Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf kidkomb » 25. apr 2016, 21:00

avdotja skrev:Altså jeg må indrømme at jeg ikke forstår jeres fokus på forlovelsesringen? Når man tager hans generelle opførelse i betragtning, er der så vitterlig nogen der tror at det ville have ændret noget hvis hun havde afleveret den? Manden kræver jo selv fødselsdagsgaver tilbage som, på trods af at de blev givet før der var nogen der snakkede om hverken forlovelse eller ægteskab, selvfølgelig blev givet under den forudsætning at hun ville gifte sig med ham :rulle:

Han har jo aldrig været medejer af hendes firma. Han bestak Auras daværende advokat til at afsætte Aura som direktør, hvorefter advokaten indsatte selv i stedet (ved en generalforsamling, som Aura ikke var indkaldt til), og sjovt nok var hans første handling at overføre kontrollen over selskabet til fonden Lismore der hører hjemme på British Virgin Islands (og gæt hvem der styrerr den). Derefter har firmaet stævnet Aura for at plyndre det. Hun blev med andre ord, stævnet af det firma hun selv er eneejer af, for uberettiget at trække penge ud (stadigvæk af det firma hun er eneejer af).

Jeg forstår slet ikke at det er lovligt at opføre sig sådan. Det er det nok eller ikke, men når charmetrolden Janus Friis har 13 advokater, fra 6 forskellige kontorer i 4 forskellige lande til at tage kampen, så handler det ikke om at have ret, men om at få få hende kørt fallit inden der overhovedet bliver taget stilling til det.

Hvordan ved vi det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 25. apr 2016, 21:25

Mani skrev:
avdotja skrev:Altså jeg må indrømme at jeg ikke forstår jeres fokus på forlovelsesringen? Når man tager hans generelle opførelse i betragtning, er der så vitterlig nogen der tror at det ville have ændret noget hvis hun havde afleveret den? Manden kræver jo selv fødselsdagsgaver tilbage som, på trods af at de blev givet før der var nogen der snakkede om hverken forlovelse eller ægteskab, selvfølgelig blev givet under den forudsætning at hun ville gifte sig med ham :rulle:
Det er jo ikke sikkert han havde krævet fødselsdagsgaverne retur, hvis hun havde afleveret forlovelsesringen.

Vi aner jo ikke hvad der er sket mellem dem - så jeg synes sgu det er sært at dømme ham som en magtliderlig nar eller hende som en grisk utro kælling på baggrund af sladderblade & artikler.

Diverse rygter om utroskab, ekstra kærester og den slags er ganske rigtig sladder som måske/måske ikke er sandt. Men alle de retslige tvister er der jo ikke tvivl om. Uanset hvad hun har gjort, så kan man ikke tillade sig at ødelægge folks liv på den måde, så jo - det synes jeg faktisk godt man kan.
1
avdotja

Indlægaf avdotja » 25. apr 2016, 21:34

kidkomb skrev:

Han har jo aldrig været medejer af hendes firma. Han bestak Auras daværende advokat til at afsætte Aura som direktør, hvorefter advokaten indsatte selv i stedet (ved en generalforsamling, som Aura ikke var indkaldt til), og sjovt nok var hans første handling at overføre kontrollen over selskabet til fonden Lismore der hører hjemme på British Virgin Islands (og gæt hvem der styrerr den). Derefter har firmaet stævnet Aura for at plyndre det. Hun blev med andre ord, stævnet af det firma hun selv er eneejer af, for uberettiget at trække penge ud (stadigvæk af det firma hun er eneejer af).

Jeg forstår slet ikke at det er lovligt at opføre sig sådan. Det er det nok eller ikke, men når charmetrolden Janus Friis har 13 advokater, fra 6 forskellige kontorer i 4 forskellige lande til at tage kampen, så handler det ikke om at have ret, men om at få få hende kørt fallit inden der overhovedet bliver taget stilling til det.

Hvordan ved vi det?

http://www.bt.dk/kendte/aura-tynget-af- ... ardaer-eks

Forløbet er vist også mere eller mindre dokumenteret i Erhvervs- og selskabsstyrelsen dokumenter (hvis man ellers ved hvor man skal lede, jeg gør ikke). At Janus Friis bestak Auras daværende advokat er dog min egen slutning. Men jeg tvivler på at en advokat ville røvrende sin klient på den måde uden at få noget økonomisk ud af det :)
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 26. apr 2016, 05:50

avdotja skrev:
Mani skrev:
Det er jo ikke sikkert han havde krævet fødselsdagsgaverne retur, hvis hun havde afleveret forlovelsesringen.

