Ih for helvede :(

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Ih for helvede :(

Indlægaf Firebird » 11. jun 2016, 17:56

Hvilken lufthavn bor han i nærheden af? Jeg skal bruge de tre bogstaver lufthavenen har. CPH = Copenhagen. LAX = Los Angeles. Det er den kode jeg har brug for.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 11. jun 2016, 18:05

Hunkat skrev:Tak for de søde ord, det er rart at have debatten til at læsse af på. En af mine nærmeste venner er netop blevet single og min søster skal formenligt skilles fra sin mand så det er lidt op af bakke med støtte fra baglandet (læs: de ville sikkert gerne lytte men der føles lidt som klynk i den givne kontekst).

Jeg har netop accepteret et barselsvikariat når min stilling udløber til efteråret så selvom jeg selvfølgelig kan holde ferie som normalt så er orlov eller længere rejser et stykke ude i fremtiden, og så er der lige det med pengene. Et af kravene til familiesammenføring er at jeg har 1)50.000 kr i banken og 2) mit eget sted at bo, som takket være den nye lov om boliglån kræver 5% egenkapital per mio.

Det kan være jeg skal begynde at spille lotto snart :D

Hvad med arbejdsopholdstilladelse? Hvis din mand finder et job så er det langt enklere med tilladelser osv. Det var sådan jeg og min kæreste gjorde i sin tid. Familiesammenføring er latterligt restriktivt.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 11. jun 2016, 18:14

billiebean skrev:
Hunkat skrev:Tak for de søde ord, det er rart at have debatten til at læsse af på. En af mine nærmeste venner er netop blevet single og min søster skal formenligt skilles fra sin mand så det er lidt op af bakke med støtte fra baglandet (læs: de ville sikkert gerne lytte men der føles lidt som klynk i den givne kontekst).

Jeg har netop accepteret et barselsvikariat når min stilling udløber til efteråret så selvom jeg selvfølgelig kan holde ferie som normalt så er orlov eller længere rejser et stykke ude i fremtiden, og så er der lige det med pengene. Et af kravene til familiesammenføring er at jeg har 1)50.000 kr i banken og 2) mit eget sted at bo, som takket være den nye lov om boliglån kræver 5% egenkapital per mio.

Hvad med arbejdsopholdstilladelse? Hvis din mand finder et job så er det langt enklere med tilladelser osv. Det var sådan jeg og min kæreste gjorde i sin tid. Familiesammenføring er latterligt restriktivt.

Hvis vi overhovedet kan, så springer vi over familiesammenføring og går direkte til permanent ophold. Er simpelthen så arrig og rasende over de regler, der er ifht sammenføring.

Men det er virkelig ikke sjovt med langdistance i måneds
vis - godt Skype, whatsapp osv. eksisterer <3
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 12. jun 2016, 00:31

:kram:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 12. jun 2016, 05:20

Hunkat skrev:
Ballademager skrev:

Skal man seriøst have en ejerbolig for at kunne få familiesammenføring? Eller misforstår jeg noget?

Nej, det skal man ikke men i forhold til den dokumentation man skal stille til rådighed er det langt nemmere hvis man ejer. En lejebolig skal du være i besiddelse af min. 2 års kontrakt fra sammenføringen søges (eller godkendes, kan jeg ikke lige huske) så reelt skal den være tidsubegrænset + et krav om størrelse som gør at man nemt ender over 10.000 kr/m i husleje.
.

Ok. Sikke nogle åndsvage regler. Det danske system gør mig af og til lidt træt, når det rammer på den måde. Har desværre ingen gode råd, men jeg er sikker på, at du finder styrken til at komme igennem det :ae:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Forhold og sex"