Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 14:57

Tiranas skrev:
Aima skrev:
Tiranas skrev:Er hun egentlig SÅ succesfuld, som de gerne vil have det til at lyde som?
Har hun ikke kun et hit - og har så ellers gået til modeuger i sært tøj?

Anyways, er med på den med, at der er sket noget, der virkelig har pisset ham af.

Det kommer jo an på, hvordan man definerer succes og hvad der var målet i udgangspunktet, men jeg vil næsten garantere, at hun har solgt flere plader end Nik & Jay samlet set har i hele deres karriere, og dem vil man jo nok, om man bryder sig om musikken eller ej, mene har haft succes.

Det er muligt, at hun har det - glemte disclaimer i mit indlæg; hendes musik rammer ikke min genre, og jeg ved ikke, hvor succesfuld hun reelt er. Mindes kun at have hørt 2 numre af hende i radioen (så hun har haft mindst 2 hits, og ikke kun 1).

Jeg havde lige lyst til at lave lidt reseach :)

Denne artikel omhandler hendes succes, og den er endda fem år gammel, så hendes salgstal er nok som minimum fordoblet siden da:
http://jyllands-posten.dk/kultur/musik/ ... 342829.ece

Og her er lidt om den tyske musikindustri ifht. den danske, her er hun i øvrigt også nævnt i artiklen:
http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/kultur ... sk-succes&

Og hvis man vil nørde det lidt ekstra, er her en ret oplysende podcast om det der med succes i musikindustrien:
http://sulteneftersucces.dk/uncategorized/sidelmann/

^ Jeg citerer fra 46.20: "Hvis du har et kæmpe hit i Danmark, så skal du have et semi-semi-semi-semi-semi hit bare i Tyskland, for at tjene lige så meget"

Hun har klaret sig ret godt, så selvom hun så potentielt mest er kendt for deltagelse i modeuge herhjemme, i hvert fald for folk der ikke lytter til den musikgenre, hun gør sig i, synes jeg godt hun, objektivt set, kan kaldes succesfuld, også så meget, så jeg personligt ikke tror på at det der underskud på syv millioner kan sende hende på fattiggården :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 2. sep 2015, 16:04

Aima skrev:
Wizzze skrev:
"Sounds from a breakup", nyeste album fra Aura :D

Første udgivelse med klar reference: "Don't just skype me love, gimme a ring" :D[/quote]

Og anden single ude: "No exskype in sight" :-D
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 16:19

Nicolait skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:

Første udgivelse med klar reference: "Don't just skype me love, gimme a ring" :D

Og anden single ude: "No exskype in sight" :-D[/quote]

Ja! Og bonustrack; "Aim high and reach for the skype"
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2015, 16:37

Aima skrev:
Nicolait skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:

Første udgivelse med klar reference: "Don't just skype me love, gimme a ring" :D

Ja! Og bonustrack; "Aim high and reach for the skype"[/quote]

Glem ikke coverversionen af "Diamonds are a girls's best friend" (friend som iøvrigt bliver autokorrektet til frikend, højere mening i det? :D )

2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 2. sep 2015, 17:52

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Nicolait skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:

Ja! Og bonustrack; "Aim high and reach for the skype"

Glem ikke coverversionen af "Diamonds are a girls's best friend" (friend som iøvrigt bliver autokorrektet til frikend, højere mening i det? :D )

[/quote]

Derudover skal vi ikke forglemme megahitsne "Rock the Kazaa" og "Ray of Kazaa Light" :klap:
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 19:23

Yvooonne skrev:Efter hun har meldt sig syg og aflyst en koncert så har jeg sgu lidt ondt af hende. Ingen fortjener at blive hængt ud offentligt.

Jeg har også ondt af hende, men det har jeg nu haft hele tiden. Jeg synes på ingen måde hun, eller nogen anden, har fortjent at blive hængt ud i medierne på den måde, uanset om hun så havde kneppet hans bror mens hun modtog gaver for en milliard, synes jeg ikke, hun har fortjent det. Men det er jo ikke Janus Friis' skyld at medierne interesserer sig for hende og at vi læser de artikler, de skriver. Han udtaler sig, så vidt jeg ved, ikke om noget, medierne refererer fra offentligt tilgængelige(?) sagsakter og det synes jeg er helt vildt vigtigt at huske. Umiddelbart vælger Friis jo ikke aktivt at hænge hende (og sig selv) ud, han vælger at retsforfølge hende, og den offentlige opmærksomhed er en konsekvens. Det er medierne der er de største idioter, synes jeg. Men det synes jeg jo altid.
3
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2015, 20:57

Aima skrev:
Yvooonne skrev:Efter hun har meldt sig syg og aflyst en koncert så har jeg sgu lidt ondt af hende. Ingen fortjener at blive hængt ud offentligt.

