Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6725

Re: Skal forlovelsesringen afleveres ved brud?

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 21:07

Ex-Ex-kæreste, han er en misforstået good-guy

http://www.bt.dk/kendte/tidligere-kaere ... -ikke-find

Hrrrmmm.... hvorfor så blive ved at hænge i sagen og opføre sig så småligt, vær dog the bigger man, og kom videre. Hvis hun har været så nederen, så lad da være med at bruge mere tid og energi på hende.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1285

Indlægaf hotlips » 24. apr 2016, 22:35

Hvis det er som han hævder og hun har modtaget den forlovelsesring og reelt haft en anden kæreste så synes jeg det er helt iorden han vil have den tilbage.

Jeg ved ikke om hun har været utro og jeg er ikke fortaler for det gør folk til noget nær barnemordere men hvis man roder udenom, så må man æde hvad der kommer hvis man bliver opdaget.

Nu må vi se hvad retten siger men hvis det er som han siger så har hun i mine øjne spillet højt spil og tabt,og så hører det under shit happens.

Men hvis hun ikke har og der ikke kommer en troværdig grund til hvorfor han troede det og var så sikker så må jeg formode han har en skrue løs.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2016, 11:22

hotlips skrev: hvis man roder udenom, så må man æde hvad der kommer hvis man bliver opdaget.

Synes du virkelig, at det er rimeligt, at han forsøger at forhindre hende i at kunne optræde?
2
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2016, 11:28

JoyNips skrev:
hotlips skrev: hvis man roder udenom, så må man æde hvad der kommer hvis man bliver opdaget.

Synes du virkelig, at det er rimeligt, at han forsøger at forhindre hende i at kunne optræde?

Det synes jeg ikke.

Jeg ved ikke nok til om det er rimeligt, hvad han forsøger at få tilbage (lejlighed, ring...), men kan sagtens sætte mig ind i, at man ikke gider lænses bare fordi, man har penge og jeg synes heller ikke man skal tvinges til at være the bigger man i et grimt brud med utroskab, hvis det er det, der er tale om. Men at forhindre den anden i at udøve sit erhverv lyder til at være over grænse.
0
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 25. apr 2016, 12:48

JoyNips skrev:

Jeg er helt ærligt ligeglad, hvis hun har modtaget en ring til flere millioner overlagt under så falske forudsætninger så anser jeg hende for en simpel bedrager og det er kun kærlighed man må lyve om hvis man skal slippe fra at narre værdier af den størrelse fra folk uden at skulle ind og ruske tremmer.
0
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 25. apr 2016, 13:06

Akehurst2 skrev:
JoyNips skrev:

Det synes jeg ikke.

Jeg ved ikke nok til om det er rimeligt, hvad han forsøger at få tilbage (lejlighed, ring...), men kan sagtens sætte mig ind i, at man ikke gider lænses bare fordi, man har penge og jeg synes heller ikke man skal tvinges til at være the bigger man i et grimt brud med utroskab, hvis det er det, der er tale om. Men at forhindre den anden i at udøve sit erhverv lyder til at være over grænse.

Det der er hans version er at hun har haft en anden kæreste da han friede og hvis det er rigtigt har hun jo været helt klar over hun aldrig ville leve i det forhold på det tidspunkt hun tog imod den.
Hun har såvidt jeg har forstået sat sig i gæld og tømt sine egne selskaber for værdier mens hun var sammen med ham og har ret uhørt fået lov af banken til ikke at ikke at gå.konkurs fordi hendes forbindelse til ham blev anset for en form for garanti.
Så hun har jo også selv blandet ham ind i sit arbejdsliv og villet have fordelen af en rig forlovet på det område.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2016, 13:12

hotlips skrev:
JoyNips skrev:

Jeg er helt ærligt ligeglad, hvis hun har modtaget en ring til flere millioner overlagt under så falske forudsætninger så anser jeg hende for en simpel bedrager og det er kun kærlighed man må lyve om hvis man skal slippe fra at narre værdier af den størrelse fra folk uden at skulle ind og ruske tremmer.

Jeg har virkelig svært ved at forstå dine sætninger, men dét jeg læser er, at du ikke er fortaler for at utroskab gør folk til noget nær barnemordere (dine egne ord), men det at tage imod en dyr gave samtidig med at man er utro, er så stor en forbrydelse at man fortjener at få sit levebrød frataget på livstid.
Senest rettet af JoyNips 25. apr 2016, 13:46, rettet i alt 1 gang.
0
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 25. apr 2016, 13:14

hotlips skrev:
Akehurst2 skrev:
JoyNips skrev:

Det synes jeg ikke.