Vi aner jo ikke hvad der er sket mellem dem - så jeg synes sgu det er sært at dømme ham som en magtliderlig nar eller hende som en grisk utro kælling på baggrund af sladderblade & artikler.

Diverse rygter om utroskab, ekstra kærester og den slags er ganske rigtig sladder som måske/måske ikke er sandt. Men alle de retslige tvister er der jo ikke tvivl om. Uanset hvad hun har gjort, så kan man ikke tillade sig at ødelægge folks liv på den måde, så jo - det synes jeg faktisk godt man kan.

Du skriver jo selv, at du har gætte dig frem til det med bestikkelse - jeg synes ærlig talt det er temmelig langt ude at sidde og gætte om den slags. Der kunne jo også være andre grunde til advokaten handlede som h*n gjorde - grunde, som ikke er offentlige.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
avdotja

Indlægaf avdotja » 26. apr 2016, 17:43

Mani skrev:
avdotja skrev:
Mani skrev:

Du skriver jo selv, at du har gætte dig frem til det med bestikkelse - jeg synes ærlig talt det er temmelig langt ude at sidde og gætte om den slags. Der kunne jo også være andre grunde til advokaten handlede som h*n gjorde - grunde, som ikke er offentlige.

Jeg hører gerne om mulige grunde, hvis du har et eller flere bud. Mig bekendt må en advokat nemlig ikke handle i direkte modstrid med sin klients interesser.
3
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 26. apr 2016, 20:07

avdotja skrev:Jeg hører gerne om mulige grunde, hvis du har et eller flere bud. Mig bekendt må en advokat nemlig ikke handle i direkte modstrid med sin klients interesser.

Nå ja, men så har h*n da helt sikkert taget mod bestikkelse :sarkasme:

Jeg aner ikke hvad der er foregået og ville ikke sidde her og gætte. Det er sådan set gætteriet jeg var imod fra starten af.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 29. apr 2016, 21:08

Nu uddybes der fra Janus Friis' side: http://www.business.dk/navne/nu-svarer- ... skaeresten
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 29. apr 2016, 22:57

Jeg elsker at hendes selskab hedder No Hustlers, når hun nu har lånt 15mio,som hun påstår at hun ikke har lånt :stoned:
4
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 30. apr 2016, 07:25

kidkomb skrev:Jeg elsker at hendes selskab hedder No Hustlers, når hun nu har lånt 15mio,som hun påstår at hun ikke har lånt :stoned:

Hvis hun da HAR lånt dem. Der er vist ikke enighed om det.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 30. apr 2016, 08:09

Mulan skrev:
kidkomb skrev:Jeg elsker at hendes selskab hedder No Hustlers, når hun nu har lånt 15mio,som hun påstår at hun ikke har lånt :stoned:

Du ødelægger totalt min joke lige nu!
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 30. apr 2016, 08:10

kidkomb skrev:
Mulan skrev:

Du ødelægger totalt min joke lige nu!

I aim to cheese. :D
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6732

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2016, 11:08

http://www.bt.dk/kendte/skype-milliarda ... ud-til-ham

Nu vil hun gerne aflevere ringen, hvis han betaler hendes advokatregninger, eller er det mon advokaten som er bekymret for om han bliver betalt :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 27. maj 2016, 20:32

Jeg er helt sikkert fuld af fordomme og alt muligt andet grimt, men hvis nogen lånte penge af mig til at oprette et firma de så valgte at kalde no hustlers... Så ville jeg sq blive noget bekymret.

Det er bare ikke rigtig godt på en eller måde,det stinker urimeligvis virkelig uheldigt.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5027

Indlægaf Aima » 10. jun 2016, 09:24

Hun har udgivet ny sang i dag, så der må vel være sket et eller andet, for var det ikke noget med at han også forhindrede hende i dét?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 19. jun 2016, 01:22

Hun har oprettet et nyt selskab hvor hun har udgivet det fra, men det er jo ikke noget man bare kan gøre så der må være en risiko for det skaffer hende en sag mere på halsen, det ville det gøre normalt men det kommer an på hvad der er af papirer mellem hende selv og det selskab hun ihvertfald tidligere var eneejer af.
Foruden risikoen for at skattevæsenet kommer efter hende, det der med at gå konkurs og oprette et nyt firma hvor man tager værdierne med til mås jo ikke bare gøre.
0

Tilbage til "Forhold og sex"