Chokolade i madpakken

Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Charly » 17. jun 2016, 09:10

Bøtte skrev:
Fuck.exe skrev:
Bøtte skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?

Spiser mini-exe det? I så fald må du godt lige fortælle hvordan det lykkes :-D

Jeg er virkelig træt af mit kræsne barn :rulle:

Mini.exe er altædende og har altid været det. Han guffede sild og makrel før han fyldte 1 :lol:

Måske er det derfor jeg sådan kan gå og tillade mig at være hysterisk med kosten. Jeg har det alt for nemt :lol:

S var også altædende en overgang, Det fik en brat ende. Og det er nok den længste fase, vi har kæmpet med noget som helst!

Min søn har også været megakræsen - det er rædselsfuldt. Men det har altså vendt igen, og inden for de sidste tre år er han blevet rigtig glad for at prøve nye ting og kan lide det meste.

Så måske er der håb forude :)
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Bøtte » 17. jun 2016, 09:14

Charly skrev:
Bøtte skrev:
Fuck.exe skrev:
Bøtte skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?

Spiser mini-exe det? I så fald må du godt lige fortælle hvordan det lykkes :-D

Jeg er virkelig træt af mit kræsne barn :rulle:

Mini.exe er altædende og har altid været det. Han guffede sild og makrel før han fyldte 1 :lol:

Måske er det derfor jeg sådan kan gå og tillade mig at være hysterisk med kosten. Jeg har det alt for nemt :lol:

S var også altædende en overgang, Det fik en brat ende. Og det er nok den længste fase, vi har kæmpet med noget som helst!

Min søn har også været megakræsen - det er rædselsfuldt. Men det har altså vendt igen, og inden for de sidste tre år er han blevet rigtig glad for at prøve nye ting og kan lide det meste.

Så måske er der håb forude :)

Håber du har ret! Jeg var også selv lidt kræsen som barn, og min mand var meget kræsen som barn og har først lagt det af sig, de sidste 8-10 år.

Hun er også begyndt at åbne op for lidt af det vi ved hun faktisk godt kan lide, det hjælper lidt på det.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 17. jun 2016, 09:30

Min er nu så kræsen at han slet ikke vil have pålægschokolade.... Men altså dengang han fik det, så kunne han sagtens skelne mellem snoller og en pålægschokolade på en bolle.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5691

Indlægaf Animi » 17. jun 2016, 09:33

Allmost_Famous skrev:Det er ret svært at stille alle tilfredse med de der madpakker, hvis man skulle gøre forsøget. Jeg husker stadig den pædagogmedhjælper i sønnikes børnehave, som brokkede sig over hans madpakke. Den var for spændende, sagde han. Jeg havde vist tegnet et ansigt på en mandarin og klattet en smiley på salamien med remouladen, eller sådan noget. Det husker jeg ikke helt. Men altså, så meget skulle man jo ikke gøre. Det skulle spises, ikke leges med. Det gjorde sønnike heller ikke, indrømmede han, "men alligevel" :lol:

Sønnike har aldrig fået så spændende madpakker med, som resten af dem uge, hvor den pædagogmedhjælper var på hans stue. Agurker blev udskåret som totempæle, rugbrødet stukket ud i alverdens figurer, små poser og bøtter med nødder og frugt, hjemmelavede rugbrødscroutoner lavet som hans forbogstav og alt, hvad jeg ellers kunne peppe den op med, mens indholder stadig var det samme.

Så barnlig er jeg nemlig.

Ej, det er da også en virkelig mærkelig holdning at have. Alligevel fed "provokation" du kom med :lol2: Da jeg arbejdede i en børnehave, synes jeg bare at det var utrolig hyggeligt med de forældre der havde lagt små beskeder, eller tegnet på bananen. Vi hyggede os altid med at læse beskederne op sammen i de små grupper.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6733

Indlægaf Wizzze » 17. jun 2016, 09:42

Allmost_Famous skrev:Nåh ja, han fik også engang sådan en færdigkøbt salat med indbygget gaffel med som madpakke i skole. Jeg havde købt en til mig selv, men sønnike ville gerne have den med. Nåh ja, så fik han da bare den med. Da han kom hjem sagde han, at læreren havde spurgt om jeg ikke havde haft tid til at lave madpakke den dag :lol: Det havde han moret sig kosteligt over.

Man får næsten lyst til at sende junior i skole med 2 cheeseburgers eller et happy meal, bare for at se hvad der ville ske :devil: :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 17. jun 2016, 09:59

Sorenspige skrev:Tror I, Preben selv smører madpakker til børn?

Hvad kommer det sagen ved ????....Preben ved noget om mad. Ikke om børn :lol: :-D
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 17. jun 2016, 10:52

Allmost_Famous skrev:
Wizzze skrev:
Allmost_Famous skrev:Nåh ja, han fik også engang sådan en færdigkøbt salat med indbygget gaffel med som madpakke i skole. Jeg havde købt en til mig selv, men sønnike ville gerne have den med. Nåh ja, så fik han da bare den med. Da han kom hjem sagde han, at læreren havde spurgt om jeg ikke havde haft tid til at lave madpakke den dag :lol: Det havde han moret sig kosteligt over.

Man får næsten lyst til at sende junior i skole med 2 cheeseburgers eller et happy meal, bare for at se hvad der ville ske :devil: :-D

En fra hans klasse er før blevet sendt i skole med en cheeseburger fra McD. Det har vel været en rest fra dagen før. Det er næppe meget anerledes end de børn, der får en klapper med lyst brød og ost. Men altså, jeg har da også drønet et stykke pizza i hans madpakke. Mange gange hvis vi skal regne alle årene med.

Én gang har sønnike fortalt, et en klassekammerat fik besked på at sige til de gamle, at sådan en madpakke altså ikke gik. Barnet havde fået en cupcake med.

Hvis han kun havde en cupcake med til hele dagen forstår jeg det godt. Det får et barn da slet ikke nok energi af. Var det en del af en madpakke ville jeg blive sriktosset iver sådan en påpegelse.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6733

Indlægaf Wizzze » 17. jun 2016, 11:27

vibbsen skrev:
Sorenspige skrev:Tror I, Preben selv smører madpakker til børn?

Hvad kommer det sagen ved ????....Preben ved noget om mad. Ikke om børn :lol: :-D

VI mangler en ekspert ud i emnet at putte mad ind i børn, helst frivilligt :D
0
Do as I say! :whip:
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 17. jun 2016, 12:54

Jeg var til sommerfest i børnehaven i går. Stort set al den medbragte mad var købt rundt omkring på diverse pizzariaer, sushisteder og thai-bixe. :lol:

Jeg elsker lidt min søns institution for at være fuld af sådan nogle forældre, der - ligesom os - hverken har tid eller overskud til at bakse mad til hele børnehaven sammen. :lun:
4

Tilbage til "Børn"