Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. sep 2015, 09:01

Det der med at skulle betale noget tilbage, er fesent.

Smykker og lejlighed havde jeg afgivet ganske frivilligt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1150
Likede indlæg: 6748

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2015, 09:09

Akehurst2 skrev:Helt enig med jer andre - arvestykker med affektionsværdi afleveres tilbage, alt andet, der må giver rende og hoppe.

Jeg meddelte min mand meget direkte, at han ikke skulle regne med at få ringen tilbage igen nogensinde. My precious :love: Om jeg så ville gå med den hvis vi havde et grimt brud er så noget andet. Lige nu kan jeg slet ikke forestille mig ikke at gå med den, men om ikke andet kunne jeg da sælge den. Men den er i hvert fald min. Minminmin!

Hej Gollum
Billede

:D
3
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 09:12

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:Helt enig med jer andre - arvestykker med affektionsværdi afleveres tilbage, alt andet, der må giver rende og hoppe.

Jeg meddelte min mand meget direkte, at han ikke skulle regne med at få ringen tilbage igen nogensinde. My precious :love: Om jeg så ville gå med den hvis vi havde et grimt brud er så noget andet. Lige nu kan jeg slet ikke forestille mig ikke at gå med den, men om ikke andet kunne jeg da sælge den. Men den er i hvert fald min. Minminmin!

Hej Gollum
Billede

:D

Gollum virker nærmest lidt indifferent i forhold til ringen når man sammenligner med mig og min forlovelsesring :-D
8
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11709

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. sep 2015, 09:42

Yes, det er mega fesent.
Jeg tænkte lidt over, hvordan han overhovedet kunne få den ide at forlange det tilbage. Mit eneste indfald er, at han var stødt på et brev hun havde skrevet til en veninde, hvor hun tilstod at hun kun gad ham fordi han var rig. Selv dét er måske ikke nok til at gide retssag og alt det negativitet.

Jeg har selv kærestet med en tidligere i år som gav mig mange gaver. Jeg overvejer om jeg skal sende ham koncertbillet og gavekort og et par andre småting tilbage igen nu hvor vi ikke længere er på talefod. Havde han forlangt det tilbage havde jeg hovedrystende sendt det, og bare tænkt mit.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 1. sep 2015, 10:16

Han er smålig, hun er smålig... Eller barnlige.
Jeg kan ikke se, at den ene skulle være bedre end den anden.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 1. sep 2015, 12:09

Jeg begriber altså ikke, hvorfor hun vil beholde de ting, hvis det ikke er for profitten. I så fald synes jeg, at hun er lige så grisk som ham.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 1. sep 2015, 12:21

Jeg tænker umiddelbart, at hun ganske enkelt har pisset ham så meget af, at han ikke kan unde hende noget. Det her tror jeg overhovedet ikke handler om penge og smålighed, jeg tror, det handler om følelser. Forsmåethed, bitterhed og nag, simpelthen, og jeg tror, han er så ramt, at han ville putte hende i det dér jordfaldshul, hvis han kunne. Det kan han ikke, men han kan så gøre sit til, at hun ikke skal have fornøjelse af de ting, han forærede hende, da de var kærester.

Så vidt jeg har forstået, påstår han, hun har opført sig som en skøge, mens de har været sammen. Hans argument for at kræve forlovelsesring mm. tilbage er, at det ikke var givet på de præmisser, der så først senere gik op for ham. Han har foræret damen gaver for flere millioner i den overbevisning at hun var både tro og loyal, men iflg. ham viste det sig senere, at det ikke var tilfældet.

Umiddelbart er det jo nemt nok at dømme ham som en smålig idiot, men det tror jeg ikke, han er, jeg tror, han er forsmået på en måde der gør, at det trigger hans retfærdighedssans at kvinden der, iflg. hans udsagn, bedrog ham og tog røven følelsesmæssigt på ham, fortsat skal have glæde og fornøjelse af noget, der har været på hans bekostning.

Jeg er i udgangspunktet af den holdning, at en gave er en gave, og at det er giverens eget ansvar at vurdere hvorvidt gaven gives på rette præmisser, når det er sagt kan jeg bare godt forstå, hvorfor det kan prikke til noget, hvis man føler sig snydt og bedraget og også, hvorfor man handler på det i tilfælde af, at man har muligheden.
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 1. sep 2015, 14:15

Jeg er helt enig, en gave er en gave. Men hvis der er sket det han påstår, så er det klart at præmissen er en anden end at han er en smålig tåbe. Det er jo temmelige grove ting hun har gjort imod ham hvis det er rigtigt og så forstår jeg da virkelig godt at han reagerer som han gør.

