September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 11:27

Ih, jeg har lige trænet 20 min cirkeltræning og 50 min TRX. Bum! Hold nu kæft, det var hårdt - men også ret fedt :D :banan:
4
:love:
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 11:29

Ally skrev:I sidste uge var stemningen mellem min mand og jeg ikke god, men jeg følte faktisk, at det var blevet markant bedre - lige indtil i dag, hvor han bitchede over SMS til mig. Han mente åbenbart stadig, at der var problemer. Den slags kommunikation bør man ikke tage over SMS, men face-to-face, hvilket jeg også skrev. Det valgte han så mere eller mindre at ignorere. Nogle gange burde han have slag med en våd fisk!

:sur: :rulle: :nej:

Æv, det er bare aldrig sjovt at være på kant med hinanden på den måde. Det slider virkelig hårdt. Får du talt med nogen om det?
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 22. sep 2015, 11:54

@Ally .. mænd er bare ikke altid nemme :( Jeg håber I finder ud af det, så du ikke skal gå og være ked/sur over den slags !
0
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 12:14

Spørgsmål:

Hvad spiser I efter træning?
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 22. sep 2015, 12:22

Aquadorable skrev:Spørgsmål:

En bar + en ds tun i dag :D Ellers BCAA..

Ellers bare et HELT almindeligt måltid mad, hvor der er skruet lidt ned for fedten :)
0
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 12:27

FitBrideToBE skrev:

Ellers bare et HELT almindeligt måltid mad, hvor der er skruet lidt ned for fedten :)

Tak :)

Hvad er BCAA?
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 22. sep 2015, 12:29

Aquadorable skrev:
FitBrideToBE skrev:

Tak :)

Hvad er BCAA?

Det er aminisyrer :) I pulverform, så kan man få det med smag osv :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 238
Likede indlæg: 1079

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 12:31

Jeg spiser ikke noget særligt efter træning, må jeg erkende. Så træningen spiller ikke rigtig ind på mine måltider.

Da jeg trænede meget om morgenen på tom mave, spiste jeg dog ofte enten hytteost toppet med lidt bær og nødder eller lidt kylling, bær og nødder efter træning, inden jeg tog på job.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Ally » 22. sep 2015, 18:50

@MyGirl Tak. Stemningen er stadig ikke den bedste. Vi talte sammen over aftensmaden og han sagde en masse, der blot gjorde mig mere sur og ked, så inden jeg skred i fitnesscentret, stod jeg og tudbrølede med Yngstebarnet i armene, der var ked af, at jeg skulle af sted. Hun blev dog hurtig glad igen og inden jeg kørte, tog jeg lige en ekstra tudetur i bilen. Da jeg først var kommet i fitnesscentret, afreagerede jeg ved at træde ekstra hårdt på crosstraineren.

@Aquadorable Det er pissehårdt. Har heldigvis en skøn mor, der altid er klar til at lytte :love:

@FitBrideToBE Tak. Vi skal nok blive gode venner igen. Nogle gange tager det desværre bare lidt tid. Ikke desto mindre kunne han stadig trænge til nogle slag med en våd fisk.

Nå. Efter aftensmaden kørte jeg i fitnesscentret. Tæskede kroppen igennem mit program og 55 minutter senere lugtede jeg pænt meget af gnu :lol: Til gengæld oplevede jeg en personlig sejr. Først på året, mener jeg, at det var, kom jeg til skade i squatstativet og der gik et halvt års tid før jeg turde squatte igen. De sidste 4-5 gange har jeg squattet uden vægt, men til aften smed jeg 5 kg. (i alt) på stangen og det gik godt. Det skal nok kunne mærkes i benene i morgen :love2:

Yngstebarnet har fødselsdag i morgen. 5 år. Hun ville gerne have kage med i børnehaven. Den skulle være lilla med lyserød glasur og lilla krymmel. Dog havde vi ikke så meget lilla krymmel, så der kom også slik - og fem flag, naturligvis - på.
2
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2015, 19:44

@Ally det lyder ikke som den bedste aften :ae: håber, du er ok. Det er så drænende, når man tager de ture derhjemme :( Men fedt, det blev omsat til god træning!

