Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8412
Kontakt:

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Ado » 29. sep 2016, 04:44

Nå, men nu hvor det igen og igen bliver fremhævet, at der er forskel på, om en moderator skriver som moderator eller som almindelig debattør, vil jeg så også gerne indskyde - her midt i den rygende duel - at jeg synes moderatorteamet er meget lidt kompetente i denne sag. Men: At det kun er moderator-tingen-emnet jeg er irriteret på. Jeg kan stadig lide jer som de debattører I er i civil. :kys:
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8412
Kontakt:

Indlægaf Ado » 29. sep 2016, 04:46

Og bemærk lige tidspunktet. Det er altså meget tidligt på dagen og stadig mørkt udenfor. Jeg synes det er ret godt klaret af mig at kunne være nuanceret, mens jeg egentlig stadig sover.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6798

Indlægaf Wizzze » 29. sep 2016, 04:53

Advocatus-Diaboli skrev:
icelady skrev:

Nu kan vi se, at det er henstillinger, der debatteres:
En henstilling er IKKE ensbetydende med, at man har overtrådt reglerne, men er i de fleste tilfælde fordi folks indlæg er tæt på at overtræde reglerne.

Så det vil sige, at hvis man IKKE overtræder reglerne, hvad moderatorteamet vurderer at Fru Sunshine ikke har gjort, så må moderatorteamet alligevel godt gå ind (anonymt) og censurere i andres indlæg, alene fordi de har citeret en holdning eller en formulering, som forfatteren ikke længere tør stå ved?

Eller i hvert fald hvis den forfatter er en moderator... Som forsøgte at lave den censur (bogstaveligt talt i ly af natten)... Uden at fortælle eller advisere den censurerede om at vedkommende er blevet censureret, og dermed udsat for sanktioner, selvom der ikke er hjemmel til det i hverken praksis eller reglerne for stedet.

Jeg har ikke skyggen af tillid til Fru Sunshine, efter hun har redigeret i mine indlæg, og forsøgt at slippe af sted med det i hemmelighed, og jeg har ikke tillid til Dikus, efter at have oplevet den kafkaske sagsbehandling/udenomssnak hun præsterede sidste gang jeg (på hendes eget initiativ, endda) forsøgte at anmelde noget til en moderator. Slet ikke efter hendes slet skjulte forudindtagethed om "visse personer". Så selvom jeg kunne have lyst til at anmelde dette embedsmisbrug herinde, så er det omsonst. Ikke mindst set i lyset af de modstridende forklaringer og udenomssnak som moderatorerne i tråden allerede nu har givet udtryk for.

En henstilling, både herinde og andre steder i livet, behøver vel ikke følge af et regelbrud, men er en opfordring til lige at tænke sig lidt om, vise almen hensyn og udvise lidt pli, så det ikke ender med regelbrud af den ene eller anden slags?

Jeg misunder virkelig ikke moderatorernes deres opgave som digitale viceværter og pædagoger på børnehavens blå stue :-D
Der er ikke en facitliste man bare kan holde sig stramt til, det er vurderinger og sund fornuft som råder, og så er de mennesker, der som os alle kan have mere eller mindre heldige dage. Næsten uanset hvilken linje de forsøger at lægge, vil den ene halvdel synes der modereres for meget, mens den anden halvdel synes der modereres for lidt. Zonen i midten hvor alle er tilfredse er meget svær at ramme, men jeg synes sgu de generelt gør det rigtig godt! ja ja, der er enkelte svipsere her og der, men se på hvor bredt de skal favne, vi er sgu ikke en nem gruppe børnehave børn at holde styr på :lol: Det ene ego er større end det andet, og vores særheder kunne holde en psykolog kongres kørende i årevis :stoned:
16
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 29. sep 2016, 04:57

Men altså; hvis det havde været en ikke-mod-debattør som selv havde ændret sit indlæg, eller på egen forandledning bedt mod ændre det, inkl citater, havde mods så noteret det ved hvert indlæg? Det mener jeg da ikke er tilfældet når jeg engang eller to selv har gjort eller bedt om det.

