Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
NLeth
Kort karma: 30
Likede indlæg: 323

Re: Forandringer ifm. et nyt eller afsluttet forhold

Indlægaf NLeth » 16. jun 2016, 16:55

Jeg har aldrig skejet ud ... Min reaktion har været mere som Wizzzes; Jeg er tænksom og "sørger"/heler i en periode, og så er jeg "mig selv" igen. Men har heller ikke været i forhold, hvor jeg har følt jeg ikke kunne være som jeg gerne ville.
0
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Kort karma: 68
Likede indlæg: 386

Indlægaf De Suspekte Bryster » 16. jun 2016, 18:27

For et år siden afsluttede jeg et rigtig skidt forhold. Han havde bedraget mig økonomisk, været utro en masse gange og så havde vi kun sex ca. hver 2. måned. Efter det forhold, der havde varet i 6 år, havde jeg i den grad brug for at slappe af, bruge penge på mig selv og finde ud af, hvem jeg er.

Noget af det første, jeg brugte penge på, var sexlegetøj og det blev brugt! :slem: Det kunne jeg jo egentlig også have gjort i forholdet, men vi var fanget i et underligt sammenspil...

Jeg skulle købe seng og sofa og kunne købe det efter mit eget hoved. Det var SÅ fedt. I årevis havde vi ikke brugt penge på særligt mange unødige ting, fordi han havde gæld. Nu købte jeg ting som: en lysestage, jeg faldt for, et billede, jeg faldt for, en ladyshaver, der har været genial, osv. Jeg gik på café med mine veninder og fik dyrket de venskaber, så de er blomstret. Jeg fik også prøvet en korthårsfrisure, men lader håret vokse ud igen :)

Mit eksempel er nok ekstremt, fordi jeg både skulle acceptere at forholdet var forbi, at manden var en helt anden end jeg troede, at jeg var gået ned med stress og at jeg, kort før forholdet stoppede, havde aborteret. Det var meget på én gang. Jeg vil tro, at jeg har brugt omkring 50.000 kr på indkøb og fornøjelser på det år... og jeg har altså været på dagpenge siden december..

På det år er jeg blevet glad igen og skal starte nyt arbejde til august :gogo:
5
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1546

Indlægaf Bad Samaritan » 17. jun 2016, 14:54

Er det ikke sådan nærmest en naturlov at man gerne vil væk og bare være noget andet end alt det nederen shit, man var blevet til i forholdets sidste krampetrækninger? Eller... det lyder måske lige barskt nok. Jeg synes bare at et brud nærmest af natur afføder en eller anden selvransagelsesproces, hvor man spørger sig selv, hvad der lige gik galt og hvordan man adresserer det fremadrettet... og ja, så træner man, spiser sundt og finder sig selv i bunden af en kop ny-importeret nepalesisk chai eller i et hjemmebagt speltbrød - eller man går all-in på et eller andet selvrealiseringsprojekt, som andre (gerne de satte, etablerede ægtemænd og -kvinder i vennekredsen) så måske kan sidde og fnise lidt i krogene af. Men sådan helt overall synes jeg kun det er rigtig nederen, hvis det bliver sådan noget selvdestruktivt noget, hvor man drikker og horer sig selv halvt ihjel for at bevise et eller andet overfor sig selv eller alle mulige andre, eller måske for helt at slippe for det.

Den vej har jeg selv været nede af før - og den har aldrig gjort en skid for mig, andet end at fjerne fokus fra de ting i livet, som er virkelig vigtige. Men alt det andet mere positive dér? Med at leve sundere, tage bedre vare på sig selv og forfølge en drøm, man troede at man havde glemt? Jeg synes egentlig, man skylder sig selv først og fremmest at gøre det - og derefter at spørge sig selv, hvorfor man ikke lige kunne finde ud af dét, dengang man var sammen med ham/hende.
4

Tilbage til "Forhold og sex"