Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf ShuruQ » 28. sep 2016, 10:51

LaScrooge skrev:
thomassneum skrev:
LaScrooge skrev:Jeg kan se på Advocatus' screen shots, at man også kan føje yderligere indhold til sit indlæg. Det går sgu da slet ikke. I praksis betyder det jo, at man lige kan føje lidt uddybninger til eller hvad man nu har lyst til, *efter* at andre har svaret på det man skrev. Hvordan skal nogen kunne følge med i det og hvad er pointen, hvis debatten bevæger sig videre og ingen ser den forbedring man får indført 5 sider tilbage? - Altså ingen, ud over dem, der kommer til senere og tror, at dem der har svaret har nøjedes med at svare på noget at det oprindelige indlæg? Som i screen shottet, hvor det kunne se ud som om Advocatus kun forholder sig til den del af Fru Sunshines indlæg der er rettet mod mænd? Det kunne stille ham i et dårligt lys og det er overhovedet ikke i orden.

Det har man vist altid kunne.
Det kan man også på dindebat.

Ja, men da ikke med moderatorhjælp.

Hvad mener du?

Beklager, jeg ikke helt kan følge med nu :genert:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Indlægaf LaScrooge » 28. sep 2016, 10:52

ShuruQ skrev:
thomassneum skrev:
LaScrooge skrev:Jeg kan se på Advocatus' screen shots, at man også kan føje yderligere indhold til sit indlæg. Det går sgu da slet ikke. I praksis betyder det jo, at man lige kan føje lidt uddybninger til eller hvad man nu har lyst til, *efter* at andre har svaret på det man skrev. Hvordan skal nogen kunne følge med i det og hvad er pointen, hvis debatten bevæger sig videre og ingen ser den forbedring man får indført 5 sider tilbage? - Altså ingen, ud over dem, der kommer til senere og tror, at dem der har svaret har nøjedes med at svare på noget at det oprindelige indlæg? Som i screen shottet, hvor det kunne se ud som om Advocatus kun forholder sig til den del af Fru Sunshines indlæg der er rettet mod mænd? Det kunne stille ham i et dårligt lys og det er overhovedet ikke i orden.

Og på Facebook. I princippet kan man høste x antal likes på en kommentar og efterfølgende ændre hele kommentaren, det er vel en generel risiko man løber online.

Jeg sætter pris på at kunne rette egne indlæg, ikke fordi jeg går ind og retter i min holdning, men jeg er fx meget pernittengryn omkring stavefejl så jeg kan snildt rette et indlæg mange gange hvis jeg har lavet noget forkert og mit øje falder på det på et senere tidspunkt.

Det er rigtigt nok, det har man hele tiden kunnet. Underligt at jeg glemte det. I min bevidsthed kunne det ikke lade sig gøre, måske havde jeg glemt det fordi jeg har (haft) hjernerystelse :-) I hvert fald en underlig forglemmelse.
0
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Indlægaf LaScrooge » 28. sep 2016, 10:54

ShuruQ skrev:
LaScrooge skrev:
thomassneum skrev:

Ja, men da ikke med moderatorhjælp.

Hvad mener du?

Beklager, jeg ikke helt kan følge med nu :genert:.

Det er mig der kager rundt, beklager. Shit altså, tror lige jeg tager en pause og kigger ind i væggen lidt. :stoned:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2381

Indlægaf achillaxedprune » 28. sep 2016, 11:00

achillaxedprune skrev:Nu bliver det for pjattet... Hvorfor er det pågældende indlæg ændret af en moderator, når nu det ikke overtrådte reglerne?

I min optik, så ligner det, at moderatorerne passer lidt for godt på hinanden. Jeg kan godt se, at citerede indlæg skal ændres, hvis der f.eks. nævnes et navn eller andre personoplysninger, men at ændre i citerede indlæg fra "klap i" til "tie stille" er suspekt.

Hvorfor har moderatorerne gjort det?

Jeg vil da også gerne have svar på mit spørgsmål.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 28. sep 2016, 11:04

Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:Jeg antager alle er indforstået med, vi ikke tager en til omgang af "indlæg læses i en kontekst"?

Ikke om jeg fatter, det nu også skal være et problem, at en moderator, der har bevæget sig på grænsen, er blevet behandlet som alle andre, der gør det.

Har Fru Sunshine da fået karantæne? Får hun stadig lov at være moderator?

Der er heller ikke rigtigt kommet svar på dette spørgsmål her? Eller ignorerer i det nu?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. sep 2016, 11:25

Jeg har ikke noget input til den aktuelle utilfredshed, men jeg har et andet ønske:

Når der rettes eller censureres i indlæg, så må der gerne stå hvem der har modereret.
Ligeledes når der uddeles henstillinger, advarsler eller bortvisninger, så kunne det være rart at vide hvem af moderatorerne der står bag, da det er så underligt upersonligt og ugennemsigtigt at skulle forholde sig til afsender som værende det samlede moderatorteam.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2016, 11:29

Jeg kan godt se, at mit "luk røven" var til grænsen. Jeg synes ikke selv det er over, kun lige til.
Jeg kan sagtens acceptere at det er over jeres grænse og jeg tager min advarsel uden bøvl eller brok.

