Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6823

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf Wizzze » 14. okt 2016, 20:17

Nu fortæller Janus Friis om baggrunden for al balladen, altså i følge ham
http://www.business.dk/oekonomi/skype-m ... en-om-ting
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4456

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. okt 2016, 20:43

Wizzze skrev:Nu fortæller Janus Friis om baggrunden for al balladen, altså i følge ham

Kan godt lide de billeder de har fundet og sat op mod hinanden. Det ser slet ikke ud om om hun tænker "nååå lille pus da" på det billede :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. okt 2016, 20:53

Det kunne næsten være morsomt at se afgjort i et af de der "judge Judy"-agtige programmer, de har derovre.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 15. okt 2016, 06:23

Wizzze skrev:Nu fortæller Janus Friis om baggrunden for al balladen, altså i følge ham

Fatter ikke de gider blive ved udtale sig offentligt.

Det er meget de ikke fatter, at vi er skide ligeglade med deres catfight.
1
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2016, 06:47

Jeg synes det er synd for ham, at han er blevet så såret over deres brud. Men jeg synes det er endnu mere synd, at han ikke har noget familie eller venner der kan sige "Janus, stop nu dig selv."
6
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 15. okt 2016, 07:15

Hvis det der står i linket er korrekt, kan jeg egentlig godt forstå at manden er vred. Hun har ikke alene været sammen med andre (flere andre) da han troede at de var forlovet. Hun er også skredet med alt indboet (som sikkert har været en del værd) i det hus de boede i.

Hun har simpelthen opført sig grimt, grådigt og beregnende. Hvis hun så ydermere, prøver at forsvare det ved at lyve og stille ham i et dårligt lys, så kan jeg sagtens forestille mig at han føler sig provokeret og arrig.

Fordi hun er sammen med en der er meget rig, er det jo ikke en undskyldning for at bare at rage til sig.
Havde hun haft, bare en smule moral, havde hun smidt ringen på sofabordet og kun taget sine egne ting med sig da hun skred.

Stadig forudsat, at det han siger er korrekt.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2016, 07:57

Det her er jo påstand mod påstand, så vi kan dårligt vurdere, hvad sandheden er, men ærligt talt, så vinder han jo ikke noget økonomisk ved det, så jeg er nok tilbøjelig til at tro, at sandheden ligger et sted midt imellem deres versioner med et pænt sving til hans side.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10345

Indlægaf icelady » 15. okt 2016, 08:38

"Det her handler ikke om følelser."

Okay, hvad handler det så ellers om? Han føler sig trådt på i stor stil, hvilket jeg godt kan forstå, hvis det han siger er sandt.

Problemet er jo, at vi ikke aner hvad der er op og ned i sagen; ergo fremstår han bare som en forsmået mand.

Især, når han ellers er så ekstremt tilknappet og lukket, men lige i denne sag er han åbenmundet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 15. okt 2016, 08:57

icelady skrev:"Det her handler ikke om følelser."

Okay, hvad handler det så ellers om? Han føler sig trådt på i stor stil, hvilket jeg godt kan forstå, hvis det han siger er sandt.

Problemet er jo, at vi ikke aner hvad der er op og ned i sagen; ergo fremstår han bare som en forsmået mand.

Især, når han ellers er så ekstremt tilknappet og lukket, men lige i denne sag er han åbenmundet.

Mon ikke det handler om, at han ikke vil finde sig i de løgne han mener at hun (via sin advokat) lukker ud, og som fremstiller ham som en eller anden syg gnier?

Jeg synes heller ikke rigtig, at hendes advokats forklaring hænger sammen, i forbindelse med den ekstremt dyre ring. Han indrømmer (advokaten) at "Jo. De var forlovet", Men samtidigt siger han, at hun på spørgsmålet om at gifte sig, skulle have sagt "måske", hvilket i hendes verden (ifølge advokaten) var ensbetydende med 'Nej'. Men hvorfor har hun så taget imod en specielt fremstillet ring, lavet kun til hende som kostede en masse millioner? Hvorfor er hun blevet boende i et dyrt hus, som han har købt, hvorfor har hun taget imod de penge det har kostet at lade hende udgive musik og prøve at slå igennem som sanger i USA? - og samtidigt er gået i seng med diverse andre?

Hun lyder som noget af en golddigger i mine ører. Og det understøttes vel også af hendes handlinger, da hun gafler hele indboet, bilen osv og sælger det og nu gerne vil hygge sig med de mange millioner som ringen var værd, og samtidigt hænger ham ud i et lidet flatterende lys.
Jeg tror heller ikke at det handler om penge for ham. Jeg tror snarere at han er pisse arrig over at være blevet røvrendt.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 15. okt 2016, 15:15

Hvis det er sandt at hun har solgt hans ting i forbindelse med bruddet, så forstår jeg ikke hvorfor han sagsøger hende for stort set alt han kan komme i tanke om men ikke tømning af hjemmet :forvirret: Det lyder ellers som en oplagt sag (hvormed det adskiller sig fra samtlige af hans andre "sager" hvor det stik modsatte gør sig gældende); ikke bare som et privat søgsmål, men noget der rent faktisk kan meldes til politiet.
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 15. okt 2016, 15:21

og så forstår jeg stadigvæk ikke hvordan det kan være kommet i stand at hun har skrevet under på en tavshedserklæring som forbyder hende at udtale sig om bruddet, mens han tilsyneladende kan snakke om det som han lyster. Plejer den slags ikke at være gensidige?
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. okt 2016, 16:21

avdotja skrev:og så forstår jeg stadigvæk ikke hvordan det kan være kommet i stand at hun har skrevet under på en tavshedserklæring som forbyder hende at udtale sig om bruddet, mens han tilsyneladende kan snakke om det som han lyster. Plejer den slags ikke at være gensidige?

Nej.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1315

Indlægaf hotlips » 24. nov 2016, 07:10

Så er hun i retten, sagsøgt af Kenneth bager som vil have penge han også mener sig snydt for, han har sagt i retten for et par dage siden at hun er meget udspekuleret og med vilje skriver under forskelligt hver gang og så forsøger at hævde at det ikke gælder bagefter.

Kenneth bager har været med siden starten af firserne og jeg kan ikke huske han hævdet mærkelige ting om andre før.

Det er jo en ret vild påstand men det minder om det der med at hun prøver at påstå at hun ikke rigtigt havde sagt ja til at blive gift og at hun også i Friis sagen hævder hun ikke har skrevet under.
0
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 410

Indlægaf TheAuthor » 25. nov 2016, 11:05

Nu er en forlovelsesring jo anderledes fra andre gaver. Den gives med henblik på ægteskab. Når så man daffer af som Aura, så har man sagt nej til ægteskabet og dermed også forlovelsesringen og det, den symboliserer.
1
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 25. nov 2016, 11:15

Jeg kan måske forstå at men afleverer en forlovelsesring tilbage, når man ikke får gennemført det. Andet vil jeg i udgangspunktet antage som foræringer/gaver. Jeg synes lidt at man tilbyder en ring, og denne så kan accepteres under de forhold som ringen nu engang har. Gennemføre man ikke, så returnerer man ringen.

Jeg mener dog ikke at man returnerer en bryllupsring, hvis man f.eks. bliver skilt. (Måske hvis vi taler om kolde fødder på selve dagen.)
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Forhold og sex"