Nedenstående stod ikke nogle steder da jeg oprettede tråden.

"»Efter hans bedste overbevisning underkendte Dione sin forlovelse med Friis udtrykkeligt og stiltiende ved blandt andet at have flere affærer og seksuelle møder med andre mænd uden Friis vidste det. Faktisk havde Dione efter hans bedste overbevisning en hemmelig affære med en anden mand, som hun anså for at være sin kæreste i det meste af 2014,« står der et andet sted i dokumentet."
3
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8379
Kontakt:

Indlægaf Ado » 1. sep 2015, 15:14

Gaver er gaver. Når det er sagt, er der selvfølgelig tilfælde, hvor der ligger mere bag, som andre ikke kender til. Så jo, der er da undtagelser.

Min eks. var ret smålig. Vi havde et fredeligt brud uden råben og skrigen. Men han nakkede da lige en masse gaver, han havde givet mig. Vupti - ned i flyttekasserne.
Og så ville han have en ca. dato på, hvornår jeg stoppede med at elske ham. For "hvis det var før han gav mig computeren, ville han have den med". :D
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 1. sep 2015, 16:01

Jeg har en ven, der mødte en kvinde. Hun havde et hus, han havde en lejlighed og en kæmpe opsparing. De blev kærester og han flyttede ind hos hende, betalte halvdelen af alle udgifter, men købte ikke andel i huset.
Huset trængte til en overhaling, så det fik den i allerhøjeste grad, bl.a. blev der bygget overetage og udskiftet både køkken og bad. Planen var, at min ven skulle købe halvdelen af huset, men det hastede ikke med at få det på plads, de elskede jo hinanden højt, der var jo tillid og sådan.

To år efter, de havde mødt hinanden, stod han uden hjem og uden opsparing. Hun havde derimod fået et helt nyt hus, nærmest. Han kunne ikke gøre en skid, men jeg forstår virkelig godt, han undersøgte muligheden.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 17:48

Aima skrev:Jeg har en ven, der mødte en kvinde. Hun havde et hus, han havde en lejlighed og en kæmpe opsparing. De blev kærester og han flyttede ind hos hende, betalte halvdelen af alle udgifter, men købte ikke andel i huset.
Huset trængte til en overhaling, så det fik den i allerhøjeste grad, bl.a. blev der bygget overetage og udskiftet både køkken og bad. Planen var, at min ven skulle købe halvdelen af huset, men det hastede ikke med at få det på plads, de elskede jo hinanden højt, der var jo tillid og sådan.

To år efter, de havde mødt hinanden, stod han uden hjem og uden opsparing. Hun havde derimod fået et helt nyt hus, nærmest. Han kunne ikke gøre en skid, men jeg forstår virkelig godt, han undersøgte muligheden.

Ej, det er jo Kaj og Andrea. Har aldrig glemt den tråd, for det var så grim en historie. Og han fik intet ud af det?

Og ja, i sådan situation ville jeg også blive rigtig bitter, og meget smålig og nøjeregnende.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 1. sep 2015, 17:51

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:Jeg har en ven, der mødte en kvinde. Hun havde et hus, han havde en lejlighed og en kæmpe opsparing. De blev kærester og han flyttede ind hos hende, betalte halvdelen af alle udgifter, men købte ikke andel i huset.

Ej, det er jo Kaj og Andrea. Har aldrig glemt den tråd, for det var så grim en historie. Og han fik intet ud af det?

Og ja, i sådan situation ville jeg også blive rigtig bitter, og meget smålig og nøjeregnende.

Ja, jeg oprettede vist en tråd om det. Jeg forstår ikke Kaj & Andrea-referencen, dog. Har Andrea været strid overfor Kaj? :D
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 1. sep 2015, 17:53

Åh, nu går det op for mig, at jeg garanteret har kaldt dem Kaj og Andrea. :D
3
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 18:04

Aima skrev:Åh, nu går det op for mig, at jeg garanteret har kaldt dem Kaj og Andrea. :D

Bingo! :P
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4283

Indlægaf Rapfisk » 1. sep 2015, 19:33

Man beholder da ikke en forlovelsesring, når forholdet brydes :forvirret:

Har de ikke engang set Beverly?

Almindelige gaver, uanset værdi, er selvfølgelig modtagerens ejendom uanset forholdets videre forløb, og i det hele taget synes jeg sagen, som den her er beskrevet, virker noget speget.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Forhold og sex"