Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 16. nov 2015, 10:38

Jeg fandt nogle forskellige garnrester på tilbud. Noget af det var lavet af mælkefiber. :lol: Det er blandet med merino og er virkelig lækkert. Jeg har ladet mig fortælle at det stinker når det er vådt, men man kan ikke lugte noget når det er tørt. Det er virkelig lækkert så jeg glæder mig til at få det brugt - der var kun tre små nøgler tilbage, men jeg satser på at der er nok til en lille bluse til en baby på 2-3 måneder.
0
Linda2062
Kort karma: 3
Likede indlæg: 181

Indlægaf Linda2062 » 16. nov 2015, 13:52

Er ved at lave vanter til datteren på 9 år..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 766

Indlægaf Bimmerdyret » 17. nov 2015, 23:01

Kattefjæs skrev:Jeg fandt nogle forskellige garnrester på tilbud. Noget af det var lavet af mælkefiber. :lol: Det er blandet med merino og er virkelig lækkert. Jeg har ladet mig fortælle at det stinker når det er vådt, men man kan ikke lugte noget når det er tørt. Det er virkelig lækkert så jeg glæder mig til at få det brugt - der var kun tre små nøgler tilbage, men jeg satser på at der er nok til en lille bluse til en baby på 2-3 måneder.

Garn med mælkefiber fnugger/fnulrer af h.. til...allerede under strikning.
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 18. nov 2015, 15:11

Jeg er snart færdig med mågesjalet, det er langt nemmere end jeg regnede med.
Starten var dog en bitch, havde svært ved at se maskerne. Men jeg fandt ud af det til sidst.

@Linda2062 det er nogle virkelig fine vanter!
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 18. nov 2015, 16:05

Jeg er igang med to projekter, der gerne skulle ende med at se nogenlunde sådan ud
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 21. nov 2015, 02:21

Jeg så lige det her link på facebook, og tænkte på den her tråd. :)
http://www.hendesverden.dk/handarbejde/ ... y-figurer/
1
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 25. nov 2015, 22:33

Jeg er ved at strikke en nisse.. Jeg overvejer at gøre den spritstiv. Jeg skal bare finde ud af, hvordan jeg laver en lille ølflaske :-D
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 1. dec 2015, 08:10

Nå, men nu jeg allerede ævler om nisser, er der så nogen, der har et forslag til, hvordan jeg giver ham lidt tyngde? Jeg tænker, at hvis jeg bare fylder den med almindeligt bamsefyld, vejer den ikke en dyt og falder af hylden, bare man kigger på den. Jeg har hørt, at man også kan bruge ris, men er der ikke en risiko for, at der går mider og den slags i det? Jeg har også overvejet at fylde en frysepose med kattegrus og binde en knude på den :D .. Men det er åbenbart for alternativt, synes nogen. Jeg tænker bare, at det da i det mindste ikke bliver ulækkert med tiden.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. dec 2015, 09:32

Jeg har lært at hækle en hue! :8:

Jeg skulle godt nok gennem mange Youtube tutorials først. De fleste var ikke ret gode. De forsøger at korte videoerne ned ved at skippe hurtigt frem til næste trin, men så glemmer de lige at fortælle nogle detaljer om hvordan man skal fortsætte indtil da. Så jeg blev ved med at gøre præcis som de sagde, og når så de var fremme ved slut, så havde jeg et helt andet resultat...

Ved den sidste video jeg prøvede, var jeg så pænt klar til at give op da resultatet endnu en gang blev noget helt andet end forventet. Men så fandt jeg en hel masse kommentarer på videoen hvor andre brugere havde samme problem, men uploaderen havde aldrig kommenteret på det. Der var så et svar fra en bruger som var noget mere øvet og derfor havde opdaget hvad uploaderen havde udeladt. Det forklarede hun så ganske grundigt - grundigt nok til at jeg forstod det. Så jeg prøvede igen med hendes tilføjelse, og så fik jeg det resultat jeg ville! Endelig langt om længe!

Det er træls når de antager at man godt ved hvordan man skal afslutte et trin. Min mor gør det også altid når hun skal fortælle mig hvordan man laver et eller andet. Hun siger at man skal gøre A, B, D... Når jeg så er forbi B kan jeg overhovedet ikke se hvordan jeg skal komme til D. Og så siger hun at det er da klart, jeg har jo ikke gjort C. Nej mor, men du sagde ikke at jeg skulle gøre C... Og så ryster hun på hovedet og siger at det da er indlysende at man skal det. :rulle:

Jaja, det er måske indlysende når man har strikket i henved 50 år, men nu ER jeg lige startet...
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 2. dec 2015, 14:01

Jeg fik lavet min spritstive nisse :D

20151202_140431.jpg

Min mors veninde har bestilt to. Så jeg tænker, at jeg laver en dreng og en pige. Jeg skal bare lige finde ud af, hvordan jeg laver et skørt til pigen.
6
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1340

Indlægaf Sophies-mor » 2. dec 2015, 20:31

Jeg både hækler (nu, har lært det i løbet af det sidste års tid) og strikker (siden jeg var 6 år).
Jeg har lige lært at læse hæklediagrammer, ellers har det været på skrift.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 10. dec 2015, 16:06

Well, hello! :) Jeg er glad for at have opdaget, at der er en strikke/hækle-tråd her, for det var det eneste, jeg savnede fra DD.

Jeg både strikker og hækler og hakker - men jeg er dårlig til at komme i mål med mine projekter. Derfor er denne tråd jo genial; så er der pludselig nogle til at "følge med".

Nu vil jeg lige læse op på tråden. :gogo: Måtte bare lige smide en hilsen.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 10. dec 2015, 16:11

Jeg er forresten glad for at strikke mønstre, snoninger og den slags. Men jeg hader at strikke på strømpepinde, og det er lidt et problem - især hvis jeg strikker noget til mine drenge på knap 4 og godt 1 år. :genert: Mine hænder magter bare ikke de der 5 pinde.... Godt jeg har min gamle farmor til at afslutte uoverskuelige projekter, fx små bluser, for mig. :lol:
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 11. dec 2015, 11:09

Jeg er jo som bekendt i gang med det her mormortæppe. Nu er jeg blevet i tvivl om, hvorvidt den metode jeg bruger til at hækle firkanterne sammen med er den bedste. For mig at se er der 2 måder:
1) Hækle alle firkanter færdige, sætte dem sammen til sidst.
2) Hækle alle firkanter færdige UDOVER den yderste kant. Denne bruges så til at hækle firkanterne sammen løbende.
Jeg er i gang med metode nr. 2, fordi jeg fandt det tidssparende og kanten blev pænere end når jeg brugte metode 1. Men vil det blive et problem i tilfælde af at tæppet trævler op på et tidspunkt? Jeg tænker lappearbejde? Jeg kan simpelthen ikke gennemskue det, men jeg har heller aldrig hæklet et mormortæppe før. :gruble:

For resten er jeg ca. 1/4 af vejen :D

(Og lige så snart jeg hev mit kamera frem forsvandt solen, så velkommen til fesne farver igen :lol: )
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 16. dec 2015, 00:45

Jeg aner intet om mormortæpper, så jeg er ikke meget hjælp desværre.

Jeg har lavet flere nisser (og nu laver jeg ikke flere nisser i år.)

20151211_122923.jpg

Jeg løb desværre tør for tid, men jeg ville have lavet hende ret slutty. Hofteholdere og sorte trusser, tænkte jeg, men det må blive næste år.
4

Tilbage til "Hobby"