Skriver mods ikke kun "indlæg ændret af mod" hvis det er KUN er foranlediget af mod?
2
Whatever
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 29. sep 2016, 08:57

FruDulle skrev:Men altså; hvis det havde været en ikke-mod-debattør som selv havde ændret sit indlæg, eller på egen forandledning bedt mod ændre det, inkl citater, havde mods så noteret det ved hvert indlæg? Det mener jeg da ikke er tilfældet når jeg engang eller to selv har gjort eller bedt om det.

Skriver mods ikke kun "indlæg ændret af mod" hvis det er KUN er foranlediget af mod?

Det bør fremgår hver gang, vi har ændret. Gør det ikke det, er det en fejl, som vi gerne beklager til hudløshed.
3
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 29. sep 2016, 09:08

Dikus skrev:
FruDulle skrev:Men altså; hvis det havde været en ikke-mod-debattør som selv havde ændret sit indlæg, eller på egen forandledning bedt mod ændre det, inkl citater, havde mods så noteret det ved hvert indlæg? Det mener jeg da ikke er tilfældet når jeg engang eller to selv har gjort eller bedt om det.

Det bør fremgår hver gang, vi har ændret. Gør det ikke det, er det en fejl, som vi gerne beklager til hudløshed.

Og så er det simpelthen jo bare en FEJL, noget som vi alle kan begå, at det ikke er sket i pågældende i indlæg. EN FEJL!

Men kan godt forstå at hvis man som den "forrådte" begynder at stille spørgsmålstegn ved det når det er en mod og ovenikøbet en man er på kant med, både som mod og debattør. Det ville jeg sikkert også selv. Konspirationsteorierne spinner bare lidt meget ud af kontrol synes jeg.

Udover det, så tror jeg efterhånden man må konstatere at det ikke fungerer med med mods som også er debattører fra samme profil. Især ikke når det er så markante debattører. Der er jeg enig med ret mange herinde. Og at man skriver i blåt...altså jeg forstår det godt osv og har sjældent en beef med nogle. Men jeg kan godt se det.

Mods bør nok være anonyme hvis det på nogen måde skal fungere optimalt. Der er sgu for mange forudindtagede ting og plidder pladder og nogle der tager det ene med over i en anden tråd og er pisse sure osv.
9
Whatever
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3433

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 10:40

Dikus skrev:

Det lyder godt.
Diskussionen havde været i gang i et stykke tid, da jeg opdagede den, så jeg var ikke helt sikker på alle detajerne. Men det var også mest det, der generede mig - at der tilsyneladende var blevet rettet i de citerede indlæg, uden at man kunne se det. Det er jo meget uhedligt, da den citerende debattør derefter risikerer at fremstå tumpet for at have kommenteret noget helt andet end det, der nu står.

Noget helt andet er, at jeg også er lidt forvirret over, hvis det generelt skulle være over stregen at skrive, at mænd skal klappe i vedr. menstruation - oven i købet i en tråd, der netop er beregnet til sådan lidt korte, bastante udmeldinger. Man kan være enig eller uenig, men jeg kan da ikke se, at det burde regnes for "over stregen", heller ikke selv om det var inspireret af et (provokerende) indlæg fra en, der muligvis er en mand. :gruble:
4
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 29. sep 2016, 12:04

Ado skrev:Nå, men nu hvor det igen og igen bliver fremhævet, at der er forskel på, om en moderator skriver som moderator eller som almindelig debattør, vil jeg så også gerne indskyde - her midt i den rygende duel - at jeg synes moderatorteamet er meget lidt kompetente i denne sag. Men: At det kun er moderator-tingen-emnet jeg er irriteret på. Jeg kan stadig lide jer som de debattører I er i civil. :kys:

Ja, de fleste moderatorer er rare, sjove, søde debattører, selvom de er inkompetente som moderatorer. Det skal vi selvfølgelig huske på, det har du ret i :gogo:
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4153

