Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5862

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Dikus » 28. sep 2016, 08:41

LaScrooge skrev:
Dikus skrev:Men det er jo helt normalt, at man får muligheden for at rette indlæg, der bliver misforstået?

Mangler det en note om, det er sket?

Okay, for at forstå det rigtigt: hvis jeg skriver noget og andre reagerer og jeg derefter føler at jeg er blevet misforstået, så kan jeg henvende mig og bede om at få rettet mit indlæg til noget nyt jeg har forfattet og den rettelse vil så være at finde overalt mit oprindelige indlæg er citeret?

Er det korrekt forstået?

Det har fungeret sådan siden opstarten, ja. Er der blevet citeret for meget er der dog tilfælde, hvor vi har besluttet, det er for meget arbejde og derfor blot har ændret citaternes tekst til "Oprindeligt indlæg redigeret" eller lignende.

Det anvendes typisk i forbindelse med henstillinger, hvor debattører tænker sig om og vælger at omformulere.

I bedes fortsat huske, at moderatorer skriver med blåt. Når der skrives med sort fra en, der er moderator, så er der tale om et helt almindeligt debatindlæg.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 28. sep 2016, 09:05

Jeg har aldrig opfattet "klappe i" som noget forbudt og farligt. Hold nu kæft hvor er det åndssvagt :stoned: :lol:
11
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 09:16

Dikus skrev:
LaScrooge skrev:
Dikus skrev:Men det er jo helt normalt, at man får muligheden for at rette indlæg, der bliver misforstået?

Okay, for at forstå det rigtigt: hvis jeg skriver noget og andre reagerer og jeg derefter føler at jeg er blevet misforstået, så kan jeg henvende mig og bede om at få rettet mit indlæg til noget nyt jeg har forfattet og den rettelse vil så være at finde overalt mit oprindelige indlæg er citeret?

Er det korrekt forstået?

Det har fungeret sådan siden opstarten, ja. Er der blevet citeret for meget er der dog tilfælde, hvor vi har besluttet, det er for meget arbejde og derfor blot har ændret citaternes tekst til "Oprindeligt indlæg redigeret" eller lignende.

Det anvendes typisk i forbindelse med henstillinger, hvor debattører tænker sig om og vælger at omformulere.

I bedes fortsat huske, at moderatorer skriver med blåt. Når der skrives med sort fra en, der er moderator, så er der tale om et helt almindeligt debatindlæg.

Men hvordan adskiller et "klap i" indlæg sig så fra et andet "klap i"-indlæg? Når nu begge var adresseret tydeligt?
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2363

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 09:22

Nu bliver det for pjattet... Hvorfor er det pågældende indlæg ændret af en moderator, når nu det ikke overtrådte reglerne?

I min optik, så ligner det, at moderatorerne passer lidt for godt på hinanden. Jeg kan godt se, at citerede indlæg skal ændres, hvis der f.eks. nævnes et navn eller andre personoplysninger, men at ændre i citerede indlæg fra "klap i" til "tie stille" er suspekt.

Hvorfor har moderatorerne gjort det?
7
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 28. sep 2016, 09:25

Det dufter i hvert fald mistænkeligt meget af at mods holder hånden over hinanden, når en "normal" debattør får advarsel/bortvisning for en vending som en mod så bare får rettet og helst på en sneaky måde i håb om at det ikke opfattes af andre debattører

Jeg håber bare ikke at det her site bliver for indspist og for kammeratligt mods'ne imellem. Det vil givetvis skræmme en del væk
9
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. sep 2016, 09:40

Når man tænker på HVORFOR denne debatside overhovedet blev oprettet i sin tid, så er det næsten tragikomisk at opleve denne form for moderation og censur. Vi trænger til udskiftning i moderatorgruppen, og til at få tilført noget mere integritet, objektivitet og armslængde! Men lur mig om det ikke ender med ikke at få konsekvenser for nogen i moderatorgruppen.
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 28. sep 2016, 09:44

Dette forum blev vel ikke oprettet udelukkende grundet overmoderation på dindebat?
Jeg kom til, netop grundet den manglende moderation.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. sep 2016, 09:51

Jeg antager alle er indforstået med, vi ikke tager en til omgang af "indlæg læses i en kontekst"?

