Irriterende overboer.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
chokoladegris
Kort karma: 6
Likede indlæg: 108

Re: Irriterende overboer.

Indlægaf chokoladegris » 17. jun 2016, 07:37

Sevii skrev:
chokoladegris skrev:
Sevii skrev:Det her er jo en tråd der er skabt for mig! Jeg har før brokket mig over mine naboer, men det er også forfærdeligt at leve i, når du ikke kan flygte, da det netop er dit hjem. Hvor skal jeg gå hen?
Min ene nabo kan godt lide højt musik, helst fra kl. 23-07 om morgenen. Glassene klirrer af bassen. Man kan faktisk høre ham langt væk fra vores lejlighed. Sommetider når jeg har været ude og handle, kan jeg høre ham langt væk, og så ved jeg, at det bliver en hård nat. Jeg har heller ikke sovet i min egen seng i et halvt år, fordi soveværelset er lige op til hans diskoværelse. Han mener selv, at der skal være plads til alle, altså plads til ham selv. Han truer med vold og direkte dødstrusler, hvis man klager. Så nu flytter jeg. Jeg vil bare gerne sove.
De andre naboer, ja, de er ligeså irriterende med højt musik (Rasmus Seebach :whine:), eller en kvinde der råber af sine børn at hun ville ønske de var blevet aborter hele bundtet..... så, ja.... :nerve:

Uh ja, netop den tanke "hvor skal jeg gå hen?". En årgang sov jeg ofte hjemme ved mine forældre, fordi at de bor på landet og der er utrolig roligt. Det er bare irriterende at genere dem hele tiden, for at sove hos dem :-D haha. Jeg skrev en meget lidende seddel til dem ovenpå på et tidspunkt (inden jeg var deroppe for at snakke med dem), om vi ikke godt alle sammen bare kunne tage hensyn til hinanden, fordi at jeg virkelig bare gerne ville have min søvn. - Men det har de ingen respekt for. Der var endda en dag jeg mødte ham kæresten i opgangen, spurgte meget interesseret ind til deres ferie osv, men det hjælper åbenbart heller ikke når man så prøver at være lidt flink.

Men ja, what to do? Nogle mennesker nægter bare at tage hensyn. Forstår ikke lige hvorfor :s

Jeg har ondt af dig. Jeg ved virkelig hvordan det er. Lige nu jeg skriver det her har min nabo skruet helt op, så jeg kan mærke bassen i gulvet. Jeg var lige ved at gå i seng, fordi jeg skal tidligt op i morgen. Det ender nok med at jeg ringer til politiet, men jeg er ret bange for de ikke tager mig seriøst.
Og jeg ved egentlig ikke hvorfor det er så svært at tage hensyn til andre, men det må vel være fordi de ikke kan forstille sig at alting ikke handler om dem. Tænk, hvis du gjorde det samme mod dem, så ville de nok synes du er pænt irriterende.....

Gid mine forældre også boede på landet. Hvert fald lige nu kunne jeg godt bruge det. :/

Jeg oplevede på et tidspunkt at jeg 4 dage tog afsted før hende kæresten ovenpå (hun tager altid tidligere afsted end mig om morgenen). Nå, en dag da jeg er på vej ud af døren åbner hun vinduet og råber at jeg skal stoppe med at smække med døren om morgenen, da det vækker dem. Jeg svarer roligt tilbage "hvis i så stopper med at trampe i gulvet", hun svarede bare flabet tilbage "det gør vi jo ikke" og jeg flippede bare fuldstændig, sagde til hende "i tramper rundt, skubber rundt med ting hele tiden, i vækker mig hver morgen kl 5.30 og jeg er simpelthen så træt af det!", så rystede hun på hovedet og smækkede vinduet i. Nu går hun så rundt med sko på i en halv time hver morgen, nogle gange tramper de rundt og snakker utrolig højt til 24-1 tiden. Der har boet to andre deroppe før dem, har aldrig oplevet at det har larmet så meget når de har gået rundt, de har aldrig snakket så højt når de har haft gæster, de har aldrig skubbet rundt med ting, har aldrig kunne høre deres fjernsyn og de har aldrig stået og råbt ude i opgangen. Puh ha :-D så det er ikke kun fordi at der er lydt i opgangen, men fordi at de altså larmer.

