Er der andre som strikker og hækler? :)

Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Rakel » 29. sep 2015, 14:51

Kattefjæs skrev:
vibbsen skrev:
Uhhhh....Så er det jeg får helt vildt meget lyst til at få et barn mere. Helst en pige. Bare for at kunne strikke en masse nuttet babydims til hende....

Meeen jeg må nok nøjes med Hendes Kongelige Højhed......Er blevet enig med mig selv om at nu er tæppet snart bredt nok....Så jeg strikker den nuværende bane færdig og så skal det monteres.....Så kan man jo altid lave et mere i nogen andre farver :genert:

Det forstår jeg godt!!

Jeg har først lige lært babystrik for nylig. Jeg har i familien en pige på fire, dreng på fire, pige på seks, dreng på syv, og nu lille babydreng. Så der er en del at vælge imellem, men jeg kunne i al hemmelighed godt tænke mig at nogen fik en lille babypige, for der er bare så mange fine ting man kan lave.... :love: Meeeen min nye nevø skal nok blive klædt godt på fra top til tå i alt muligt lækkert. Jeg har allerede lavet tøj til de første par måneder. Jeg skal nok have lavet nogle flere huer.

Men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig orker at lave strømper til baby. De er alt for små og så vokser de jo lynhurtigt ud af dem.... :gruble:

Et fjernt familiemedlem fik en babypige for et par måneder siden, men de er typerne som kun vil have mærketøj og mode, og de rynker på næsen af hjemmestrik, så dem gider jeg altså ikke lave ting til. Min overbo er alene med sin pige som fylder tre snart, og hun har ikke det store netværk og heller ikke nogen som strikker til sig, så jeg er gået i gang med nogle ting til hende, og det tror jeg at de begge bliver glade for.

Men åååh.... Sådan en lillebitte babypige.....! :lun:

Babyer ligger jo ned, så det gør ikke noget, at sokkerne er lidt store. Jeg har strikket sokker til børnene også som babyer og de er ikke spurtet ud af dem. I ribstrik giver de sig også bedre - er min erfaring.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 29. sep 2015, 19:21

Åh, kender i det, når man har gang i for mange projekter? Jeg er ved at strikke en trøje og er ved anden strømpen i to par strømper og har også en hue på en rundpind. Og der ligger garn til to tykkere sweatre :D heldigvis er vejret ikke til fjelltur lige i denne uge og jeg har fri i weekenden, så måske får jeg noget færdig? :lol:
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 29. sep 2015, 19:33

Åh ja... Jeg har to huer og en trøje i gang nu, og så mangler jeg strømpe nr. 2 i et par jeg skal have færdigt snart.

Nåh ja, og så er der et barnevognstæppe og et køkkenhåndklæde i gang også.

Og så er der to trøjer mere på venteliste (skal lige have frigjort pindene)... :rulle:
1
Sigga
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Indlægaf Sigga » 5. okt 2015, 18:13

Lige en tråd for mig.

Jeg strikker rigtig meget. Og har garn liggende for flere tusinde kroner :genert:

Lige nu har jeg gang i 2 projekter. En trøje til min mand og en trøje til en bekendt.
0
Lumin
Kort karma: 1
Likede indlæg: 15

Indlægaf Lumin » 9. okt 2015, 10:19

jeg har lige lavet mit første stykke tøj færdigt - jeg er sådan en som er i gang med tusinde udfærdige projekter nemlig :fløjt:

Skøn jakke i vævestrik i islandsk uld, en tyk og tynd kvalitet :love:

Billede
12
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. okt 2015, 10:56

I er så dygtige! Jeg er misundelig.

Jeg bestod kun sykørekortet, fordi min lærer fik medlidenhed med mig.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 9. okt 2015, 11:20

Ado skrev:I er så dygtige! Jeg er misundelig.

Jeg bestod kun sykørekortet, fordi min lærer fik medlidenhed med mig.