Ikke om jeg fatter, det nu også skal være et problem, at en moderator, der har bevæget sig på grænsen, er blevet behandlet som alle andre, der gør det.

Nogle gange forbløffer debatten mig altså.
2
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 09:53

thomassneum skrev:Dette forum blev vel ikke oprettet udelukkende grundet overmoderation på dindebat?

Jeps. Men overmoderation klæder ingen. Bare fordi der ingen moderation var på DinDebat, behøver mods. herinde vel ikke kompensere for det med tilbagevirkende kraft?

Men det lader ikke til de sådan er til at få en dialog med.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 09:54

Dikus skrev:Jeg antager alle er indforstået med, vi ikke tager en til omgang af "indlæg læses i en kontekst"?

Ikke om jeg fatter, det nu også skal være et problem, at en moderator, der har bevæget sig på grænsen, er blevet behandlet som alle andre, der gør det.

Nogle gange forbløffer debatten mig altså.

Det er hun da ikke? Hendes indlæg er blevet omformuleret. AF blev bortvist. Stop nu det der. Det forbløffer mig, at I modererer på den måde.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2554

Indlægaf LaScrooge » 28. sep 2016, 09:54

Dikus skrev:
LaScrooge skrev:

Er det korrekt forstået?

Hvorfor ikke bare stå ved at man har skrevet noget man fortryder og skrive et nyt indlæg hvor man giver udtryk for dét?

"Jeg synes jeg var for hård da jeg skrev, at mænd skulle klappe i når emnet er menstruation." - og så efterfølgende skrive hvad man heller ville have formidlet. At ændre alle indlæg efterfølgende gør diskussionen svær at følge med i og det er uretfærdigt overfor dem der har deltaget, fordi præmissen for deres deltagelse pludselig har ændret sig. De har reageret på 'klappe i', ikke 'tie stille ' (selvom det er et dårligt eksempel, eftersom forskellen på de to udtryk er meget lille), men det tages der ikke hensyn til. Det synes jeg er respektløst overfor de deltagende debattører.
8
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. sep 2016, 09:54

Code71 skrev:Det dufter i hvert fald mistænkeligt meget af at mods holder hånden over hinanden, når en "normal" debattør får advarsel/bortvisning for en vending som en mod så bare får rettet og helst på en sneaky måde i håb om at det ikke opfattes af andre debattører

Jeg håber bare ikke at det her site bliver for indspist og for kammeratligt mods'ne imellem. Det vil givetvis skræmme en del væk

Som Patrick skrev til mig i juni, da jeg luftede bekymring over moderationen her på stedet:

p1.JPG

Et par uger senere fik jeg en måneds karantæne med henvisning til et indlæg, jeg havde skrevet, men som en moderator senere havde været inde og redigere i, (efter jeg havde skrevet det, men før de henviste til det som begrundelse), og udskiftet ord med "X"'er, så man ikke kunne se, hvad jeg havde skrevet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 28. sep 2016, 09:55

Der læses da med og besvares konkrete spørgsmål, der ikke har været besvaret til de samme personer ind til flere gange?
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 09:56

Dikus skrev:Der læses da med og besvares konkrete spørgsmål, der ikke har været besvaret til de samme personer ind til flere gange?

Gør der?
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2554

Indlægaf LaScrooge » 28. sep 2016, 09:56

thomassneum skrev:Dette forum blev vel ikke oprettet udelukkende grundet overmoderation på dindebat?

Jeg vil snarere kalde det forkert moderation.
Senest rettet af LaScrooge 28. sep 2016, 09:59, rettet i alt 1 gang.
3

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"