Indlægaf decibell » 29. sep 2016, 13:16

dgd2007 skrev:
Dikus skrev:

Det lyder godt.
Diskussionen havde været i gang i et stykke tid, da jeg opdagede den, så jeg var ikke helt sikker på alle detajerne. Men det var også mest det, der generede mig - at der tilsyneladende var blevet rettet i de citerede indlæg, uden at man kunne se det. Det er jo meget uhedligt, da den citerende debattør derefter risikerer at fremstå tumpet for at have kommenteret noget helt andet end det, der nu står.

Noget helt andet er, at jeg også er lidt forvirret over, hvis det generelt skulle være over stregen at skrive, at mænd skal klappe i vedr. menstruation - oven i købet i en tråd, der netop er beregnet til sådan lidt korte, bastante udmeldinger. Man kan være enig eller uenig, men jeg kan da ikke se, at det burde regnes for "over stregen", heller ikke selv om det var inspireret af et (provokerende) indlæg fra en, der muligvis er en mand. :gruble:

Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3433

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 13:44

decibell skrev:Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.

OK - hvad man måske også kunne opfordre til en gang imellem, er at undlade at poste indlæg udelukkende med det formål at provokere og/eller når det sker at andre lader være med at bide på? :gruble:

Det er selvfølgelig vanskeligt at bevise, hvornår dette er tilfældet, men det syntes det jo helt klart at være i den udveksling, der gik forud for denne sag :)
1
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 29. sep 2016, 13:52

dgd2007 skrev:
decibell skrev:Rent faktisk blev der heller ikke nævnt nogle eksempler på, hvad der var over stregen. Der blev skrevet en generel henstilling i tråden om at holde en ordentlig tone også i den tråd, fordi det væltede ind med anmeldelser fra alle kanter.

OK - hvad man måske også kunne opfordre til en gang imellem, er at undlade at poste indlæg udelukkende med det formål at provokere og/eller når det sker at andre lader være med at bide på? :gruble:

Det er selvfølgelig vanskeligt at bevise, hvornår dette er tilfældet, men det syntes det jo helt klart at være i den udveksling, der gik forud for denne sag :)

Det har vi opfordret til mange gange, både offentligt og mere privat, netop fordi vi selv godt ved, hvor grebet man kan blive i situationen.
0

Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Purple Haze » 29. sep 2016, 14:00

dgd2007 skrev:

Tror faktisk ikke menstruations indlægget var skrevet for st provokere, jeg læste det som en der er frustreret over at menstruation på en eller enden måde bruges som en undskyldning for at holde fri - og så er "det må man ikke sige" tråden et fint sted st komme af med sin fustration.

Eller det kan den være - hvis man ikke bliver overfaldet hvis man lige rammer en eller fleres kæpheste.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 2. okt 2016, 12:35

Udover at I ignorerer mange af de spørgsmål her i tråden, skal dette så forstås som at I anser hele farcen som værende lukket?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 2. okt 2016, 13:24

Allmost_Famous skrev:Udover at I ignorerer mange af de spørgsmål her i tråden, skal dette så forstås som at I anser hele farcen som værende lukket?

Jeg har lukket dine anmeldelser, hvilket er det, du har fået besked om af systemet. Selv om de er lukket, ser vi stadig på emnet som helhed og læser med i tråden.
0

Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 2. okt 2016, 13:40

decibell skrev:
Allmost_Famous skrev:Udover at I ignorerer mange af de spørgsmål her i tråden, skal dette så forstås som at I anser hele farcen som værende lukket?

Jeg har lukket dine anmeldelser, hvilket er det, du har fået besked om af systemet. Selv om de er lukket, ser vi stadig på emnet som helhed og læser med i tråden.

Ok. Jamen, det er da meget praktisk, at en moderator kan lukke den når den anden moderator har gang i personangreb.

Jeg glæder mig til at se hvornår I svarer på folks spørgsmål her i tråden :)
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"