September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 13:03

MyGirl skrev:
Jeg hepper! :pompom: Det lyder op ad bakke, men synes det er godt gået, du stadig holder dig nogenlunde on track.

Jeg faster også i dag, og min kontorbuddy har lige indtaget det mest velduftende måltid, jeg længe har lagt næse til. Feje hold!

Vil du høre, hvad der er ren tortur?

Hjemkundskabslokalet ligger to døre længere henne - og der er tre hold igennem om mandagen!
I dag har der duftet af muffins, noget asiatisk et-eller-andet og kylling og hvidkål!
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1088

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 13:07

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:
Jeg hepper! :pompom: Det lyder op ad bakke, men synes det er godt gået, du stadig holder dig nogenlunde on track.

Jeg faster også i dag, og min kontorbuddy har lige indtaget det mest velduftende måltid, jeg længe har lagt næse til. Feje hold!

Vil du høre, hvad der er ren tortur?

Hjemkundskabslokalet ligger to døre længere henne - og der er tre hold igennem om mandagen!
I dag har der duftet af muffins, noget asiatisk et-eller-andet og kylling og hvidkål!

:8: :ad!: :ticks: :nej: Og 100 andre smileys i den dur! Hvordan faen du magter at faste om mandagen er mig en gåde!

Min beundring for dig er lige steget til det dobbelte :worship:
1
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 21. sep 2015, 17:30

Mine mål for ugen:

- Overholde mit kalorieregnskab mandag til torsdag samt lørdag og søndag - max 1400 kcal per dag
- Motionere hver dag i minimum 30 min, gerne mere
- Max et glas lightsodavand dagligt
- Kun slik fredag aften
3
:love:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 21. sep 2015, 18:36

Guilded_Lily skrev:Jeg skal love for, min uge starter godt! En kommunikationsfejl gjorde, at et arrangement, min klasse skal deltage i over to dage (de er delt op i to hold), gik fløjten i dag, så min ugeplan måtte revideres. Når jeg er lidt småstresset, som jeg er pt, er det noget, der kan vælte mig af pinden, rent overbliksmæssigt.

Jeg faster i dag, men alt det rod sendte mig lige i den kurv med Mini-Snickers/Mars/Twix/Bounty, en kollega med fødselsdag havde stillet op. Jeg tog dog kun to, så jeg holder mig rimeligt indenfor min kaloriebeholdning, så må jeg bare give den lidt ekstra gas til fitness i eftermiddag, selvom motion ikke tæller med i regnskabet. Aftensmaden står lidt hen i det uvisse, fordi vi som sædvanligt ikke har fået sat os ned og skrevet en madplan, let alone handlet. Og min mand er rabundus resten af måneden pga. biler, der skal klargøres til syn, så det bliver mig, der hænger på den. Hmmm...
Det kan godt være, jeg ender på 600 kcal, men det er også okay. Mens og stress er en bitch! :rulle:

Håber, at du kom godt igennem dagen? Stress er noget skrammel :kram:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. sep 2015, 18:46

Var til skøn træning her til aften. Har helt åndsvagt travlt på job lige pt, så var helt smadret, da jeg kom frem. Men det var mega god træning og stemningen var fantastisk! Når vi står en fem-seks stykker på forreste række skulder ved skulder og giver den maks gas til sidst, så er der få måder, der er bedre at lade op på :lun:
2

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 19:00

MyGirl skrev:
:8: :ad!: :ticks: :nej: Og 100 andre smileys i den dur! Hvordan faen du magter at faste om mandagen er mig en gåde!

