Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Re: Mere moderation? Hvor går grænsen og det bare er censur?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. sep 2016, 18:12

milisa skrev: Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser.

Har vi ikke kun kvindelige moderatorer? Og så en enkelt mandlig admin..
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 28. sep 2016, 18:15

Advocatus-Diaboli skrev:
milisa skrev: Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser.

Nej, er dgd ikke en mand? Eller han er måske ikke moderator...?! Dgd er sikkert hverken mand eller moderator nu...............! Nåmen, svaret på dit spørgsmål må være: Aner det tydeligvis ikke...
1
Tally-ho
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. sep 2016, 18:19

milisa skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Nej, er dgd ikke en mand? Eller han er måske ikke moderator...?! Dgd er sikkert hverken mand eller moderator nu...............! Nåmen, svaret på dit spørgsmål må være: Aner det tydeligvis ikke...

Dgd er ikke moderator ifølge den liste, man kan se hvis man scroller ned i bunden af siden og trykker på linket med "holdet".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 28. sep 2016, 18:23

Advocatus-Diaboli skrev:Dgd er ikke moderator ifølge den liste, man kan se hvis man scroller ned i bunden af siden og trykker på linket med "holdet".

Der kan man bare se, det link har jeg ikke lagt mærke til før. Jeg kender ikke dem alle, så jeg kan stadig ikke svare på, om de er kvinder eller mænd.
1
Tally-ho
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 28. sep 2016, 18:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Har Fru Sunshine da fået karantæne? Får hun stadig lov at være moderator?

Nej, hun har ikke fået karantæne, og får stadig lov at være moderator. Hun har i lukket moderator-forum givet udtryk for, at hendes kommentar var grov/over grænsen (alt efter hvem der læser det) og derfor blev hendes indlæg redigeret.

Efterfølgende indlæg er redigeret, ligesom vi gør i andre tilfælde. Det er der ikke noget odiøst i, eftersom vi kun redigerer dét, som personen er blevet bedt om at ændre.

achillaxedprune skrev:Nu bliver det for pjattet... Hvorfor er det pågældende indlæg ændret af en moderator, når nu det ikke overtrådte reglerne?

I min optik, så ligner det, at moderatorerne passer lidt for godt på hinanden. Jeg kan godt se, at citerede indlæg skal ændres, hvis der f.eks. nævnes et navn eller andre personoplysninger, men at ændre i citerede indlæg fra "klap i" til "tie stille" er suspekt.

Hvorfor har moderatorerne gjort det?

Sunshine har overfor andre mods givet udtryk for hendes indlæg var groft og derfor blev det rettet. Og som jeg svarer Advocatus-Diabolis så er det sædvane at vi også retter de efterfølgende indlæg, hvor det er citeret.

Vi redigerer udelukkende ændringen og ikke andre debattøreres indlæg. Skulle det ske at vi ændrer en andens indlæg er det klart en fejl, og så håber vi da, at vi gøres opmærksom på det, så vi kan rette det.

Ado skrev:

AF besvarer et indlæg med "klap i" - hun bliver bortvist.
Sun skriver et indlæg uden at citere, men hvor selv en blind mand i koma kan se, hvem modtageren er. I retter og omformulerer hendes indlæg og pludselig er hendes indlæg ikke i farezonen.

Er det okay? Jeg synes det lugter af at I passer på hinanden i moderatorgruppen, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Nu skal vi ikke kunne sige, om A_F har glemt det, eftersom hun fik sin oprindelige bruger slettet (på egen anmodning), hvor hun fik banningen.

At hun blev bannet i en måned skyldtes ikke udelukkende hendes "Klap i."-kommentar. Der var en forhistorie, som gjorde at vi mente det var på tide med en måned udenfor døren.

En efterlyser at der skrives, hvilken moderator, der feks ændrer ordlyden i et indlæg, eller hvem der banner.
Der må vi minde jer om, at de ting, som moderatorer gør sker på grundlag af flertallets beslutning. Vi er ikke altid enige i mod-team, hvilket vi selv synes er en fordel, da vi dermed får flere synsvinkler på tingene.

Vi vil selvfølgelig diskutere om vi vil navngive hvilken mod, der modererer fremover, ligesom vi også diskuterer andre ting, vi ser jer skrive.

Når folk enten bliver anmeldt eller vi selv falder over noget, vi mener er på grænsen er første reaktion ikke, at give advarsel eller smide folk ud. Vi vil som udgangspunkt starte ud med en venlig henstilling, og tager folk ikke den til sig kan vi skride til advarsler og i sidste ende banning.

Skulle der endelig ske en banning ved første forseelse er det fordi den er så grænseoverskridende, at vi ganske enkelt ikke vil se det.

Vi beklager, svaret først kommer nu, men som I ved, er vi frivillige og er ikke 24/7. Og vi vil helst have at alle mods har nået at give deres besyv med, før vi skrev noget. :)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2016, 18:49

milisa skrev:Selvfølgelig har der været forskel på folk, det er tydeligt. Og der er også mindst én moderator, der under ingen omstændigheder bør være moderator, fordi h*n er ALT for nærtagen og bliver dødeligt fornærmet ved den mindste generalisering, der kunne tænkes at strejfe ham/hende, hvilket resulterer i visse tilfælde af hævnmoderering og masser af tilfælde af, hvor h*n overtræder samtlige regler uden nogen konsekvenser. Sådan er det, og sådan bør det selvfølgelig ikke være. Jeg vil opfordre moderatorgruppen til en seriøs gang selvransagelse.