Jeg har også ondt af hende, men det har jeg nu haft hele tiden. Jeg synes på ingen måde hun, eller nogen anden, har fortjent at blive hængt ud i medierne på den måde, uanset om hun så havde kneppet hans bror mens hun modtog gaver for en milliard, synes jeg ikke, hun har fortjent det. Men det er jo ikke Janus Friis' skyld at medierne interesserer sig for hende og at vi læser de artikler, de skriver. Han udtaler sig, så vidt jeg ved, ikke om noget, medierne refererer fra offentligt tilgængelige(?) sagsakter og det synes jeg er helt vildt vigtigt at huske. Umiddelbart vælger Friis jo ikke aktivt at hænge hende (og sig selv) ud, han vælger at retsforfølge hende, og den offentlige opmærksomhed er en konsekvens. Det er medierne der er de største idioter, synes jeg. Men det synes jeg jo altid.

Og medierne ville ikke interessere sig for historien, hvis vi læsere ikke var så nysgerrige, at de ved de får klik og opmærksomhed, og dermed reklamekroner ud af at skrive om det.
Og så skriver de så vagt og indholdsløst, at vi selv går på jagt efter flere fakta og Info, og begynder at spekulere i årsager mm. fordi den originale historie ikke giver mening/forklaring.

Men jeg synes egentlig den oprindelige præmis her er interessant nok, kræver man gaver eller en ring tilbage, hvis forholdet ender?
Det tror jeg så vi alle er nogenlunde enige i, at man ikke gør. Og så kommer alle undtagelserne og specialsituationerne, og så bliver det kompliceret, for så kommer alle hvis' erne som ingen kender detaljerne bag.

Det omvendte spørgsmål er også interessant, bør modtager af gaver give dem tilbage eller tilbyde at give dem tilbage, hvis et forhold ender? Og hvis man ikke gør det er man så grådig?
Men ligger der ikke i det spørgsmål, at en gave aldrig er en gave, men altid givet under forudsætninger eller forventet modydelse? :gruble: Du får det her smykke, fordi du ikke sover udenom og jeg forventer du nusser mig bag øret!

En gave er vel en form for deling af glæde og gode følelser, hvodan kan man så senere komme og sige, jeg vil have den glæde vi delte tilbage?
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2015, 05:04

Uanset hvad så kan jeg godt lide at få gaver :D De behøver ikke koste en million, det er jo tanken bag som er den vigtige. Og jeg vil da være vældig ked af at skulle aflevere en gave tilbage. Skulle min mand og jeg gå fra hinanden får han da heller ikke de gaver han har givet mig tilbage, ligesom at jeg ikke forventer at få dem jeg har givet ham. Hvad skal jeg bruge 10 poloer, 2 herreure, gamle sko og bælter osv til??

Jeg er helt på at man som udgangspunkt hverken giver eller kræver gaver tilbage. At der så er nogen der i et forhold ikke ønsker at beholde whatever det er jo hvad det er og afhængig af forhold og brud kan jeg godt forstå det. Fordi minderne f.eks. gør ondt.

Jeg gik engang fra en kæreste som var en idiot, men jeg havde nogle af hans jeans og det var mine yndlings. Dem sagde jeg at han ikke fik dem igen og han sagde at han beholdt nogle af mine cykellygter. Det var et meget fredeligt brud og det var mere sådan haha sjov at vi beholdte hver sit.
2
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2015, 06:25

Skumfidusen skrev:
FruDulle skrev:Uanset hvad så kan jeg godt lide at få gaver :D De behøver ikke koste en million, det er jo tanken bag som er den vigtige. Og jeg vil da være vældig ked af at skulle aflevere en gave tilbage. Skulle min mand og jeg gå fra hinanden får han da heller ikke de gaver han har givet mig tilbage, ligesom at jeg ikke forventer at få dem jeg har givet ham. Hvad skal jeg bruge 10 poloer, 2 herreure, gamle sko og bælter osv til??

