Okay, så går jeg sgu "all in"!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Filipai » 3. nov 2015, 15:00

Lige en sidebemærkning med det der cola light. Det er ikke farligt, og grunden til at folk siger man tager på af det, er fordi der er en smuuuule sandhed i det. Aspartam øger på ingen måde vægten, men man kan få lyst til mere mad hvis man drikker det, hvilket jo så leder til vægtøgning. Så, så længe du tæller kalorier, og nyder din cola light, så er der altså ingen ko på isen. Og det er heller ikke bevist farligt. Så hvis det fungerer for dig, så drik du bare løs

Edit: Og så hep hep. Hvor er du skide sej. Gad godt gøre dig kunsten efter. Jeg tror jeg skal melde ud til folk at jeg prøver at slanke mig, for har ingen rygrad til at sige nej når jeg bliver budt på kage
1
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 259
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2083

Indlægaf Pjeps » 3. nov 2015, 16:25

FitBrideToBE skrev:
Tak for det fine svar :gogo:

Jeg synes det er vildt, at du kan være så aktiv og spise så lidt - men du har jo 100% fat i den lange ende, så længe det fungerer for DIG, så er det bare det rigtige :clap: :gogo:

OG til det med cola lighten.. Der er INTET - INTET studie, der beviser, at man tager på af light cola, der er nogle studier der går i retning af, at kroppen i form af insulinproduktion og andre processer går i gang, men det forsker man fortsat i. Sødemidler, aspartam, stevia mv. giver ikke næring til kroppen - det er ikke et brændstof, og man kan derfor ikke tage på af det. Hvis folk siger andet er de uoplyste og snakker sludder. :tie: :)

Igen - flot gået med det vægttab altså!! :dance:

Så aktiv? Jeg synes absolut at jeg burde være mere aktiv, mit energi niveau er fint, jeg er langt mere frisk end da jeg spiste mere og for meget.
De første 8-10 dage var rædselsfulde og jeg havde heldigvis planlagt at jeg ikke skulle noget eller se nogen de dage. Jeg var træt, sulten, irritabel og jeg kunne næsten ikke holde mit eget selskab ud. Men så var det overstået og min krop havde vænnet sig til de nye tider :D

Kcal mængden har jeg dog søgt råd med, jeg er sygeplejerske og har diætister rendende på afdelingen , så jeg spurgte om råd. Hun rådede mig til at holde den på 6000-6500 kj ikke mindre, når jeg så kom ned i vægt kunne jeg skære det lidt ned, hvis jeg gik i stå, men ikke for længe og jeg må ikke gå og føle mig sulten. Sult øger virkelig risikoen for at man falder i og spiser noget uovervejet.

Og tak for alle indspark omkring light sodavand, det er virkelig et emne de fleste har en mening om, især på andres vegne. Og ærlig talt, jeg blander mig sgu ikke hvad andre hælder indenbords, så jeg bliver en anelse irriteret når folk kommer med deres meninger udfra diverse ting de har læst i ude og hjemme og ekstra bladet :-p
3
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 10. nov 2015, 09:12

Så er der gået en uge mere, en uge med mange sociale aktiviteter, og dermed kun madlog 3 ud af 7 dage. Jeg har alligevel tabt 1,4 kg, men har også taget et par ekstra cykelture. Og så tager jeg det som tegn på at jeg er ved at have styr på hvad jeg egentlig kan spise.

Nu er de gode clementiner kommet på markedet, og jeg kommer ikke til at overholde 1 stk frugt om dagen, men jeg tænker at 2 clementiner svarer til 1 appelsin i størrelse, og clementiner er jo ikke ligefrem usunde. Det er simpelthen verdens lækreste frugt.

Mine nattevagter starter i morgen og jeg har pakket svømmetasken og har besluttet at jeg skal svømme 2 gange ud af de 5 morgener, og det SKAL jeg overholde.

Ellers ikke noget nyt , jeg følger slavisk mine nye vaner, er stadig ind i mellem træt af veje maden og den tid jeg bruger på det. Men det må være prisen jeg betaler for de gode resultater. Jeg kan virkelig mærke det på tøjet, det er bare ikke ret praktisk når BH er så løse at brysterne ryger ud under kanten, men fandt så nogle af de mindre bh'er som jeg absolut ikke troede passede endnu, og de passer perfekt.
Senest rettet af Pjeps 10. nov 2015, 20:28, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 10. nov 2015, 20:28

Og nu har jeg lige fået bestilt en Stepbænk og håndvægte, så jeg også kan komme lidt igang herhjemme.
2
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 17. nov 2015, 12:28

Argh jeg havde satset på at ramme de 20 kg i dag, men jeg har haft sindssygt travlt, så fik ikke lige motioneret det ekstra.