Min beundring for dig er lige steget til det dobbelte :worship:

:lol: :lol: Jamen, tak - jeg bukker og nejer :blomst:

Jeg havde samme lokale sidste år, så jeg har vænnet mig til det :) Og der er jo klasser, der skal have hjemkundskab hver dag, så jeg vil aldrig slippe...
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 19:06

Ballademager skrev:Var til skøn træning her til aften. Har helt åndsvagt travlt på job lige pt, så var helt smadret, da jeg kom frem. Men det var mega god træning og stemningen var fantastisk! Når vi står en fem-seks stykker på forreste række skulder ved skulder og giver den maks gas til sidst, så er der få måder, der er bedre at lade op på :lun:

Lyder skønt! Hvad træner du?
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 19:09

Jeg har klaret 2 ud af ugens mål i dag :rock: har haft første fastedag og lagt ny træningsmusik på min iPod!

Og så har jeg lavet træningsaftale med en veninde i morgen aften og meldt mig til spinning lørdag morgen, så de mindst to gange træning er planlagt!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 19:09

Ballademager skrev:
Håber, at du kom godt igennem dagen? Stress er noget skrammel :kram:

Tak :kys: Jeg endte med en okay dag - og jeg har totalt optur over træningen! Jeg måtte lige hjælpe manden med at tømme traileren for et ton fyringspiller inden afgang, og så kom jeg ind i et super flow nede i centeret - jeg plejer at være halvdød efter 12 min. på crosstraineren, men i dag fortsatte benene bare. Og fortsatte. Og fortsatte. Så det blev til 35 min :banan: Og så 40 min. styrketræning bagefter.

Og min fastedag er gået strålende. Jeg ender på 496 kcal - spot on! Jeg var ikke rigtig sulten til aften, så jeg overvejede at springe aftensmaden over, men så skulle jeg lige ordne ungernes madpakker i en Robinson-reklamepause. Så blev jeg alligevel lidt for sulten og spiste en hytteostsnack :savl:
4
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 19:19

Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en trasketur på 5-10 km i skoven.
Senest rettet af Krølle 21. sep 2015, 20:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. sep 2015, 20:23

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Var til skøn træning her til aften. Har helt åndsvagt travlt på job lige pt, så var helt smadret, da jeg kom frem. Men det var mega god træning og stemningen var fantastisk! Når vi står en fem-seks stykker på forreste række skulder ved skulder og giver den maks gas til sidst, så er der få måder, der er bedre at lade op på :lun:

Lyder skønt! Hvad træner du?

Fitnessboksning. Det ser ret åndsvagt ud at stå og slå store huller i luften, men det er fedt :D
1

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 21. sep 2015, 20:26

Krølle skrev:Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en torskedum på 5-10 i skoven.

God bedring :ae:

Hvis møgsamling (så har man også fået brugt det ord i dag :D) kan sammenlignes lidt med at slå græs med en håndskubber, så kan man godt få pulsen op og sved på panden.
1

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. sep 2015, 20:29

Krølle skrev:Jeg er lidt småsyg/slatten denne uge, så 25 km cykeltur ud til hesten er droppet. Har dog været ude at trave en lille time i dag, hvilket er ok på en splatdag. I morgen står den på samme travetur, en time eller to med hasselnøddejagt i skoven og en-to timers møgsamling på fold, hvilket vel er at sidestille med lavintensiv træning.

Onsdag står på cykeltur og min. 5 km. i skoven. Torsdag og fredag er arbejds- og splatdage, lørdag uplanlagt og søndag nok en torskedum på 5-10 i skoven.

God bedring! :kram:

Øhmn...hvad er en torskedum?
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 20:37

Guilded_Lily skrev:

God bedring! :kram:

Øhmn...hvad er en torskedum?

Haha! Autocorrect for trasketur :genert:
2
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 21. sep 2015, 20:38

Ballademager skrev:

God bedring :ae:

Hvis møgsamling (så har man også fået brugt det ord i dag :D) kan sammenlignes lidt med at slå græs med en håndskubber, så kan man godt få pulsen op og sved på panden.

Det kan det - tænk noget med en greb, tung trillebør og møg efter 9 heste fra de seneste tre dage. Det skal nok blive festligt!
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"