Jeg er helt på at man som udgangspunkt hverken giver eller kræver gaver tilbage. At der så er nogen der i et forhold ikke ønsker at beholde whatever det er jo hvad det er og afhængig af forhold og brud kan jeg godt forstå det. Fordi minderne f.eks. gør ondt.

Jeg gik engang fra en kæreste som var en idiot, men jeg havde nogle af hans jeans og det var mine yndlings. Dem sagde jeg at han ikke fik dem igen og han sagde at han beholdt nogle af mine cykellygter. Det var et meget fredeligt brud og det var mere sådan haha sjov at vi beholdte hver sit.

Jeg skal heller ikke holde mig for god. Jeg beholdt en virkelig fin kartoffelskræller da jeg blev skilt og det var min eks-kones. Jeg vidste det var hendes og alligevel beholdt jeg den. Til mit forsvar skal siges at jeg havde spurgt hende om hun nu havde fået ALT med fra hjemmet og det sagde hun at hun havde, så hun overdrog mig den vel. Det er et figenblad. Jeg vidste godt hun havde glemt den, men jeg ville virkelig gerne have den og jeg beholder den. Er det forkert?

Jeg er bange for at du ender i helvede pga den kartoffelskræller. Tough luck.

Da mine forældre blev skilt beholdt min mor alle billedalbum fra de 20 år de var sammen og af min bror og jeg osv., og så fik min far alle negativerne...super!
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2015, 06:36

Skumfidusen skrev:Det er en lidt højere pris end jeg egentlig var indstillet på at betale, men det vil være lidt akavet at levere den tilbage nu, næsten 10 år senere. Jeg tror jeg beholder den alligevel. De koster vist en 20'er og det fik hun med ved bodelingen, så jeg håber de karmiske vægtskåle er nogenlunde i vater.

Altså hvis der er gjort op for det på anden vis så den er betalt for, så tænker jeg at 100 piskeslag nok kan rede dig. :whip:
2
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. sep 2015, 07:06

Skumfidusen skrev:
FruDulle skrev:
Skumfidusen skrev:Det er en lidt højere pris end jeg egentlig var indstillet på at betale, men det vil være lidt akavet at levere den tilbage nu, næsten 10 år senere. Jeg tror jeg beholder den alligevel. De koster vist en 20'er og det fik hun med ved bodelingen, så jeg håber de karmiske vægtskåle er nogenlunde i vater.

Altså hvis der er gjort op for det på anden vis så den er betalt for, så tænker jeg at 100 piskeslag nok kan rede dig. :whip:

Kan det vente lidt? Jeg har lidt travlt de næste par uger. Hvis jeg nu lover at fortryde rigtig meget...

jeg er slet ikke i Dk, men kommer du herud er jeg sikker på at der er en der kan klare det. Fortrydelse...pfft
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2015, 07:42

Aima skrev:Jeg tænker umiddelbart, at hun ganske enkelt har pisset ham så meget af, at han ikke kan unde hende noget. Det her tror jeg overhovedet ikke handler om penge og smålighed, jeg tror, det handler om følelser. Forsmåethed, bitterhed og nag, simpelthen, og jeg tror, han er så ramt, at han ville putte hende i det dér jordfaldshul, hvis han kunne. Det kan han ikke, men han kan så gøre sit til, at hun ikke skal have fornøjelse af de ting, han forærede hende, da de var kærester.

Så vidt jeg har forstået, påstår han, hun har opført sig som en skøge, mens de har været sammen. Hans argument for at kræve forlovelsesring mm. tilbage er, at det ikke var givet på de præmisser, der så først senere gik op for ham. Han har foræret damen gaver for flere millioner i den overbevisning at hun var både tro og loyal, men iflg. ham viste det sig senere, at det ikke var tilfældet.

Umiddelbart er det jo nemt nok at dømme ham som en smålig idiot, men det tror jeg ikke, han er, jeg tror, han er forsmået på en måde der gør, at det trigger hans retfærdighedssans at kvinden der, iflg. hans udsagn, bedrog ham og tog røven følelsesmæssigt på ham, fortsat skal have glæde og fornøjelse af noget, der har været på hans bekostning.

Jeg er i udgangspunktet af den holdning, at en gave er en gave, og at det er giverens eget ansvar at vurdere hvorvidt gaven gives på rette præmisser, når det er sagt kan jeg bare godt forstå, hvorfor det kan prikke til noget, hvis man føler sig snydt og bedraget og også, hvorfor man handler på det i tilfælde af, at man har muligheden.