Jeg har dog anmeldt det røde kort jeg fik (selvom jeg føler mig lidt smålig på den konto) fordi det i min optik faktisk var lige over grænsen.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1671

Indlægaf Allmost_Famous » 28. sep 2016, 11:44

Jeg har ikke tænkt mig at klage over min bortvisning. Det eneste, jeg gerne vil opnå er, at man fra moderatorernes side indrømmer det, mange har kunne se i lang tid - at der gøres forskel på folk. Klap-i-gate har da tydeliggjort det, hvis man skulle have overset det før.

Vi er alle mennesker, og vi begår alle fejl. Men når man som moderatorgruppe holder hånden over hinanden, og anfægter, at to plus to er lig fire, bevæger vi os altså temmelig langt væk fra almindelige, menneskelige fejl.
5
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 28. sep 2016, 13:14

Hvor pinligt at spørgsmålene fra diverse brugere så bare bliver ignoreret
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1532

Indlægaf landsbytossen » 28. sep 2016, 13:26

Code71 skrev:Hvor pinligt at spørgsmålene fra diverse brugere så bare bliver ignoreret

Ro på. Giv dem tid til at samles i rundkreds med røgelse, urtete og citronmåne.

Det vil være endnu mere pinligt, hvis en enkelt af dem melder ét ud og der derefter kommer indlæg fra fra andre, der modsiger den første. Jeg vil blive overrasket, hvis der ikke er uenighed blandt moderatorer om både dette og meget andet.

Redigeret efter opfordring :)
Senest rettet af landsbytossen 28. sep 2016, 13:53, rettet i alt 1 gang.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. sep 2016, 13:31

Code71 skrev:Hvor pinligt at spørgsmålene fra diverse brugere så bare bliver ignoreret

Der skal nok lige være personalemøde først. :D Og så skal det retfærdigvis siger, at de selvfølgelig ikke er online 24/7. Men jeg forventer da, at de besvarer spørgsmålene, når de kommer online. :)
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 28. sep 2016, 14:45

Ado skrev:

Der skal nok lige være personalemøde først. :D Og så skal det retfærdigvis siger, at de selvfølgelig ikke er online 24/7. Men jeg forventer da, at de besvarer spørgsmålene, når de kommer online. :)

Jo jo fair nok :lol:

Men en udmelding med at man så lige skal tage stilling til tingene eller noget lignende. Ligesom for at vise at de er på sagen, ville da være ret god kommunikation i min bog?
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 28. sep 2016, 17:42

Selvfølgelig har der været forskel på folk, det er tydeligt. Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser. Sådan er det, og sådan bør det selvfølgelig ikke være. Jeg vil opfordre moderatorgruppen til en seriøs gang selvransagelse.

MEN!!!! Kan vi andre ikke også huske på, at det her sted helst aldrig skal ende som den gamle debat? Dvs stop nu med heksejagt! Stop med mudderkast. Husk nu på, at moderatorgruppen er frivillige og administrator kun for nylig har fået penge for det, han laver. Ting sker ikke så hurtigt og heller ikke så professionelt, som da Keller styrede den gamle debat - og det er vel også en del af charmen.

Men selvfølgelig skal vi ikke have skabt os en moderatorinderkreds, men vi skal altså heller ikke grave grøfter, efter min ydmyge mening.
29
Tally-ho
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1532

Indlægaf landsbytossen » 28. sep 2016, 18:03

milisa skrev:Selvfølgelig har der været forskel på folk, det er tydeligt. Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser. Sådan er det, og sådan bør det selvfølgelig ikke være. Jeg vil opfordre moderatorgruppen til en seriøs gang selvransagelse.

MEN!!!! Kan vi andre ikke også huske på, at det her sted helst aldrig skal ende som den gamle debat? Dvs stop nu med heksejagt! Stop med mudderkast. Husk nu på, at moderatorgruppen er frivillige og administrator kun for nylig har fået penge for det, han laver. Ting sker ikke så hurtigt og heller ikke så professionelt, som da Keller styrede den gamle debat - og det er vel også en del af charmen.

Men selvfølgelig skal vi ikke have skabt os en moderatorinderkreds, men vi skal altså heller ikke grave grøfter, efter min ydmyge mening.

Jeg er enig i hele dit indlæg.

Til det fremhævede: :worship: :worship: :worship:
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Chichu
Kort karma: 3
Likede indlæg: 70

Indlægaf Chichu » 28. sep 2016, 18:07

milisa skrev:Selvfølgelig har der været forskel på folk, det er tydeligt. Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser. Sådan er det, og sådan bør det selvfølgelig ikke være. Jeg vil opfordre moderatorgruppen til en seriøs gang selvransagelse.

Enig!

Og så vil jeg også gerne sige, de konkrete kritikpunkter til trods, at jeg generelt synes, at I gør et super stykke arbejde herinde! Tak fordi I gider at bruge jeres tid på den her side :-)
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"