Jeg er selv lige kommet hjem fra træningcentret :banan: en time og 10 minutter, og selvom det var superhyggeligt med min veninde, sagde pulsuret lidt over 700 kcal, da vi var færdige :D så noget må vi have lavet.

Kæresten er udenlands igen-igen, så nu bliver der sofahygget max med aftensmad vol. 2. Var sgi blevet sulten, og i morgen er fastedag, så må hellere sørge for at få spist nok (har ikke fået sååå meget i løbet af dagen)
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 22. sep 2015, 20:37

@Ally - øv, jeg er ked af at læse, det ikke kører så godt med manden :ae: Jeg håber, det snart lykkes at finde melodien igen :kys: (Hvis det er nogen trøst overhovedet, så kæmper jeg også lidt med min for tiden. Han prøver at skrue lidt ned for sit forbrug af smertestillende - han er sygemeldt pga. to diskusprolapser i nakken, der giver stærke smerter i skulder og arm - og det mærkes tydeligt på hans humør. Og når han tager den dosis, han egentlig skal, bliver han distræt. Det lover ikke godt for min tålmodighed, hvis han bliver dement engang :fløjt: )
Og tillykke med barnet i morgen - det lyder som en lækker kage dér!

@MyGirl - misundelig.dk over din rengøringshjælp! Vi roder simpelthen for meget til, at jeg kan få mig selv til at få hjælp udefra - min mor fik heller ikke lov! :blush:

Og så var der noget med koldt vand og en bruser med eget liv - der er simpelthen ikke noget værre end at stå op til et koldt brusebad! Uh, når vores fyr har været gået ud om natten - grrrr!

Og noget med mad efter træning - jeg sørger altid for at få noget protein efter træning. Mest for at genopbygge og minimere ømheden. Jeg er ret vild med Isis Free Lækkerbar Billede :savl:

___

En lidt kaotisk dag på job, men den gik hurtigt. Jeg havde glædet mig helt vildt til min frokost, rissalat med kylling, men jeg kunne kun spise det halve. Jeg synes ellers, portionen var ret lille, da jeg lavede den i går, jeg var faktisk bange for, der ikke var nok :lol: Sådan ender det tit efter en fastedag.

I morgen har jeg fri de første timer, fordi datteren skal til sundhedsplejerske. Så tager jeg 5 timer på job og videre til træning. Og det bliver så 2. fd i denne uge. Menuen bliver den samme som i mandags - skyr til morgen, drikkebouillon til frokost og hytteostsnack til aften (de var på tilbud i den lokale Fakta :-D ) Jeg glæder mig til at se, om jeg kan finde det gode flow på crosstraineren igen. Det virker knapt så uoverskueligt som løb - selvom jeg savner at løbe. Jeg var meget udholdende som teenager. Min idrætslærer mente, jeg burde kaste mig over atletik. Det blev ikke til andet end 8 års ridning...
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3775

Indlægaf Sophaya » 23. sep 2015, 05:47

Jeg har hverken tabt mig eller taget på. Det står stille. Det er ok lige nu, men når vi kommer på den anden skde af denne uge skal jeg begynde at se resultater igen.
0
x
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 07:04

@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 07:22

Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 07:27

God morgen :)

Vægten sagde simpelthen -1kg i morges :banan: Succes ! Endelig har jeg fået vendt det her helvede, jeg har rodet rundt i.. Og så endda efter bendag, hvor jeg normalt samler væske osv..

Oven i det, er det min fridag. Så jeg sidder med netflix og kaffe.. og aminosyrer :lol: Jeg har dog lige fortæret 4æg og 50g light ost.. Pænt mæt type..

Anyway hos mig står dagen på afslapning, og så har jeg en veninde, som jeg skal træne i eftermiddag, og så er der min egen træning i eftermiddag/aften.

SÅ god dag til alle, håber det bliver en dejlig og produktiv en af slagsen ;)

@Ally .. Du får lige sådan en her søde :ae: Og pisse sejt med squatten ! :banan: Man skal virkelig holde fast i sine sejre og fejre dem :) Det tror jeg er super for motivationen !
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"