September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3509

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ballademager » 5. sep 2015, 06:53

Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?

Måske kan du finde inspiration her:

http://www.totallylesmills.com/site/BODYCOMBAT

Hvis du søger på numrene i de mix, der står, så er der i hvert fald gang i de fleste :)
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 5. sep 2015, 13:29

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?

Måske kan du finde inspiration her:

http://www.totallylesmills.com/site/BODYCOMBAT

Hvis du søger på numrene i de mix, der står, så er der i hvert fald gang i de fleste :)

Åh ja! Mills mix. De er gode og virkelig gode at træne til!
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 5. sep 2015, 22:29

Hvert år holder vi vejfest på vores vej - det er rigtig hyggeligt. Jeg er lige kommet hjem; manden deltager i nat-cykelløb og kommer først hjem ved 8-tiden. Pigerne er hos mine forældre.

Her til aften talte jeg med en af nabokonerne omkring slankekur, motion, madplaner m.m. Det motiverede mig at tale med hende og jeg har besluttet, at jeg fra mandag går i gang igen. For 117. gang. Dog har jeg her til aften givet mig selv lov til at spise chips, dessert og drikke et par glas vin og et par shots. Det skal der altså være plads til, men det skal naturligvis ikke dominere.

I morgen - eller senere i dag, det er jo blevet søndag - skal jeg have købt ind til den kommende uge. Gør det inden jeg henter pigerne hos mine forældre, for så kan jeg gøre det i ro og mag. De, pigerne, er nu ellers pragteksemplarer at have med på indkøb, men nogle gange er det rart at gøre det selv. Jeg vil også planlægge motion - i hvert fald for den kommende uge - så er det "svære" at komme med undskyldninger for ikke at komme af sted.

Men - nu er det sengetid :træt:
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 5. sep 2015, 23:01

Det lyder som en dejlig aften, Ally. Fedt med en motiverende snak. Sommetider er det lige det, man står og mangler, for at springe ud i det (igen. Hvilket jeg i øvrigt kender alt til).

Jeg har haft en seriøs off-dag i dag. Jeg har været på arbejde og det har sgu været lidt en kamp. Sommetider bliver jeg bare ramt af en sorgfølelse der er så voldsom at det føles som om, min lillebrors død er helt ny og brutal. Og de dage savner jeg ham bare så meget, så det kan være svært at holde mig fysisk oprejst. Sådan en lørdag har jeg haft, og da jeg var færdig med at arbejde, tog jeg direkte hjem, spiste en rest lasagne i sengen og sov resten af dagen. Så ingen træning eller gåtur eller nogetsomhelst, og jeg vågnede først ved 21-tiden her til aften.

Jeg har det sådan, at den slags dage nok bare er et slags livsvilkår for mig, så jeg accepterer, at de bare kommer og at jeg ikke kan gøre så meget ved det. Jeg havde egentlig umiddelbart lyst til at blive liggende i sengen og glo serie hele natten, men jeg besluttede i stedet at bruge natten på et eller andet overskudsagtigt, sådan for at prøve at avle det lidt. Mit hjem trænger til en rengøring, så jeg har lavet en krydsliste og fundet noget lækkert akustisk på Spotify, og så får alt sgu lige en stille og rolig overhaling. Jeg har også planer om rent sengetøj og i morgen smutter jeg i Netto efter en buket discountblomster, og hvis jeg kender mig selv godt, and I do, vil den slags være medvirkende til, at jeg får en bedre dag i morgen, end jeg har haft i dag.

Så rengøringnat her, simpelthen, indtil jeg skal ned og lukke disko engang når det bliver morgen. Det er egentlig ret ok.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
TurtleSpeed

Indlægaf TurtleSpeed » 6. sep 2015, 01:55

Åhh Mia. Det er da også bare noget rigtig lort. Men godt du passer på dig selv :ae: .
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 6. sep 2015, 02:46

TurtleSpeed skrev:Åhh Mia. Det er da også bare noget rigtig lort. Men godt du passer på dig selv :ae: .

