Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf Akehurst2 » 2. sep 2015, 08:14

Rapfisk skrev:Man beholder da ikke en forlovelsesring, når forholdet brydes :forvirret:

Har de ikke engang set Beverly?

Ja, eller Søvnløs i Seattle?

På den anden side: Hvad vil manden med forlovelsesringen efter bruddet?
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 2. sep 2015, 08:39

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:Man beholder da ikke en forlovelsesring, når forholdet brydes :forvirret:

En ring til 3 mio.? Jeg kan komme på et par ting, man kan gøre. Jeg udelukker ikke strippere, men at købe et hus kunne også være nice.
4
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 2. sep 2015, 08:46

Zombie skrev:
Akehurst2 skrev:

En ring til 3 mio.? Jeg kan komme på et par ting, man kan gøre. Jeg udelukker ikke strippere, men at købe et hus kunne også være nice.

Ja, men han mangler jo ikke pengene. Han kan jo købe alle de huse, han vil.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 2. sep 2015, 08:51

Akehurst2 skrev:
Ja, men han mangler jo ikke pengene. Han kan jo købe alle de huse, han vil.

Jeg tilhører nok en af de mennesker, der altid vil mene at 500 kroner er mange penge - selv hvis jeg havde et par mio. i banken. Min morfar var på samme måde.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9135

Indlægaf Fru Sunshine » 2. sep 2015, 10:28

Akehurst2 skrev:

Hvad vil hun med den?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 2. sep 2015, 10:33

Fru Sunshine skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad vil hun med den?

Sælge den? Det er alligevel noget af en økonomisk indsprøjtning.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9135

Indlægaf Fru Sunshine » 2. sep 2015, 10:53

SonataA skrev:
Fru Sunshine skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad vil hun med den?

Det lugter af griskhed.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 2. sep 2015, 11:01

Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Har lige læst at Skype milliadæren Janus Friis har anlagt sagt mod sin ex, Aura. De gik fra hinanden og han vil nu have forlovelsesringen tilbage plus andre effekter og penge hun har fået i de 4 år de var sammen.

Bevares, ringen kostede knap 500.000 USD, men NØJ jeg synes at det er fesent at bede om at få den igen. Ligesom at det er mega fesent at bede om at få effekter og penge retur som hun har fået, formegentligt, igennem forholdet. Det er rigtig mange penge, det ved jeg, men man køber jo efter evne og havde det været en alm mand med et typisk job som bad om at få en ring til 10.000, 5000 eller bare 500 kr tilbage, så havde jeg syntes at det var fesent.

Om jeg så selv havde givet ringen tilbage ved jeg ikke. Den er jo meget symbolsk og jeg ville nok ikke føle mig top tilpas med at have den liggende i skuffen da den jo repræsenterede noget som ikke gik alligevel. Men gaver osv? Come on...

Har lige lavet mere eller mindre samme indlæg (havde ikke set nogen var hurtigere :blush: ) Jeg kalder det så småligt, men fesent er også ok herfra.
Hvad vil han også bruge ringen eller gaverne til? give til en anden udkåren? :tie: :8:

Det er in at genbruge. :lol2:
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 2. sep 2015, 11:10

Hvis der er hold i, at hun gentagne gange har været ham utro, så synes jeg sgu det er i orden, at han plukker hende. Utroskab er virkelig så usselt og respektløst, så hun ligger som hun har redt.
2
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 2. sep 2015, 12:05

Fru Sunshine skrev:
SonataA skrev:
Fru Sunshine skrev:
Akehurst2 skrev:

Hvad vil hun med den?

Det lugter af griskhed.

Jeg er forudindtaget, men ja, det er klart sådan jeg ser hende! Jeg er ikke den vildeste fan af hendes personlighed.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2015, 12:07

Jeg har i sin tid også haft en bedragerisk ex, det blev godt nok aldrig til forlovelse eller ring, men der var da mange andre gaver og penge. Efter jeg fandt hende sammen med en anden, så var det altså ikke gaverne der fyldte noget for mig, de var ret ligegyldige, og jeg ville da slet ikke bruge tid eller energi på at få dem tilbage, jeg ville faktisk slet have mere kontakt med hende overhovedet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2015, 12:15

Skumfidusen skrev:
Wizzze skrev:Jeg har i sin tid også haft en bedragerisk ex, det blev godt nok aldrig til forlovelse eller ring, men der var da mange andre gaver og penge. Efter jeg fandt hende sammen med en anden, så var det altså ikke gaverne der fyldte noget for mig, de var ret ligegyldige, og jeg ville da slet ikke bruge tid eller energi på at få dem tilbage, jeg ville faktisk slet have mere kontakt med hende overhovedet.

Det er jo også fint nok at du har det sådan, men hvis man ved bruddet ser et mønster der viser at ens eks har haft overordentlig travlt med at tiltuske sig rigtig mange af ens penge og har øjnene stift rettet mod at få flere af dem, er det så mærkeligt at man bestræber sig på at lige netop det vil man ikke af med?

I det her tilfælde har han jo nok heller ikke noget som helst med det at gøre; han ringer nok bare til sin advokat og siger "fix det" og så er han færdig med det, vil jeg tro.

Forskellige mennesker håndterer helt sikkert situationer som denne, på hver sin måde. Men alt det med advokater, virker overdreven amerikansk på mig. Men det kan der jo være nogen juridiske spidsfindigheder bag vi ikke kender :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 2. sep 2015, 12:23

Hvis hun har været utro forstår jeg godt hans reaktion er at sagsøge.
Men det er stadig gaver han har givet og dem synes jeg ikke han kan kræve tilbage. Det er surt, men sådan er det vel bare.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 342

Indlægaf Daflo » 2. sep 2015, 12:29

Jeg synes der er forskel på almindelige gaver og forlovelsesringen. Almindelige gaver synes jeg ikke man kan kræve tilbage. Men forlovelsesringen har hun modtaget med et løfte om, at de skulle giftes. Det skal de så ikke alligevel pga. hendes utroskab, også mener jeg det er almindelig pli at aflevere ringen tilbage hvis manden ønsker det.
Jeg synes på ingen måde han er smålig, men at hun er grådig.
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 2. sep 2015, 12:51

Skumfidusen skrev:
Pixie88 skrev:Hvis hun har været utro forstår jeg godt hans reaktion er at sagsøge.
Men det er stadig gaver han har givet og dem synes jeg ikke han kan kræve tilbage. Det er surt, men sådan er det vel bare.

Gaverne kan jo godt være givet under bestemte forudsætninger. At tage imod en forlovelsesring helt uden hensigt om at blive gift eller i hvert fald uden nogen som helst romantisk interesse i andet end mandens tegnebog kan måske godt betegnes som aftalebrud. Jeg ved det ikke, men jeg kan godt forstå at advokaten forsøger det. Og i tilfældet med lejligheden lyder det noget speget - hun hævder hun har fået den, men det fremgår ikke papirerne.

Jeg tror jeg vender tilbage til min første pointe. Vi kender ikke rigtig baggrunden eller deres forholds karakter eller hvilke aftaler og forudsætninger der har været. Vi aner jo heller ikke om hun har været tro som guld og er sød og reel og bare er blevet ramt af at forelske sig i en magtfuld og rig mand der er blevet træt af hende og jorder hende med alle sine resourcer nu. Alle konklusioner vi kan lave er slotte bygget på kviksand.

Lejligheden går jeg ud fra ikke er hendes, når han ikke har overdraget den.
Men en forlovelsesring synes jeg ikke man kan forlange tilbage, medmindre det er en familiering, ligegyldigt hvad den har kostet.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Forhold og sex"