Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 733
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10744

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LadyFox » 6. dec 2016, 09:32

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:Jeg er gået igang med at hækle igen - det er ved at være mange år siden.Jeg har aldrig været en ørn til det, og jeg kan mærke jeg er rimelig rusten i det.

Men jeg er ved at lave en gravhund, som nok ikke bliver smuk - men den bliver lavet med masser af kærlighed, er det ikke det vigtigste?

Det er langt det vigtigste! Mit første hæklede dyr - et får - er virkelig grimt, monteringen er helt ad helvede til. Men min niece elsker det!

Jeg har en to årig fyr i tankerne :) Jeg er også overbevist om at lidt skønhedsfejl ikke gør lykken mindre, for en tøjhund.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Smiling_Goat
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9084

Indlægaf Smiling_Goat » 5. jan 2017, 06:51

Jeg er sengeliggende og skal være det noget tid. Jeg vil egentligt godt bruge tiden på at hækle/strikke noget, men jeg kan simpelthen ikke finde på, hvad det skulle være.
Er der nogen, der har nogle ideer? Har set en spændende opskrift eller lignende?

I går fik jeg tiden til at gå med at shoppe, men jeg skal ligge her i minimum 14 dage, så stop mig en eller anden :tie:
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 250
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4134

Indlægaf Mi55y » 5. jan 2017, 07:02

Smiling_Goat skrev:Jeg er sengeliggende og skal være det noget tid. Jeg vil egentligt godt bruge tiden på at hækle/strikke noget, men jeg kan simpelthen ikke finde på, hvad det skulle være.
Er der nogen, der har nogle ideer? Har set en spændende opskrift eller lignende?

I går fik jeg tiden til at gå med at shoppe, men jeg skal ligge her i minimum 14 dage, så stop mig en eller anden :tie:

Klude? Det er relativt hurtige projekter, masser af gentagelser, så man kan se netflix imens og der findes et utal af mønstre, man kan få prøvet af. Samtidig sparer hjemmehæklede klude miljøet for en masse mikroplastik sammenlignet med engangsklude.
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 5. jan 2017, 07:56

Mi55y skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er sengeliggende og skal være det noget tid. Jeg vil egentligt godt bruge tiden på at hækle/strikke noget, men jeg kan simpelthen ikke finde på, hvad det skulle være.

Klude? Det er relativt hurtige projekter, masser af gentagelser, så man kan se netflix imens og der findes et utal af mønstre, man kan få prøvet af. Samtidig sparer hjemmehæklede klude miljøet for en masse mikroplastik sammenlignet med engangsklude.

Tak for forslaget. Jeg bryder mig ikke om strikkede/hæklede klude, men det var ellers et godt bud.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 281
Likede indlæg: 2661

Indlægaf lillebjoern » 5. jan 2017, 08:14

Et tæppe. Det er noget man normalt aldrig gider, men nu har du da tiden :D Ej, for at være serios, så er der virkelig mange flotte mønstre, både hæklede og strikkede. Også i C2C, hvis man er til det.
Senest rettet af lillebjoern 5. jan 2017, 08:15, rettet i alt 1 gang.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 186
Likede indlæg: 1745

Indlægaf Evapeva » 5. jan 2017, 08:15

Jeg er i gang med det her: :love:

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7588&cid=3
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 5. jan 2017, 08:21

Det var da også gode ideer.

Sig endelig til hvis I får flere. Jeg sætter virkelig pris på det :)
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1636

Indlægaf Anne Droid » 5. jan 2017, 08:52

Jeg har lige strikket den her
20161205_110322.jpg

http://garnhimlen.dk/shop/206-strikke-k ... rikke-kit/

Jeg har gang i et tæppeprojekt med strømpegarnrester. Det er i dominostrik. Lige nu ligger det stille fordi jeg mangler rester.
domino.jpg

Tidligere har jeg strikket et sjal af Ruth Sørensen. Hun laver mange fine ting og hendes priser er absolut rimelige. http://ruts.dk/?product=304
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Anne Droid

Indlægaf Anne Droid » 14. jan 2017, 12:42

Ballademager skrev:
Anne Droid skrev:Jeg har lige strikket den her
20161205_110322.jpg

http://garnhimlen.dk/shop/206-strikke-k ... rikke-kit/

Jeg har gang i et tæppeprojekt med strømpegarnrester. Det er i dominostrik. Lige nu ligger det stille fordi jeg mangler rester.
domino.jpg

Tidligere har jeg strikket et sjal af Ruth Sørensen. Hun laver mange fine ting og hendes priser er absolut rimelige. http://ruts.dk/?product=304

Den er godt nok fin. Er det svært at lave? Snoninger er i sig selv ikke så svært, som jeg husker det?

Overvejer selv det her, som jeg synes er ret flot.

Jeg synes snoninger er nemt. Opskriften kunne godt være skrevet bedre.

Det sjal ser fint ud og ser ikke svær ud. Opskrifter fra drops plejer at være nemme at forstå. Ellers har de gode videoer.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jan 2017, 19:20

Jeg har endelig fået lavet et gulvtæppe :D

Gulvtæppe.jpg

Det er helt sikkert ikke det sidste, jeg laver. Det har gjort et lidt halvkedeligt sted i lejligheden mere interessant- og så var det sjovt at lave.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 281
Likede indlæg: 2661

Indlægaf lillebjoern » 22. jan 2017, 20:13

Blev færdig med denne elefant i barselsgave til min veninde. :)
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
ajnaM
Kort karma: 128
Likede indlæg: 2331

Indlægaf ajnaM » 23. jan 2017, 19:18

Lillebror i hjemmestrikket dragt. Ligner lidt en nisse - det er vist tydeligt, at jeg gik i gang i juledagene. :jule:

1.jpg
16
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 250
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4134

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2017, 13:16

Nogen der ved, hvor man kan få en billig garnskål?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Anne Droid

Indlægaf Anne Droid » 27. jan 2017, 23:47

Mi55y skrev:Nogen der ved, hvor man kan få en billig garnskål?

Tiger havde nogen på et tidspunkt. Jeg ved ikke om de stadig har eller hvad de koster.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2489

Indlægaf Filipai » 28. jan 2017, 01:53

Anne Droid skrev:
Mi55y skrev:Nogen der ved, hvor man kan få en billig garnskål?

Tiger havde nogen på et tidspunkt. Jeg ved ikke om de stadig har eller hvad de koster.

De havde i hvert fald i slut december, det er vidst 30 eller 40 jeg gav for den :)
1

Tilbage til "Hobby"