Ja. Eller. Jeg ved ikke, jeg kan godt sommetider blive sådan helt forvirret over, at jeg kan have et liv der basically er nice nok, når du Søren døde. Det er lidt svært at forklare, men jeg kan pludselig få det sådan helt mærkeligt og tænke, at det er helt wrong at jeg bare går rundt og har et dejligt liv, for det giver stadig ikke helt mening for mig at det er muligt, og så kan jeg pludselig blive sådan helt i tvivl om, om jeg måske undertrykker en masse eller er kommet til at 'slukke' for noget indeni og måske er gået i stykker et eller andet sted i systemet. Men så kommer sådan en dag jo bragende lige pludselig, og selvom det smager af lort at være i, er det på en måde lidt bekræftende. Det er som om, det også er lidt rart. Altså bagefter. :)
Og tak for omsorg, søde Turtle. Den er bare altid lidt ekstra værdsat, når det handler om min lillebror. Jeg har det fint nok igen, jeg er sådan lidt mellow, men jeg er også glad nok.

Jeg er færdig med rengøring nu, alt dufter af frisk luft og Ajax og de søde folk på disko har skrevet, at de gerne vil have lov at holde lidt morgenfest, når de lukker. Det passer mig storartet, for så må optælling og regnskab vente til i aften, og så kan jeg smutte i seng med min serie og komme op tids nok til at jeg kan nå over at træne.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. sep 2015, 05:16

Aima skrev:Det lyder som en dejlig aften, Ally. Fedt med en motiverende snak. Sommetider er det lige det, man står og mangler, for at springe ud i det (igen. Hvilket jeg i øvrigt kender alt til).

Vi har et fantastisk naboskab på vejen. Der er 10 husstande på vejen og det er et "sølvbryllupskvarter", vi bor i, men vi er simpelthen så glade for at bo på vejen. Bedre naboskab skal man lede længe efter.

Snakken med nabokonen var tiltrængt og sådan lidt "når hun kan, så kan jeg sgu også"-agtig. Og det ved jeg, at jeg kan. Nogle gange - eller, ret tit - skal jeg egentlig bare have et "spark", så jeg kan komme i gang. I dag vil jeg lige overveje mine etapemål og så går jeg i gang, for real, i morgen. Fandme.

Nu gælder det morgenmad. Jeg kunne sikkert godt have sovet mere, men det er blevet til 6 timer sammenhænge, ikke-afbrudt søvn - der sker, at pigerne kalder i løbet af natten - og jeg føler mig frisk. Bliver det nødvendigt, må jeg tage en lur i eftermiddag eller gå tidligt i seng.
Senest rettet af Ally 6. sep 2015, 05:18, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. sep 2015, 05:17

@Aima Det gør mig ondt med din bror :ae: Håber, at humøret er knapt så mellow i dag - om end der skal være plads til det :kys:
1
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 7. sep 2015, 09:27

Mine mål for sidste uge lød:
Nul slik/kage med undtagelse af søndag, hvor jeg må treate lidt. Tjek!
Ovenstående søndagstreat skal være forholdsvist fornuftigt. Tjek! (Jeg fik en halv pose Pingvinblanding)
5 X gåtur. Ikke helt. 3 X gåtur og 1 x løbetur.
3 X træning. Ikke helt. Det blev kun til 2 gange.
8:16-faste hele ugen. Tjek!

Denne uge:

Mia:
- Nul slik/kage med undtagelse af tirsdag, hvor jeg skal til et foredrag med min mama og har planer om lidt kaggehygge. Desuden må jeg hygge mig med something-something søndag.
- Ovenstående treats skal være forholdsvist fornuftigt.
- 5 X træning i center.
- 3 X gåtur.
- 2 X løbetur.
- 8:16 faste hele ugen.
- Oil pulling alle dage.
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. sep 2015, 12:13

Humøret driller, manden er lidt en røv med ører og jeg er stadig på penicillin :sur: Dog forsøger jeg at holde humøret oppe. Jeg har desuden valgt, at NU tager jeg mig sammen. For 117. gang, but who's counting, right?