Enig. Jeg kommer faktisk til at tænke på Blachman her, for han lavede mig bekendt også det der underlige show med nøgne kvinder og påklædte mænd og andre mærkværdigheder, da han var helt nede efter sin skilsmisse. Senere blev han sig selv igen.

Jeg tror, de fleste af os kan nikke genkendende til at opføre sig dramatisk, småligt og små/heltumpet ved et brud.
De kendte kommer så bare ofte til at gøre det offentligt og med vildere virkemidler.
1
Je suis un tableau noir.
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 3. sep 2015, 08:31

FruDulle skrev:Uanset hvad så kan jeg godt lide at få gaver :D De behøver ikke koste en million, det er jo tanken bag som er den vigtige. Og jeg vil da være vældig ked af at skulle aflevere en gave tilbage. Skulle min mand og jeg gå fra hinanden får han da heller ikke de gaver han har givet mig tilbage, ligesom at jeg ikke forventer at få dem jeg har givet ham. Hvad skal jeg bruge 10 poloer, 2 herreure, gamle sko og bælter osv til??

En ting er også gaver med meget konkret, (høj) værdi og en bestemt betydning. Som fx en forlovelsesring, eller en bolig, man skulle bo i sammen, hvor det hænger sammen med selve forholdets beståen, at gaverne er givet. Og hvor det fx som diskuteret her i tråden kan følge af omstændighederne ved bruddet, at man vil have tilbage, selvom det kan virke småligt.

Men fx alle mulige andre gaver, det vil bare virke helt vildt mærkeligt, at aflevere tilbage.Fx tøj, som du skriver - skulle jeg få gamle bluser tilbage og så hvad? Give dem til genbrug? Og hvad med fx sådan noget som ferier, som den mere formuende part har betalt - skal man mødes med et regning, når man går fra hinanden? Og hvad så hvis man ikke kan betale - skal man så i fogedretten? Jeg synes det ville være helt uholdbart, hvis man ikke skulle kunne tage imod en gave fordi man ikke ville have råd til at udrede værdien af den ved et evt. fremtidigt brud. Utroskab eller ej.
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 3. sep 2015, 08:33

DetSorteCirkus skrev:
Jeg tror, de fleste af os kan nikke genkendende til at opføre sig dramatisk, småligt og små/heltumpet ved et brud.

De kendte kommer så bare ofte til at gøre det offentligt og med vildere virkemidler.

Ja tak. Jeg har engang forhindret en ekskæreste i at kunne deltage i en fælles interesse i et halvt år efter vores brud. Der kan jeg da godt se i bakspejlet, at jeg selv burde have trukket mig, men nu følte jeg, at jeg kunne ramme ham der og så gjorde jeg det, fordi jeg var vred og såret.

Det er jeg ikke specielt stolt af i dag.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 3. sep 2015, 09:16

Skumfidusen skrev:
Aima skrev:
Dikus skrev:En investering påvirker altså ikke egenkapitalen. Det gør det nævnte driftsunderskud tilgengæld.

Men kan pengene, altså teknisk set, ikke være hevet ud med et investeringsmæssigt formål, eller blot placeret et andet sted eller et eller andet? Altså, fordi Se&Hør har haft tilgang til et selskabs regnskab, behøver det vel ikke betyde, de har ret, når de fremlægger det som om damen er all-round blanket af?
'

Næppe når det er så stort et underskud. Man kan godt aktivere nogle omkostninger af forskellige slags, så underskuddet bliver mindre, men at en virksomhed af den type skulle kunne gøre det har jeg svært ved at tro.

På den anden side er der nok noget sikkerhedsstillelse et sted. En venligtsindet kreditor, en pengetank eller en ret stålsat forventning om at hun har talentet til at kunne indtjene så mange penge i fremtiden. Men at det alene er investeringer i et nyt album og efterfølgende tourne syes jeg ikke lyder sandsynligt. Der må i hvertfald i nogen udstrækning være tale om helt reelt underskud.

Eller en forlovet med så multimange penge at det er garanti nok og at foretrække for banken at acceptere fremfor at risikere at miste ham som kunde.

Jeg er med zombien i denne her,en ring til 3 mill hører ikke under at være en ring,det er så mange penge at det er livsforandrende og det synes jeg er fair man ikke kan få med,jeg ville slet ikke forvente at beholde den hvis det var mig.
Heller ikke selvom jeg ellers er for man beholder ringe,gaver osv.
0

Tilbage til "Forhold og sex"