Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 11. sep 2015, 08:13

Ihh altså, når jeg en dag bliver rig skal jeg købe SÅ meget garn. :love:
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 11. sep 2015, 12:59

Suzan skrev:Hvor i Sverige er den butik ? :)

Lindås - en lillebitte flække lidt uden for Emmaboda, somheller ikke er verdens største by. Ligger vel ca. 50 km fra Kalmar.
1
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 11. sep 2015, 13:28

Tak Krølle, jeg er fra tid til anden på de kanter :ivrig:
0
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 11. sep 2015, 15:24

Jeg handler aldrig garn på nettet. Jeg har min lokale pusher i nærområdet. Jeg ville være så ked af, ikke at kunne købe garn i nærheden, så må jeg også æde den lidt højere pris.
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 11. sep 2015, 16:19

Suzan skrev:Tak Krølle, jeg er fra tid til anden på de kanter :ivrig:

Kør mod Lindås fra Emmaboda (du kommer aldrig rigtig ud-ud, det er nærmest en forlængelse af E) - når du drejer til højre fra hovedvejen og umiddelbart efter kører ind i Lindås, ligger butikken et godt dykke nede af gaden på et hjørne på venstre hånd. Det er efter den lille ICA :)
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 11. sep 2015, 18:49

Jeg handler på Island, fordi jeg endnu ikke har fundet en butik, der har deres garn.

Nåh ja, og når man bor i Norge, så skal man lige huske, at der kommer told på :whine:
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 11. sep 2015, 19:12

Jeg har store planer om en tur til Island - hvad kan være bedre end at se naturen fra hesteryg OG købe masser af lækkert garn med hjem? :D
3
Brugeravatar
SonataA

Indlægaf SonataA » 11. sep 2015, 19:18

Min garnpusher er genial, hvad hun ikke umiddelbart har, det skaffer hun - så kan jeg også gramse inden jeg køber.
Men hvor meget billigere er det på Island?
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 11. sep 2015, 20:26

SonataA skrev:Min garnpusher er genial, hvad hun ikke umiddelbart har, det skaffer hun - så kan jeg også gramse inden jeg køber.
Men hvor meget billigere er det på Island?

Det er ca halv pris. Jeg har fundet netbutikker, der har garnet, det er så mindst dobbelt så dyrt, og de har ikke altid alle farverne :)

Dejligt med en garn dame, der er så flink.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 12. sep 2015, 07:55

Jeg har et par gange bestilt på nettet fra en butik i... Ja, nu kan jeg ikke huske hvad den hedder, men jeg mener at det er i Jylland, og jeg bor på Sjælland, så jeg kommer der ikke lige hver dag. :D Priserne er så vidt jeg ved nogenlunde de samme online som i butikken, med mindre selvfølgelig at der er noget udsalg. Hun har et meget godt udvalg af ting som ikke føres hos min lokale garnpusher, så hende har jeg købt hos et par gange. Jeg mødte hende også til håndarbejdsmesse i Rødovre Centrum og hun var bare sååå sød. :)

Ellers har jeg nogle få gange været i Netto og sådan hvis der lige var noget vildt, men mest køber jeg hos min lokale. Jeg har lige opdaget for få dage siden at der ligger en anden garn/strikkebutik bare et par gader væk - jeg har boet her i seks år og jeg har aldrig opdaget den? :stoned: Så jeg må derned og tjekke den ud en dag.

Den lokale er ellers meget god, de er søde og har et godt udvalg, især af alpaka, både rent og gode blandinger, og strømpegarn i flotte farver. Og så har de nogle vidunderlige knapper. :love:

Jeg har også været i den ude på Amager ikke så langt fra Amagerbro St. Rasmilla eller sådan noget? Jeg skulle finde nogle materialer som ikke var uld, fx bomuld og hør, og jeg hørte at de havde en del der, så derfor tog jeg derud. De havde rigtig nok også en masse lækkert, men prisen var lidt over hvad jeg er glad ved, må jeg indrømme.

Og så kommer jeg i ny og næ i City Sycenter i Fiolstræde. De er ret søde derinde, jeg taler ofte med ejeren når jeg går forbi. Men jeg har mest købt pinde, hæklenåle og andre småtterier derinde, for deres garn er tit ret dyrt og udvalget er ikke så stort... Nogle nøgler merino er det dog alligevel blevet til. :)

Mener også at jeg har købt en håndfuld nøgler et eller andet sted i Rødovre Centrum, men jeg kan ikke huske butikkens navn. :gruble: Og nåh ja, så har jeg jo gjort et kup i Kvickly engang, men det er måske ikke så eksotisk et sted at handle garn. :lol:
0
Brugeravatar
SonataA

Indlægaf SonataA » 12. sep 2015, 09:11

Jeg har en eller anden fetish med garn - jeg elsker at strikke i underlige garner. Så har strikket med hund, muskosokse, rensdyr og kamel - ikke alt var lige fikst at strikke med. Men var ret begejstret for hunde-ulden.
2
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3128

Indlægaf Rakel » 12. sep 2015, 09:40

Kattefjæs skrev:
Jeg har kun rester nok til sådan noget af meget tynd, ren bomuld, men det skal jo helst være noget lækker, blød uld.... :gruble: Meh!

Til min yngste fik vi et babytæppe i bomuld og det har vi været rigtig glade for :)

Jeg har strikket tæpper i merinould og uld/silke, men det har fungeret fint med det her i bomuld i praksis.
1
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 12. sep 2015, 10:03

SonataA skrev:Jeg har en eller anden fetish med garn - jeg elsker at strikke i underlige garner. Så har strikket med hund, muskosokse, rensdyr og kamel - ikke alt var lige fikst at strikke med. Men var ret begejstret for hunde-ulden.

Moskus er ret blødt, og ret varmt, ikke?
0
Brugeravatar
SonataA

Indlægaf SonataA » 12. sep 2015, 11:06

Planten skrev:
SonataA skrev:Jeg har en eller anden fetish med garn - jeg elsker at strikke i underlige garner. Så har strikket med hund, muskosokse, rensdyr og kamel - ikke alt var lige fikst at strikke med. Men var ret begejstret for hunde-ulden.

Jo, men syntes også det var ret tungt. Strikkede vanter og hue, så det var ikke store projekter. Men ja, det var ret tungt.
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 12. sep 2015, 14:17

SonataA skrev:
Planten skrev:

Jo, men syntes også det var ret tungt. Strikkede vanter og hue, så det var ikke store projekter. Men ja, det var ret tungt.

Og dyrt vel egentlig også?
0

Tilbage til "Hobby"