Kendt men ingen venner

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
sol
Likede indlæg: 268

Kendt men ingen venner

Indlægaf sol » 11. jun 2016, 12:38

Jeg synes ofte jeg bemærker at danske kendisser og semikendisser gerne reklamerer med, hvor gode venner de er.
De får det ihvertfald til at se sådan ud. Men flere gange har jeg også set at en af kendisserne så render ind i en dårlig periode og så virker det som om de slet ikke får støtte.
Felks kan jeg pt se at en kendis nyfødte ligger og kæmper for livet, og imens bemærker jeg at veninderne fester og ligger fjol op på de sociale medier. Altså hvis man er så gode venner så er man der da for hinanden? altså hvis en af min venindes kære var i livsfare, så ville jeg nok ikke samme dag smide al mulig fjol op somom jeg var total ligeglad og upåvirket af min venindes følelser?
Ved ikke om det bare er mig, synes bare det er underligt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4285

Re: Kendt men ingen venner

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2016, 13:35

Jeg kan ikke se, at de to ting udelukker hinanden. Især for skuespillere er det jo en del af deres arbejde at troppe op til fx premierer og se ud som om, de har det godt, så de kan tiltrække omtale. De kan jo dårligt står og fortælle Se og Hør, at *indsæt navn på anden kendis* har et barn, der kæmper for livet.

Hvad angår Facebook, så tvivler jeg på, at veninden i krise tager det ilde op, at andre veninder poster festbilleder. Det er jo deres liv på det tidspunkt. Når man "kun" er veninde, kan man trods alt ikke være der hele tiden, og så er det selvfølgelig okay, at deres liv går videre som altid. Når man passer på andre, der er i krise, er det vigtigt, at man også sørger for at tanke sine egne depoter op.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 11. jun 2016, 14:04

Facebook er teater. Man kan ikke udlede noget som helst om virkeligheden fra Facebook.
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3427

Indlægaf dgd2007 » 11. jun 2016, 14:14

Jeg er enig i, at man ikke behøver stille livet på stand-by, fordi en veninde har et sygt barn.

Men Solen kan jo sagtens have en pointe alligevel i, at nogle af de omtalte venskaber måske mere er til pynt.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5896

Indlægaf Dikus » 12. jun 2016, 02:57

dgd2007 skrev:Jeg er enig i, at man ikke behøver stille livet på stand-by, fordi en veninde har et sygt barn.

Men Solen kan jo sagtens have en pointe alligevel i, at nogle af de omtalte venskaber måske mere er til pynt.

Min oplevelse er, der er mange professionelle venskaber. Som en tæt og god kollega.
1

Tilbage til "Åbent forum"