September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 07:30

MyGirl skrev:Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.

Du fik lige et like for, at motivationen var høj ! Selvom det er af nogle lidt ævagtige grunde :lol:

Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?
Eller skal I være decideret fastende til kl 19?
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1088

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 08:23

FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.

Du fik lige et like for, at motivationen var høj ! Selvom det er af nogle lidt ævagtige grunde :lol:

Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?

Tak for motivations-like ;)

Jo, "vi må" i teorien lægge de 500 kcal som det passer os. Jeg har bare erfaret, at hvis jeg spiser lidt, så jumpstarter det min sult helt vildt, og gør dagen meget sværere at komme igennem. Da jeg startede op spiste jeg som regel 1-200 gram agurk eller gulerod til frokost, men måtte hurtigt lægge det fra mig, da det er meget nemmere for mig, hvis jeg lader helt være.

Meeeen, har lige fået en opringning fra chefen, der gør det hele lidt mere overskueligt rent logistisk, så nu ser det faktisk ud til, at jeg allerede er hjemme ved 19.-tiden som jeg plejer :D Så nu øjner jeg måske muligheden for en lille styrkesession i aften, inden kæresten kommer hjem, men nu må vi se.
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 09:19

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:

Tak for motivations-like ;)

Jo, "vi må" i teorien lægge de 500 kcal som det passer os. Jeg har bare erfaret, at hvis jeg spiser lidt, så jumpstarter det min sult helt vildt, og gør dagen meget sværere at komme igennem. Da jeg startede op spiste jeg som regel 1-200 gram agurk eller gulerod til frokost, men måtte hurtigt lægge det fra mig, da det er meget nemmere for mig, hvis jeg lader helt være.

Meeeen, har lige fået en opringning fra chefen, der gør det hele lidt mere overskueligt rent logistisk, så nu ser det faktisk ud til, at jeg allerede er hjemme ved 19.-tiden som jeg plejer :D Så nu øjner jeg måske muligheden for en lille styrkesession i aften, inden kæresten kommer hjem, men nu må vi se.

Uhuhuh styrketræning FTW :banan: Håber du kommer afsted ;)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1711

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2015, 09:31

MyGirl skrev:@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!

:lol: Tjah, ulempen ved at flytte ind i et gammelt hus er, at der altid ser rodet og beskidt ud trods rengøring. Selvom vi har gjort lidt ved det, går der ikke lang tid, før det ikke sådan kan ses. Vi kan nærmest male hvert år - "straffen" for at have to små børn (som så ikke er så små mere), en hund og to katte. Og edderkopper ææælsker vores hus! :tie:

Det går overraskende nemt i dag - faktisk har jeg det, som jeg havde det samme tid sidste år. Ingen sultfølelse eller tanker, der kræser om mad. Jeg fik min skyr til morgen og sidder nu og overvejer, om jeg overhovedet har lyst til den drikkebouillon. Jeg må nok hellere, jeg skal snart undervise, så hovedet skal lige være helt klart.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2015, 09:40

FitBrideToBE skrev:

Man kan fordele sine kalorier, som man vil. Hvis man vælger at lægge vægt på den sundhedsfremmende effekt af fasten, bør man faste decideret i min. 16 timer. Nogle vælger så at faste helt i 24 timer og spise op til 500 til aften, andre fortsætter til næste morgen, andre igen spiser frokost og aftensmad, mens jeg vælger tre måltider fordelt på 100/100/200-250 (plus-minus - i dag hedder det 112-8-229 = 349. Så er der evt. plads til en Free Lækkerbar efter træning, hvis det skulle blive nødvendigt)

Jeg kan simpelthen ikke gå hele dagen uden mad af to grunde: jeg kan ikke fungere på mit arbejde, som kræver 100% skarphed i hovedet, og hvis jeg vælger kun at spise aftensmad, bliver jeg mæt, men en time eller to senere er jeg klar til at springe i skuffer og skabe pga. cravings. Får jeg derimod lidt til morgen og frokost, kan jeg klare mig på arbejde og føler ingen sult eller cravings overhovedet.
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 09:50

@Guilded_Lily Okaydokes.. så blev jeg det klogere :) Tak !
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 10:20

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!

:lol: Tjah, ulempen ved at flytte ind i et gammelt hus er, at der altid ser rodet og beskidt ud trods rengøring. Selvom vi har gjort lidt ved det, går der ikke lang tid, før det ikke sådan kan ses. Vi kan nærmest male hvert år - "straffen" for at have to små børn (som så ikke er så små mere), en hund og to katte. Og edderkopper ææælsker vores hus! :tie:

Det går overraskende nemt i dag - faktisk har jeg det, som jeg havde det samme tid sidste år. Ingen sultfølelse eller tanker, der kræser om mad. Jeg fik min skyr til morgen og sidder nu og overvejer, om jeg overhovedet har lyst til den drikkebouillon. Jeg må nok hellere, jeg skal snart undervise, så hovedet skal lige være helt klart.

