September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 628
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 08:18

Jeg har også ledt efter septembertråden på den anden debat. Uden held.

Fit: Jeg vil mene, at 1-2 hviledage er godt. Alternativt, at man kun træner ben den ene dag, og så overkrop den næste, så hver enkelt kropsdel lige får en pause.

Lily: Det med at spise for lidt i løbet af dagen, har alle dage været mit største ernæringsmæssige problem. Og faktisk den største udfordring ved min nuværende kur/livsstil. Nemlig mængden af mad og måltider. Synes, at det er svært at få spist nok hen over dagen.
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 08:21

FruKuk skrev:Jeg har også ledt efter septembertråden på den anden debat. Uden held.

Fit: Jeg vil mene, at 1-2 hviledage er godt. Alternativt, at man kun træner ben den ene dag, og så overkrop den næste, så hver enkelt kropsdel lige får en pause.

Lily: Det med at spise for lidt i løbet af dagen, har alle dage været mit største ernæringsmæssige problem. Og faktisk den største udfordring ved min nuværende kur/livsstil. Nemlig mængden af mad og måltider. Synes, at det er svært at få spist nok hen over dagen.


Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 09:00

Guilded_Lily skrev:Nu ser det ud som om, septembertråden er slettet igen derovre...


Ja, den er åbenbart også røget i faldet :( Tegner ikke godt for vores fremtidige slankedebat derovre...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 09:02

Alt går forresten ok her.. Fik spinnet i går, og maden er ok, selvom der er lidt for meget af den her i weekenden.

Bagte boller til morgen :lun: de blev gode.
1
D.itsen
Indlæg: 775
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 09:27

FitBrideToBE skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er imponerende, du overhovedet kan komme af sted hver dag. Kroppen har vel også brug for ro til at restituere ordentligt?


Jamen jeg tænker Det heller ikke er såååå smart, men jeg kan bedre styre min kost de dage jeg træner, så derfor gør jeg det let lidt mere obsessive, når jeg bliver motiveret.. Giver det mening?! Suk .. Omvendt er jeg ret usikker på de dage, hvor jeg ikke træner.
Men jeg burde nok smide En hviledag ind. Hvad er normalt 1-2 fridage om ugen? :gruble:

Ja 1-2 dage er det man anbefaler (medmindre man indretter hele sit liv efter træning). Man kan sagtens tage en gåtur eller lignende på de træningsfri dage, hvis det hjælper en med at styre kosten (og nogen mener endda at let bevægelse er bedst på træningsfridage)
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2026
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 10:03

FitBrideToBE skrev:Kan du så ikke vælge at faste i morgen istedet? Eller kan rundstykket ikke medregnes i dagens 500?

Og det lyder som en god ide at få lidt flere kalorier i løbet af dagen, det er i al fald en af mine faldgrupper, når jeg ikke får nok om dagen :fløjt:


Jeg kan netop flytte rundt på fastedagene efter behov, de skal ikke ligge fast. Og jeg faster altid enten søndag eller mandag, jeg har bare erfaring med, at søndag som regel er nem at faste på. Jeg kan også regne rundstykket ind og så bare spise det mindre til aften, men jeg kom også til at tage ost på - og en skefuld baked beans, så jeg ville kun have 160 kcal tilbage til aften. Det er ikke meget, så jeg tager det som en semi i dag (har kyllingefrikadeller og hytteost til aftensmad i dag), så tager jeg muligvis en reel fd i morgen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 2026
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 10:05

FitBrideToBE skrev:
Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)


Så giver det bedre mening med så mange træningspas. Jeg træner lige omvendt - jeg hader følelsen af "halvt fuldendt", hvis jeg nøjes med én del ad gangen. Derfor tager jeg hele kroppen OG cardio i samme pas.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 628
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 10:59

Guilded_Lily skrev:
FitBrideToBE skrev:
Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)


Så giver det bedre mening med så mange træningspas. Jeg træner lige omvendt - jeg hader følelsen af "halvt fuldendt", hvis jeg nøjes med én del ad gangen. Derfor tager jeg hele kroppen OG cardio i samme pas.


Sådan træner jeg også. Eller dvs de dage, hvor jeg er enten til cirkeltræning eller pump, der træner jeg kun det.