Det der er hans version er at hun har haft en anden kæreste da han friede og hvis det er rigtigt har hun jo været helt klar over hun aldrig ville leve i det forhold på det tidspunkt hun tog imod den.
Hun har såvidt jeg har forstået sat sig i gæld og tømt sine egne selskaber for værdier mens hun var sammen med ham og har ret uhørt fået lov af banken til ikke at ikke at gå.konkurs fordi hendes forbindelse til ham blev anset for en form for garanti.
Så hun har jo også selv blandet ham ind i sit arbejdsliv og villet have fordelen af en rig forlovet på det område.

Hvor gerne de end ville, er det ganske enkelt ikke muligt for en bank at udstede lån eller kreditter på baggrund af deres debitors forhold til andre (rige) personer, medmindre pågældende personer selv påtager sig en kaution.

HVIS det forholder sig, som du beskriver, har Janus Friis frivilligt påtaget sig at kautionere for Auras gæld, og uanset ens personlige formueforhold, er det altså ikke noget, man kan få lov til uden ganske grundig oplysning.

En evt. kaution har i øvrigt intet at gøre med hendes eventuelle utroskab, så jeg kan ikke rigtig se, hvordan det skulle kunne retfærdiggøre, at han nu forsøger at ødelægge hendes karriere.
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2016, 13:52

Der er helt klart nogle snotåndsvage ting i de aftaler. Et af de allervigtigste punkter i en aftale er, hvad der skal ske, hvis parterne bliver uvenner og det er dét, de allerfleste glemmer, når de indgår en aftale. Men uanset at hun ikke har haft ordentlig rådgivning i forbindelse med at han er kommet indover det forretningsmæssige, så er det fandme lavt at hans sårede stolthed nu får ham til at prøve at ødelægge hendes karriere.
1
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 25. apr 2016, 14:03

JoyNips skrev:Der er helt klart nogle snotåndsvage ting i de aftaler. Et af de allervigtigste punkter i en aftale er, hvad der skal ske, hvis parterne bliver uvenner og det er dét, de allerfleste glemmer, når de indgår en aftale. Men uanset at hun ikke har haft ordentlig rådgivning i forbindelse med at han er kommet indover det forretningsmæssige, så er det fandme lavt at hans sårede stolthed nu får ham til at prøve at ødelægge hendes karriere.

Helt enig. :)

At de muligvis som kærester har indgået nogle aftaler eller påtaget sig nogle forpligtelser, som de nu ikke længere ønsker at være bundet af, er selvfølgelig rigtig ærgerligt. Jeg synes dog ikke, at dét på nogen måde kan bruges til at retfærdiggøre et hævntogt, der har til formål at ramme en person på områder, som er helt uvedkommende for de pågældende aftaler, og som i dette tilfælde endda er personens levegrundlag.

Hvis man mener, at forudsætningerne for en konkret aftale eller gave er bristet, må man forsøge at få den tilsidesat ved retten, og derfor synes jeg egentlig også personligt, det i sig selv er rimeligt nok, at han forsøger at få forlovelsesringen tilbage. At han derudover også lige vil lægge hendes arbejdsliv i ruiner, kan jeg til gengæld slet ikke forstå, at nogen kan finde rimeligt.
2
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2016, 14:15

Hvis det er rigtigt, at hun decideret har haft en anden kæreste da han friede og langt ind i forlovelsen, så er man fandme et lille, usselt grådigt menneske, hvis man vil beholde den forlovelsesring, man har modtaget.

I og med, han har muligheden for at påvirke hendes karriere, så synes jeg så også, det er helt usandsynlig dumt af hende at klynge sig til forlovelsesringen - hun burde da af taktiske grunde være indstillet på at aflevere den tilbage for ikke at provokere.
2
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 25. apr 2016, 18:02

Altså jeg må indrømme at jeg ikke forstår jeres fokus på forlovelsesringen? Når man tager hans generelle opførelse i betragtning, er der så vitterlig nogen der tror at det ville have ændret noget hvis hun havde afleveret den? Manden kræver jo selv fødselsdagsgaver tilbage som, på trods af at de blev givet før der var nogen der snakkede om hverken forlovelse eller ægteskab, selvfølgelig blev givet under den forudsætning at hun ville gifte sig med ham :rulle:

Han har jo aldrig været medejer af hendes firma. Han bestak Auras daværende advokat til at afsætte Aura som direktør, hvorefter advokaten indsatte selv i stedet (ved en generalforsamling, som Aura ikke var indkaldt til), og sjovt nok var hans første handling at overføre kontrollen over selskabet til fonden Lismore der hører hjemme på British Virgin Islands (og gæt hvem der styrerr den). Derefter har firmaet stævnet Aura for at plyndre det. Hun blev med andre ord, stævnet af det firma hun selv er eneejer af, for uberettiget at trække penge ud (stadigvæk af det firma hun er eneejer af).