Men jeg holder mig stadig på at tabe 1+ kg om ugen. Den sagde - 19,4 kg. :banan:

Jeg kom afsted til svømning, men havde ikke fået tjekket hjemmesiden hjemmefra, så ramte ind i at langbanen var lukket og der var proppet i det korte bassin, så jeg sprang over. Min Stepbænk er kommet og jeg har hentet en app med instruktioner og øvelser. Jeg starter i dag.

Endnu en sejr i klædeskabet, mit gamle regntøj passer, hvilket er ret heldigt, for det andet er så stort nu, at det bare ikke varmer ret meget og er irriterende stort.
Og så rammer jeg forhåbentligt de minus 20 i næste uge, så jeg må få en gave :D
6
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4232

Indlægaf Flora » 17. nov 2015, 13:45

Hold op hvor er du sej, Pjeps! Næsten 20 kg på 2,5 måned, det er eddersparkemig mig et flot vægttab!! :worship: :worship: :worship: :worship:

Du fortjener helt sikkert den gave i næste uge :gogo:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 17. nov 2015, 14:31

Uh, hvad skal du have i gave?! Det er i alle tilfælde særdeles velfortjent, du er dælme sej!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 17. nov 2015, 14:38

Flora skrev:Hold op hvor er du sej, Pjeps! Næsten 20 kg på 2,5 måned, det er eddersparkemig mig et flot vægttab!! :worship: :worship: :worship: :worship:

Du fortjener helt sikkert den gave i næste uge :gogo:

Tak :banan:
0
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 17. nov 2015, 14:41

milisa skrev:Uh, hvad skal du have i gave?! Det er i alle tilfælde særdeles velfortjent, du er dælme sej!

Hmmm Jaa , jeg ved ikke rigtig endnu. Ved de 15 kg fik jeg ny parfume, og jeg gider ikke rigtig at købe tøj endnu :gruble:

Og ved de 25 kg skal jeg have en rejse :klap:

Så jeg tænker lige den næste uges tid!
2
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 17. nov 2015, 16:19

Pjeps skrev:Argh jeg havde satset på at ramme de 20 kg i dag, men jeg har haft sindssygt travlt, så fik ikke lige motioneret det ekstra.

Men jeg holder mig stadig på at tabe 1+ kg om ugen. Den sagde - 19,4 kg. :banan:

Jeg kom afsted til svømning, men havde ikke fået tjekket hjemmesiden hjemmefra, så ramte ind i at langbanen var lukket og der var proppet i det korte bassin, så jeg sprang over. Min Stepbænk er kommet og jeg har hentet en app med instruktioner og øvelser. Jeg starter i dag.

Endnu en sejr i klædeskabet, mit gamle regntøj passer, hvilket er ret heldigt, for det andet er så stort nu, at det bare ikke varmer ret meget og er irriterende stort.

Jeg er fuld af beundring :worship: Tillykke med de flotte resultater!

Hvilken app er det, du har til step-bænk øvelser? Kunne godt bruge lidt inspiration til at få brugt min :D
1
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 17. nov 2015, 16:56

MyGirl skrev:
Pjeps skrev:Argh jeg havde satset på at ramme de 20 kg i dag, men jeg har haft sindssygt travlt, så fik ikke lige motioneret det ekstra.

Jeg er fuld af beundring :worship: Tillykke med de flotte resultater!

Hvilken app er det, du har til step-bænk øvelser? Kunne godt bruge lidt inspiration til at få brugt min :D

Tak :lun:
Det er denne her jeg har fundet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 17. nov 2015, 17:57

Det er så super flot og sejt og beundringsværdigt :rock:
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 17. nov 2015, 18:21

Pjeps skrev:
milisa skrev:Uh, hvad skal du have i gave?! Det er i alle tilfælde særdeles velfortjent, du er dælme sej!

Hmmm Jaa , jeg ved ikke rigtig endnu. Ved de 15 kg fik jeg ny parfume, og jeg gider ikke rigtig at købe tøj endnu :gruble:

Altså... Jeg kan jo godt se, at det er lidt omsonst at købe nyt tøj, når du jo bare bliver mindre, men omvendt, så gå da shop-amok på trendsales eller lignende, og und dig selv noget lækkert tøj her til julefrokosterne. :)
1
Tally-ho
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 17. nov 2015, 19:14

Pjeps skrev:

Jeg vil forslå en ansigts- eller kropsbehandling. Nu du har tabt dig så flot er det skønt lige at gøre sig lidt ekstra lækker :)
2
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 17. nov 2015, 19:20

Akehurst2 skrev:
Pjeps skrev:

Jeg vil forslå en ansigts- eller kropsbehandling. Nu du har tabt dig så flot er det skønt lige at gøre sig lidt ekstra lækker :)

Jeg sad selv og overvejede noget fodbehandling :D
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"