Og jeg træner så 3-4 gange om ugen, alt efter hvad der kan presses ind.
1
D.itsen
Indlæg: 775
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 10:59

Med 2 split ville jeg træne styrke 4 dage om ugen dvs træne to dage og så mindst en fridag. Ønskede jeg at træne mere ville jeg lave en 3split med 6 træningspas om ugen.
Personligt ville jeg aldrig køre andet end fullbody (3 dage om ugen) eller 2split
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 628
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 11:04

Status:
- Have tabt fedt og ikke muskler til tirsdagens vejedag. Havde tabt 400 gram fedt.
Men desværre også 200 gram muskler.

- Træne 3 gange Tjek
- Holde mig til kun 1 "spis hvad du vil dag" Kom til at dele den over to halve dage
- Have mad nok med på arbejde, så jeg ikke er sulten flere timer dagligt. Stadig plads til forbedring

Alt i alt en semi uge mht målene, men vægten går stadig ned, jeg kan være i et par jeans, jeg ikke har kunnet passe i 3 år, og flere har nævnt, at de kan se, at jeg har tabt mig. Så det er ok med en uge, hvor det hele ikke spiller.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 628
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 11:06

Okay den gule er jo slet ikke til at læse... Sorry
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 93
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 27. sep 2015, 12:07

Jeg har ikke luret herinde i et stykke tid. Jeg har kørt LCHF og vejede mig i sidste uge, men der skete ikke det store. I dag siger vægten minus 1 kg til. Hvis det passer (der er sgu så mange udsving nogle gange) så mangler jeg kun at tabe mig 3 kg, så er jeg tilbage på min daværende vægt før graviditet. Men altså, det synes jeg ikke at jeg kan se - jeg kan dog godt mærke det, hvilket sikkert lyder mærkeligt. Jeg kan dog passe gamle jeans nu og knappe dem. At muffin-effekten så er ret frygtelig er en anden snak. Men den skal altså væk og jeg ved det kan tage tid.
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 93
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 27. sep 2015, 12:12

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily Hvor er det fedt at høre med træningen! Godt gået.

@Bøtte Håber du får lidt tid til at slappe af i dag :( Lyder som en hård nat.

Ihhh... Blev lige stoppet i kopirummet af en af vores søde studiner, der kom og sagde: Du ser bare helt vildt slank ud i dag MyGirl! Man kan virkelig se, der sker noget!

:lun: Hun skulle have lønforhøjelse skulle hun.


Nogle mennesker er altså bare super gode til at give andre komplimenter.. Og hvor er det da skønt! - og kudos til dig for, at det ser ud til at virke alt fasteriet :) :gogo:


Tak :) Og ja, hun var så sød... "Jeg ved godt, der er mange, der ikke tør sige den slags, men jeg synes altså bare, du skal vide det" som hun sagde.



Har I andre egentlig også sådan specifikke steder på kroppen, I holder øje med, når I taber jer? (Hvis der er nogen af jer, der vel at mærke har yoyo-vægtet lige så meget som mig. :blush: )

For mig er det særligt mine kraveben af en eller anden grund. De forsvinder næsten helt, når jeg tager på, men nu er det et af de steder på kroppen, jeg står og studerer i spejlet i takt med, at de bliver mere og mere fremtrædende. (Os så naturligvis "mavedellen" som svinder, men aaaalt for langsomt :sur: )


Ja, her er det også mine kraveben, der forsvandt under min graviditet. Kæft dem har jeg sgu savnet. Men nu er de igen dukket op :D
2
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 14:24

D.itsen skrev:Med 2 split ville jeg træne styrke 4 dage om ugen dvs træne to dage og så mindst en fridag. Ønskede jeg at træne mere ville jeg lave en 3split med 6 træningspas om ugen.
Personligt ville jeg aldrig køre andet end fullbody (3 dage om ugen) eller 2split



Jeg kører tre-split.. Det fungerer super for mig :gogo:
0
D.itsen
Indlæg: 775
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 15:46

FitBrideToBE skrev:
D.itsen skrev:Med 2 split ville jeg træne styrke 4 dage om ugen dvs træne to dage og så mindst en fridag. Ønskede jeg at træne mere ville jeg lave en 3split med 6 træningspas om ugen.
Personligt ville jeg aldrig køre andet end fullbody (3 dage om ugen) eller 2split



Jeg kører tre-split.. Det fungerer super for mig :gogo:

Jeg er imponeret over at du kan finde tiden til det
0
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"