Jeg forstår slet ikke at det er lovligt at opføre sig sådan. Det er det nok eller ikke, men når charmetrolden Janus Friis har 13 advokater, fra 6 forskellige kontorer i 4 forskellige lande til at tage kampen, så handler det ikke om at have ret, men om at få få hende kørt fallit inden der overhovedet bliver taget stilling til det.
3
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 25. apr 2016, 19:33

avdotja skrev:Altså jeg må indrømme at jeg ikke forstår jeres fokus på forlovelsesringen? Når man tager hans generelle opførelse i betragtning, er der så vitterlig nogen der tror at det ville have ændret noget hvis hun havde afleveret den? Manden kræver jo selv fødselsdagsgaver tilbage som, på trods af at de blev givet før der var nogen der snakkede om hverken forlovelse eller ægteskab, selvfølgelig blev givet under den forudsætning at hun ville gifte sig med ham :rulle:
Det er jo ikke sikkert han havde krævet fødselsdagsgaverne retur, hvis hun havde afleveret forlovelsesringen.

Vi aner jo ikke hvad der er sket mellem dem - så jeg synes sgu det er sært at dømme ham som en magtliderlig nar eller hende som en grisk utro kælling på baggrund af sladderblade & artikler.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 25. apr 2016, 20:04

avdotja skrev:[
Formålet har da aldrig været at få ringen tilbage, det hele går udelukkende ud på at få hende ned med nakken. Jeg kan slet ikke se at det skulle have ændret noget, selv hvis hun havde afleveret ring, tøj, sko, tilbagebetalt for den mad han måtte have købt gennem deres forhold, kompenseret ham for overnatninger på hoteller som han havde betalt for - eller hvad han nu kunne finde på.

Formålet er ganske givet at gøre hende rigtig rigtig ondt, - min tanke gik mest på, at så havde han da ikke kunne bruge disse fysiske ting som årsag/forklaring/undskyldning for sin opførsel, som han gør det nu. Så havde han gået efter struben på hende, uden disse årsager, havde det jo udstillet ham endnu mere, end tilfældet er nu. For nu er der jo nok nogen der vil holde med ham, mene han har ret, og det kan være med til at retfærdiggøre hans handlinger i nogen grad.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
hotlips

Indlægaf hotlips » 25. apr 2016, 20:45

Sjg skrev:
hotlips skrev:
Akehurst2 skrev:
JoyNips skrev:

Det synes jeg ikke.

Hvor gerne de end ville, er det ganske enkelt ikke muligt for en bank at udstede lån eller kreditter på baggrund af deres debitors forhold til andre (rige) personer, medmindre pågældende personer selv påtager sig en kaution.

HVIS det forholder sig, som du beskriver, har Janus Friis frivilligt påtaget sig at kautionere for Auras gæld, og uanset ens personlige formueforhold, er det altså ikke noget, man kan få lov til uden ganske grundig oplysning.

En evt. kaution har i øvrigt intet at gøre med hendes eventuelle utroskab, så jeg kan ikke rigtig se, hvordan det skulle kunne retfærdiggøre, at han nu forsøger at ødelægge hendes karriere.

Hans fond har åbenbart påtaget sig at kautionere for hvad der måtte komme af gæld og det han nu beskylder hende for er at hun så har tømt firmaet for værdier herefter, i forventning om at han åd regningen.
Det er 10 millioner fra firmaet og næsten 7 for voldsomt dyre ringe osv,hvis det er rigtigthvad han siger, så er det 17 millioner hun troede hun skulle have ud af et forhold på 4 år hun vidste hun ikke satsede på.

Jeg tror sq jeg havde gjort det samme som ham i så fald.

Hun har selv tømt sine firmaer og det er ikke et stridspunkt såvidt jeg har forstået, det de slås om omkring det er hvorvidt det kan give ham ret til at overtage det og juratekniske ting omkring det punkt og så vil jeg mene hun selv har sat sit levebrød over styr.
2

Tilbage til "Forhold og sex"