100% uld, men jeg har engang læst, at det var bedst hvis det var en blanding af uld + et andet materiale, for så holdt det bedre?
Det jeg bruger hedder Hjertegarn, og der er så få steder som fører det (og dem der står listet som forhandlere på deres hjemmeside fører det heller ikke :gruble: )

Kyle skrev:Min kone plejer at finde ud af hvor drops er på tilbud på drops.dk eller hun køber uld ved garnudsalget.dk

Er det http://www.garnstudio.com/ du mener? Jeg synes ikke lige jeg kan se hvordan man skulle finde ud af hvor man kan købe det billigst. Og http://garnudsalg.dk synes jeg ikke er specielt billigt? (Ikke at jeg har købt så meget så jeg har et ordentligt sammenligningsgrundlag :gruble: )

Men nu er "dyrt" jo også forskelligt fra person til person. Jeg er på SU og synes derfor et mormortæppe som ender på 2.000kr-3.000kr er dyrt, det er jo hvad jeg bruger på mad på 1år :p

Nå, jeg er i en svær overvejelse, sort eller brun? (skodbillede, intet lys).

Jeg har jo ikke voldsom meget forstand på det, så det er en tilfældig slags garn jeg har valgt. Men her kan du se hvor den type drops garn er på tilbud. Det kan godt være det er det forkerte garn, men fra den der garnudsalg strikker min kone jævnligt trøjer fra de der cones til 175 kr. Og der er nok til en trøje i sådan en. Det synes jeg er ok billigt, for det er nogle super lækre trøjer. Men måske er det fordi jeg ikke er på SU.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Anufe
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Indlægaf Anufe » 6. nov 2015, 16:42

Pixie88 skrev:Jeg er også gået i gang med et tæppe af granny squares, men jeg bruger bomuld fordi jeg ikke er så øvet endnu. Gider ikke bruge mange penge på uld, for så bare at lave noget der ligner lort :-D

Nå, men så opdagede jeg granny stripes, så nu er jeg startet på sådan et tæppe i stedet for. Det er simpelthen så nemt - næsten! Jeg har måtte pille det op 4 gange, fordi jeg laver maskerne for stramt i starten, inden jeg går i gang med stangmaskerne :rulle: jeg har åbenbart virkelig svært ved at lave løse masker :stoned:

Hvis det er luftmaskerne du får for stramme, så vil jeg varmt anbefale enten at hækle den første række luftmaskerne i en nål større end resten eller bruge dobbelt garn. Det plejer at give et fint resultat.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 6. nov 2015, 17:23

Det der mågesjal i taler om, er det det samme som går under navnet vinkelsjal?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Anufe
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Indlægaf Anufe » 6. nov 2015, 18:34

Det er to forskellige sjaler ☺
1
Brugeravatar
Pixie88

Indlægaf Pixie88 » 7. nov 2015, 13:14

Anufe skrev:
Pixie88 skrev:Jeg er også gået i gang med et tæppe af granny squares, men jeg bruger bomuld fordi jeg ikke er så øvet endnu. Gider ikke bruge mange penge på uld, for så bare at lave noget der ligner lort :-D

Hvis det er luftmaskerne du får for stramme, så vil jeg varmt anbefale enten at hækle den første række luftmaskerne i en nål større end resten eller bruge dobbelt garn. Det plejer at give et fint resultat.

Tak for tippet :kys: Jeg brugte faktisk både dobbeltgarn og 0.5mm større nål :lol:
Men jeg fandt ud af det til sidst, og er nu godt i gang med tæppet :banan:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 7. nov 2015, 17:45

Er der nogen som ved hvor man kan få meget tykt garn, så tykt at vi er helt oppe i en pind 14-16 stykker? Jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter!
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 655

Indlægaf Jailbird » 7. nov 2015, 21:01

Kattefjæs skrev:Er der nogen som ved hvor man kan få meget tykt garn, så tykt at vi er helt oppe i en pind 14-16 stykker? Jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter!

Måske zpagetti garn? Det er godt nok "kun" 12-14 mener jeg https://www.google.dk/search?q=zpagetti ... 29&bih=836
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 7. nov 2015, 23:20

Jailbird skrev:
Kattefjæs skrev:Er der nogen som ved hvor man kan få meget tykt garn, så tykt at vi er helt oppe i en pind 14-16 stykker? Jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter!

Måske zpagetti garn? Det er godt nok "kun" 12-14 mener jeg https://www.google.dk/search?q=zpagetti ... 29&bih=836

Jeg har næsten lige købt noget - glemte lige at skrive at det er uld jeg leder efter. :lol: :stoned:
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 1
Likede indlæg: 68

Indlægaf Sustentaculum » 8. nov 2015, 13:16

Pixie88 skrev:
Anufe skrev:

Tak for tippet :kys: Jeg brugte faktisk både dobbeltgarn og 0.5mm større nål :lol:

Jeg er også igang med et - og måtte også starte forfra 3 gange :D :D Og jeg fik oven i købet lavet det alt alt for langt, og så kunne jeg ikke købe mere af det garn jeg var gået i gang med. Forfra igen :D :D
0
Brugeravatar
Pixie88

Indlægaf Pixie88 » 9. nov 2015, 22:02

Sustentaculum skrev:
Pixie88 skrev:
Anufe skrev:

Jeg er også igang med et - og måtte også starte forfra 3 gange :D :D Og jeg fik oven i købet lavet det alt alt for langt, og så kunne jeg ikke købe mere af det garn jeg var gået i gang med. Forfra igen :D :D

Jeg var on fire, da jeg endelig formåede at lave løse masker. Opdagede det for sent, så mit tæppe er to meter bredt :genert: Jeg har så bare besluttet at tæppet får striber på langs, i stedet for på tværs :deer:
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 1
Likede indlæg: 68

Indlægaf Sustentaculum » 10. nov 2015, 04:58

Pixie88 skrev:
Sustentaculum skrev:
Pixie88 skrev:
Anufe skrev:

Jeg var on fire, da jeg endelig formåede at lave løse masker. Opdagede det for sent, så mit tæppe er to meter bredt :genert: Jeg har så bare besluttet at tæppet får striber på langs, i stedet for på tværs :deer:

Sidste gang jeg startede forfra, lavede jeg det kun lidt mere end en meter, for at have nok garn. Men jeg blev helt hooked på at lave et kæmpe stort tæppe. Så det må blive næste projekt :D

Jeg ser lige om jeg kan finde ud af at vedhæfte billeder!

Edit: Nå, det kan jeg åbenbart ikke! Jeg kan vise jer det i aften !
0

Tilbage til "Hobby"