Jeg var i svømmehallen i morges; tilbagelagde 20 baner inden jeg kørte på arbejde. Det var rart - og ellers forsøger jeg at komme igennem dagen uden diverse usundheder. Der er møde i eftermiddag og mens kollegerne smovser i kage, snupper jeg et bæger yoghurt med müsli og en Pepsi Max. Det er stadigvæk en del kalorier, men ikke så mange som i kagen.

Mål for 2. etape
Så meget motion som muligt (alt tæller - gåtur, svømning og styrketræning)
Negleolie og håndcreme
Undlade slik, kage, chips og is til og med lørdag - søndag skal vi til fødselsdagsfejring hos nevø og svigerinde
1
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1279

Indlægaf Muuh » 7. sep 2015, 12:41

Det går bare slet ikke for mig fortiden, min sukkertrang er så stor og der skal ikke meget til for at overtale min mand til at købe kage :genert:

Jeg skal virkelig have strammet op, nu er det gået så godt hele sommeren uden hverken slik eller is og nu tænker jeg nærmest ikke på andet
0
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 7. sep 2015, 13:34

Muuh skrev:Det går bare slet ikke for mig fortiden, min sukkertrang er så stor og der skal ikke meget til for at overtale min mand til at købe kage :genert:

Jeg skal virkelig have strammet op, nu er det gået så godt hele sommeren uden hverken slik eller is og nu tænker jeg nærmest ikke på andet

Åh, hvor jeg kender det.

Jeg har to udveje, jeg plejer at ty til, hvis sukkertrangen har hårdt fat i mig, og jeg ikke har held med at slippe vanerne på viljestyrke kun.
Den ene er 36 timers faste, med ét måltid på 5-600 kalorier efter 16 timer.
Den anden er en minutiøs madplanlægning af mine første døgn uden sukker. Jeg står tidligt op, så jeg ved, jeg er ekstra træt om aftenen og kan gå direkte i seng, når dagen er slut. Jeg planlægger 5-6 måltider og får i alt omkring 2000 kalorier. Jeg handler og forbereder så det er nemt at gå til og så jeg ikke skal tage stilling til noget men bare gøre og spise som planlagt.

Derudover sørger jeg for af have tømt skabe for alle sukkerfælder, og så bilder jeg mig ind at chrom som kosttilskud også gør en forskel.
2
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Indlægaf Pjeps » 8. sep 2015, 14:38

Det eneste jeg overholdte var "grønne" dage på madlog.

Jeg tror bare at jeg lige skal i gang med motion før jeg kan sætte realistiske mål :D
0
:ninja:
TurtleSpeed

Indlægaf TurtleSpeed » 8. sep 2015, 16:54

Jeg tog til træning igår og det gik rigtig godt, bortset fra jeg havde virkelig ondt når jeg skulle lave mavebøjninger eller andet med maven.

I nat fik jeg så mens. Har seriøst så mange smerter, at jeg troede jeg var rigtig syg i morges. Vågnede kl.6 ved at jeg skulle kaste op og fik diarre. Så har meldt mig syg og taget smertestillende og sovet dagen væk. Lavede pocherede æg og fisk til frokost. Og fritter. Trængte til salt jo.

Har det lidt bedre nu så overvejer om jeg skal tage til træning i aften. Havde nemlig mareridt i nat om træning så skal lige bevise for mig selv at det altså er okay. Og tror måske det er meget godt for menssmerterne at træne lidt?

Hvordan går det med jer andre?
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 8. sep 2015, 19:07

TurtleSpeed skrev:Hvordan går det med jer andre?

Ganske godt, hvis jeg skal sige det :D Har været i svømmehallen igen i dag :klap:

Træls med menssmerterne, men træning ville måske kunne hjælpe lidt på smerterne :kram: Det var i hvert fald det, jeg altid sagde til mine pige-elever i folkeskolen, når de ikke ville deltage i idræt fordi de havde mens. Kunne de få lov, var det sjovere at sidde i et hjørne med sin mobil - men det fik de sjældent hos mig :lol:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"