Åhhhhh... Edderkopper er desværre også meget store fans af vores hus :8: Og så ved jeg ikke, om vores pool bare tiltrækker dem, eller hvad der sker, men vi kan på næsten daglig basis fiske nogen af de største edderkopper, jeg har set i Danmark, op af den sk... pool! Vil virkelig ikke vide, hvor de bor henne, men har endnu til gode rigtig at møde dem i vores hus, så satser på, de har en fest ude i værkstedet. :gruble:

Hvor er det fedt at høre, at det synes at gå fremad med dine fastedage igen, og at motivationen for dem er vendt lidt tilbage :dance: (Spejler mig jo lidt i dine oplevelser, og frygter stadig for, hvis/hvornår "lysten" til fasten forsvinder)..
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 10:23

FitBrideToBE skrev:@Guilded_Lily Okaydokes.. så blev jeg det klogere :) Tak !

Ja, der er mange måder at gøre det på, og det vigtigste for os, der gør det, er jo bare at finde det, der virker for en selv.

Stoppede du egentlig helt med det der kl. 12 og 18-måltids-noget, du prøvede?
0
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 23. sep 2015, 10:50

Fik travet knap seks kilometer i dag på trods af ualmindeligt tunge og ØMME ben. Aaaaaaav! Men tror det var meget godt at få rørt kroppen igen i dag. I morgen står den på morgensvømning :)
4
:love:
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 16:15

MyGirl skrev:

Ja, der er mange måder at gøre det på, og det vigtigste for os, der gør det, er jo bare at finde det, der virker for en selv.

Ja det fungerede ikke rigtigt for mig.. min fokus på mad blev også endnu større end vaneligt, så tænkte det var en dum vej at følge.. :)
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 16:21

Jeg har brugt.. hold nu fast.. 3½time i fitnessworld i dag.. og jeg arbejder der altså ikke :fløjt: :genert:

Først gik jeg 45min i rask tempo med oppakning, så trænede jeg med en veninde og lagde program for hende, så trænede jeg med kæresten - Ikke så intensivt, men vedholdende 1255kcal forbrændt :banan: :banan: :banan:

Jeg er ret positiv over det :P

Kost indtaget i dag bliver 1750kcal :) Men min kost ser herrens ud - ren protein :mellow: ved ikke, hvad jeg skal gøre ved det.. det holder mig dejligt mæt og mine kalorier lave - hvorfor så spise endnu mere kulhydrat, når det for mit vedkommende bare gør blodsukkeret ustabilt og skaber sult?? :gruble:
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2015, 16:51

Tjuhej, hvor det går! Min klasse var fuldstændig umulig, totalt ukoncentrerede og larmende. Og jeg havde åbenbart ikke gennemslagskraft nok i dag.

Så jeg kørte arrig fra arbejde og tog direkte ned i fitness, hvor den fik alt, hvad den kunne trække - 50 min. på crosstraineren (med 10 min. step) og en times styrke med lidt flere øvelser og kilo end sædvanligt.

Så dagens kalorieindtag = 349
Kalorier forbrændt = ca. 880.

Bedste fd LÆNGE! :banan:
4
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 17:30

Guilded_Lily skrev:Tjuhej, hvor det går! Min klasse var fuldstændig umulig, totalt ukoncentrerede og larmende. Og jeg havde åbenbart ikke gennemslagskraft nok i dag.

Så jeg kørte arrig fra arbejde og tog direkte ned i fitness, hvor den fik alt, hvad den kunne trække - 50 min. på crosstraineren (med 10 min. step) og en times styrke med lidt flere øvelser og kilo end sædvanligt.

Så dagens kalorieindtag = 349
Kalorier forbrændt = ca. 880.

Bedste fd LÆNGE! :banan:

Hvor er det fantastisk! :pompom: (sorry-elsker den smiley)

Er kun lidt misundelig :genert: meeeen sidder lige nu og indtager dagens måltid, så lige nu er livet godt!
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 17:31

FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:

Ja det fungerede ikke rigtigt for mig.. min fokus på mad blev også endnu større end vaneligt, så tænkte det var en dum vej at følge.. :)

Lyder som et fornuftigt valg :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2429

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2015, 18:34

@FitBrideToBe - sejt med al den motion :gogo: :8: :klap:

@Guilded_Lily du fik da også givet den gas, og så på en fd dag. Well done :klap:

Jeg sov først rigtigt efter 3.45 i nat. Jeg er så smerteplaget i tiden, at jeg har svært ved at sove. Min fys har aflyst min tid to gange, men i morgen skal jeg afsted, og det er virkelig tiltrængt. S vågnede først 6.30 og egentlig var det min tur til at stå op, men min søde mand, havde selvfølgelig bemærket min uro i nat, så han stod op i stedet, og jeg sov til 7.45 i stedet. Det er jo langt fra nok, men jeg skulle til zoneterapi, så skulle op. Og jeg kunne ikke falde i søvn i eftermiddags.
Min mor kom fordi med franskbrød og snegle i eftermiddags. Jeg havde ikke fået frokost og sammen med træthed, så betød det at jeg spiste en del franskbrød. Og en halv onsdagssnegl :genert: til gengæld har jeg kun spist et stykke rugbrød til aften, fordi jeg simpelthen ikke var mere sulten.

Dagens motion har været en lille gåtur med hunden og gymnastik med barnet (det var faktisk lidt hårdt i dag :genert:)
0
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"