Amatør! Jeg fik Christina til at tage det for mig, mod at jeg lavede nogle af hendes lektier. :-D
I dag betaler 75 kr jeg eneste hver gang jeg skal have lagt bukser op, ih hvor var jeg smart! :sarkasme:
2
Lumin
Kort karma: 1
Likede indlæg: 15

Indlægaf Lumin » 9. okt 2015, 12:01

polavyk skrev:Jeg er lige gået igang med en pagodehat - strikkekit fra Christel Seyfarth.http://www.christel-seyfarthwebshop.dk/ ... ulsvarmere

Garnet smitter af og lugter ubehageligt. Og jeg har strikket 1 cm! Men jeg er da spændt på resulatet.

Du kan med fordel starte forfra og så vaske garnet inden. Det er spindeolien du kan lugte, og det er særlig slemt i christels garn
0
Linda2062
Kort karma: 3
Likede indlæg: 189

Indlægaf Linda2062 » 11. okt 2015, 06:49

Lumin skrev:jeg har lige lavet mit første stykke tøj færdigt - jeg er sådan en som er i gang med tusinde udfærdige projekter nemlig :fløjt:

Skøn jakke i vævestrik i islandsk uld, en tyk og tynd kvalitet :love:

Billede

Wok den er flot :ivrig:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 11. okt 2015, 15:49

Ejjjj jeg har ikke rigtig fået strikket de sidste par uger. I sidste uge havde jeg for meget jeg skulle nå og i denne uge er jeg på studietur, og der har bare ikke været tid til det. Jeg er så langt bagude med så mange ting. D:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 11. okt 2015, 17:13

Jeg vil da også gerne vise, hvad jeg har lavet. Jeg har ikke gjort det så længe, men jeg synes, det er meget sjovt, at kaste mig ud i nye opskrifter - man lærer virkelig meget, virkelig hurtigt, synes jeg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 11. okt 2015, 17:26

polavyk skrev:Du kan med fordel starte forfra og så vaske garnet inden. Det er spindeolien du kan lugte, og det er særlig slemt i christels garn

Jeg kan slet ikke gennemskue, hvordan jeg ville skulle vaske garn? :forvirret:

Bare det ikke smitter af, når jeg skal vaske det færdige resultat?- Jeg orker ikke at starte forfra nu.

I en nylonstrømpe med garnnøglet og så bind en knude. Læag det i varmt vand med lidt sulfo og lad det køle, skyl et par gange i koldt vand og så i varmt vand med en uldvask, skyl og tør.

Har du strikket med flere farver nu? Ellers vask det du har strikket og så vask resten af garnet og så strik færid
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 11. okt 2015, 17:31

^ Det der quote vil slet ikke, men jeg har set min kones halvfærdige produkter i vasken adskillege gange pga. spindeolie. Resultatet bliver altid rigtig godt, selv om vaskemetoden er noget alternativ og jeg har undret mig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9235

Indlægaf Fru Sunshine » 11. okt 2015, 20:50

Jeg får sådan en lyst til at forsøge igen, når jeg kigger i tråden, men sådan et strikkekit er godt nok dyrt, når risikoen for, at jeg fucker det hele op, er pænt stor. Og jeg skulle jo også have en pom-pom.
http://www.christel-seyfarthwebshop.dk/ ... r-tweed-ny
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 988

Indlægaf Anne Droid » 12. okt 2015, 05:55

Fru Sunshine skrev:Jeg får sådan en lyst til at forsøge igen, når jeg kigger i tråden, men sådan et strikkekit er godt nok dyrt, når risikoen for, at jeg fucker det hele op, er pænt stor. Og jeg skulle jo også have en pom-pom.
http://www.christel-seyfarthwebshop.dk/ ... r-tweed-ny

Du kan gå på garnstudio.com og søge efter hueopskrifter. Opskrifterne er gratis og garnet burde du kunne finde noget billigere end hos Seyfarth.
1
My hovercraft is full of eels

Tilbage til "Hobby"