MEN!!!! Kan vi andre ikke også huske på, at det her sted helst aldrig skal ende som den gamle debat? Dvs stop nu med heksejagt! Stop med mudderkast. Husk nu på, at moderatorgruppen er frivillige og administrator kun for nylig har fået penge for det, han laver. Ting sker ikke så hurtigt og heller ikke så professionelt, som da Keller styrede den gamle debat - og det er vel også en del af charmen.

Men selvfølgelig skal vi ikke have skabt os en moderatorinderkreds, men vi skal altså heller ikke grave grøfter, efter min ydmyge mening.

Erhm, selvom jeg er fuldstændig enig i resten af dit indlæg, så er det der altså om noget mudderkast.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Indlægaf Viskelæder » 28. sep 2016, 18:57

Hvis Fru Sunshine syntes, hendes eget indlæg var for groft, hvorfor ændrede hun det så ikke selv? Hvorfor blev det redigeret af mods?
8
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. sep 2016, 19:01

Viskelæder skrev:Hvis Fru Sunshine syntes, hendes eget indlæg var for groft, hvorfor ændrede hun det så ikke selv? Hvorfor blev det redigeret af mods?

Uden at vide det kunne jeg forestille mig det kunne være fordi det allerede var citeret gange mange, så selvom hun rettede i sit eget ville det gamle stadig stå der i de efterfølgende indlæg og dem bør hun ikke selv rette i i sin egenskab af moderator når hun selv er indblandet. Jeg forestiller mig det handler om reglen med at er en moderator indblandet i en konflikt/heftig diskussion bør vedkommende ikke pludselig træde i moderatorrollen men tilkalde en af de andre moderatorer :).
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 28. sep 2016, 19:03

kidkomb skrev:Erhm, selvom jeg er fuldstændig enig i resten af dit indlæg, så er det der altså om noget mudderkast.

Jeg synes ikke selv, det er mudderkast. Jeg kan underbygge min påstand med beviser, men det vil i så fald være en udstilling af den pågældende person. I mine øjne vil selv dette dog ikke være mudderkast, eftersom det er underbygget. Mudderkast for mig er usaglige beskyldninger, der går efter manden og ikke bolden. Når der skal diskuteres debatstil og moderatorstil, vil det dog være vanskeligt ikke at i det mindste omtale manden, idet man går efter bolden. Og der ER altså meget, der tyder på, at der er problemer med moderationen og måden, moderatorerne fungerer på - eller i hvert fald, hvordan det bliver modtaget. Det er vi vel nødt til at kunne tale om?
6
Tally-ho
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2016, 19:05

milisa skrev:
kidkomb skrev:Erhm, selvom jeg er fuldstændig enig i resten af dit indlæg, så er det der altså om noget mudderkast.

Jeg synes ikke selv, det er mudderkast. Jeg kan underbygge min påstand med beviser, men det vil i så fald være en udstilling af den pågældende person. I mine øjne vil selv dette dog ikke være mudderkast, eftersom det er underbygget. Mudderkast for mig er usaglige beskyldninger, der går efter manden og ikke bolden. Når der skal diskuteres debatstil og moderatorstil, vil det dog være vanskeligt ikke at i det mindste omtale manden, idet man går efter bolden. Og der ER altså meget, der tyder på, at der er problemer med moderationen og måden, moderatorerne fungerer på - eller i hvert fald, hvordan det bliver modtaget. Det er vi vel nødt til at kunne tale om?

Jamen, jeg er i princippet enig. Vi har bare forskellig opfattelse af ordet mudderkast kan jeg se.
Men ja, det bør vi kunne tale om.
Jeg følte bare det var en lige harsk nok måde at gøre det på.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2016, 19:06

Viskelæder skrev:Hvis Fru Sunshine syntes, hendes eget indlæg var for groft, hvorfor ændrede hun det så ikke selv? Hvorfor blev det redigeret af mods?

Det gjorde jeg også.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Indlægaf Viskelæder » 28. sep 2016, 19:10

Fru Sunshine skrev:

Det gjorde jeg også.

Og så blev de andre mods så blandet ind i det for at rette de efterfølgende indlæg, der citerede dit, som ShuruQ skriver?
0
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 28. sep 2016, 19:11

Ja, der var flere grunde til min bortvisning. Eftersom jeg har taget screenshots (ja, i flertal. Sådan går det når ens advarsel fylder så meget), kan jeg da lige opremse de grunde:

"Klap i"
Jeg lavede en :lol: -smiley af den moderator, der irettesatte mig.
Jeg kaldte moderatorernes tilgang til en beslutning "stur, stur"
Derudover skrev jeg, at ledelsen herinde "på nogle punkter var latterlig"

Den moderator, der skrev til mig, fik en :lol: -smiley tilbage som svar, og så røg jeg ud.

Desværre nåede jeg ikke at tage alle de gode screenshots, før jeg blev smidt ud. Grønne kort fra moderatorer om hvor meget hønsegård, der er i det lukkede moderatorforum, havde ellers været underholdende at kunne dele. Well. You snooze, you lose.
Senest rettet af Allmost_Famous 28. sep 2016, 19:18, rettet i alt 1 gang.
0
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2016, 19:12

Viskelæder skrev:
Fru Sunshine skrev:

Det gjorde jeg også.

Og så blev de andre mods så blandet ind i det for at rette de efterfølgende indlæg, der citerede dit, som ShuruQ skriver?

Ja.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 28. sep 2016, 19:14

Jeg har hele tiden ment, at moderationen er for stram, så den nuværende diskussion har ikke ændret noget for mig. Helt ærligt hvis man ikke kan sige klappe kaje, så er vi altså nede på rundkredsstadiet. Det var ikke engang mand til mand men i bredere forstand. For min skyld må folk såmænd også godt bede mig holde kæft
5
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"