Men nej, nogle mennesker forstår bare ikke at der altså er andre end dem og at andre også har brug for at få deres søvn. Og har ondt af dig! Det er bare ikke til at sove, når folk hører uendelig høj musik :s
0
chokoladegris
Kort karma: 6
Likede indlæg: 108

Indlægaf chokoladegris » 17. jun 2016, 07:41

billiebean skrev:Nabolarm er ødelæggende.

Boede i 5 år ved siden af et beboerhus i Århus fra 1800hvidkål uden lydisolering men fuldt udstyret med koncertlydudstyr. Det var udlejet i 80% af alle weekender og mange ugedage oftest til 18-års fødselsdage, metalkoncerter, øvebands og julefrokoster.
Det var ren tortur at bo ved siden af.

Jeg ville flytte, hvis jeg var dig/jer. Også om man skal bruge lidt ekstra tid/ressourcer på flytning, transport osv. Ro, fred og nattesøvn kan ikke gøres op i penge.

Jeg har længe gerne ville flytte, men det har ikke været muligt. Jeg ved dog at de tager 3 uger på ferie om 2 ugers tid og når de kommer hjem, flytter jeg til en anden by i hverdagene (pga uddannelse) i 5 måneder og kommer derfor kun til at være i min lejlighed i weekenderne.. Så jeg kan heldigvis snart se en ende på det! Min udlejer har nævnt (ikke officielt) overfor mig at han ville se om han ikke kunne få dem til at flytte, ved at tilbyde dem en anden lejlighed. (Min udlejer har lejligheder mange steder i byen) og lige den opgang jeg bor i, som er et baghus med tre lejligheder og jeg bor i stuen, det er ret små lejligheder :-) forstår slet ikke at de kan holde ud af at bo to mennesker på omkring 45 kvm.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3525

Indlægaf Ballademager » 18. jun 2016, 18:03

Don't get me started :genert:

I vores gamle lejlighed var der så meget støj, at jeg stadig kan blive helt træt af st tænke på det.

Først var der håndværkere i naboopgangen i fire måneder. Den slags med slagbor og slibemaskiner, som man ikke kunne indgå at høre. Havde nattevagter og måtte i en periode sove hos venner og familie, fordi det var umuligt at sove hjemme.

Så fik vi ny overbo. Han var nataktiv, og det lød lidt som om, at han skubbede rundt på møblerne om natten. Men det kunne han slet ikke forstå, for han sad jo altid helt stille. Øhm nej...

Kort efter fik vi ny nabo. Hun var skriger og skreg i vilden sky, når kæresten var på besøg. Når de ikke knaldede grinede hun helt hysterisk. Alt sammen lige op ad vores seng. Hun skulle op mellem fem og seks om morgenen og snoozede lystigt tre-fire gange den time. Vibratoren i telefonen gik lige gennem væggen og vækkede os hver gang :nerve:

Endelig var der teenagerne i gården. Der boede rigtig mange, og i deres lange sommerferie holdt de til i vores ende ad gården. Hele sommeren var der råb, snakken og høj musik to-tre timer fra kl 21 hver fucking eneste aften. Jeg var nede og skælde ud et par gange, og en aften var der en kvinde, der åbnede vinduet og brølede, at de var en pestilens, der holdt hele ejendommen vågen. Forældrene gjorde ikke noget, og bestyrelsen heller ikke, selvom vi var nogen stykker, der klagede.

Så var der ham, der ikke gad smide sin mad i skraldespanden og derfor skyllede det ud i vasken med det resultat, at faldstammen gav op og brækkede madrester ud på vores gulv og lavede vandskade på underboens loft.

Bliver helt træt igen, nu... Skal ALDRIG bo i lejlighed igen. Eller jo, måske, når vi er gamle, grå og døve :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Generelt"